Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så fik jeg en fin Keiler.
#1
Så blev det min tur til at blive tilsmilet af lidt jagtheld.
Det lykkkedes mig idag kl. ca. 13 at nedlægge en fin keiler på omkring 100 kg. Keiler blev skudt efter en intens jagt, hvor jeg havde den for flere gange, og efter ca. en halv times jagt var den fri og blev nedlagt med et "headshot". Keileren blev skudt på min jagt ved Nr. Snede, hvor den er observeret af flere både i år og sidste år.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Hej Claus
Tillykke med grisen - det er jo ikke alle forundt at skyde svin i Danmark - nogle af os må jo køre for det[Wink]
Svar
#3
Kan vi ikke få et billede at se, af sådan en "Dansk" keiler.. :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#4
tillykke med den. jeg forstår godt at det er spændende at nedlægge en keiler, meeen er der så ikke i området nogle überlaufere der ikke bliver drægtige? ( eller var han helt solo på reviret? )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Tillykke!
Jeg er også tilhænger af, at et billede ville være å sin plads ! [^]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Citat:quote:

STROM

Citat:quote:

meeen er der så ikke i området nogle überlaufere der ikke bliver drægtige?

I så fald mener jeg at have gjort en god gerning.
Min mening er at vi ikke har plads nok/vild natur nok, til vildsvin i DK.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Thumbs up CP!!!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen
I så fald mener jeg at have gjort en god gerning.
Min mening er at vi ikke har plads nok/vild natur nok, til vildsvin i DK.

CP



Altså er din danske svinejagt en oplevelse, du helst var foruden - eller.....?

/bundgaard
Svar
#9
Tillykke C.P. [Smile]
Jeg vil også godt se fotos af din keiler [Smile]

Undskyld til Strom og Bundgaard; men er det ikke lidt rønnebæragtigt det i kommer med?
Til gengæld er jeg så ikke så vild med at den er nedlagt med et hovedskud, men sådan er vi jo så forskellige ikk`?

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#10
Vedr hovedskud, er det ikke selv noget jeg praktiserer, men jeg kan fortælle at de fleste af mine polske kollegaer i min jagtforening i Polen benytter dette til svin. ved at skyde dem på bladet vil man ofte oplevet at svin kn læbe fra stedet, og det er ikke særligt fedt hvis de løber ind i en rapsmark i mørke.
men det er som sagt ikke noget jeg bruger - jeg slyder dem altid på bladet, og de vælter 95% af tiden
Svar
#11
Citat:quote:

Altså er din danske svinejagt en oplevelse, du helst var foruden - eller.....?

/bundgaard

Ja - derfor blev der heller ikke taget billeder.

Citat:quote:

Til gengæld er jeg så ikke så vild med at den er nedlagt med et hovedskud, men sådan er vi jo så forskellige ikk`?

Mvh Farmor


Heller ikke jeg - men det var "nødvendigt" i tilfældet.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Stort tillykke Claus! Jeg er dybt missundelig!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Undskyld til Strom og Bundgaard; men er det ikke lidt rønnebæragtigt det i kommer med?



På ingen måde.
Jeg synes blot det virker lidt særpræget med en jagtberetning om et stykke nedlagt vildt, man kun har skudt fordi man ikke ønsker artens tilstedeværelse.

Så tillykke med reguleringen CP[Wink]

/b
Svar
#14
Du skal da også ha´et stort hurra herfra, så er der den mindre..[Wink]
Tilmed "headshot" [Wink] ja, tænderne er jo ligegyldige det er bare regulering.

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#15
Stort tillykke med svinet!

Du kender min holdning til vildsvin i DK, så det er bare 10-4 herfra.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#16
Så fik jeg tid til at skrive hele beretningen[Wink]
Ordene i første indlæg var ellers nøje valgt - dog skrev jeg jagt, havde nok været bedre med regulering, øv.

Nå, omkring kl. 12. ringede Willem, en hollandsk landmand jeg har jagten ved. Han var rimelig ophidset og bad mig komme med det samme hvis jeg havde mulighed for det. Jeg forstod ikke det hele i telefonen, men det var noget med køerne var helt tossede og blev jagtet af et sort svin.

Da jeg ankom forstod jeg hvad han mente. Omkring 150 jerseykøer sprang rundt i en klump og brølede og sparkede og s.... ud over det hele. Engang imellem fik man et glimt af et eller andet sort dyr der farede rundt i midten og gjorde udfald mod køerne. Pludselig brød den ud af flokken og løb mod skoven - et vildsvin, med halen lige i vejret.
Da den var godt fri af køerne vendte den imidlertid om og farede tilbage mod dem - dette scenarie skete flere gange uden mulighed for frit skud - da der samtidig var 3 mand tilstede der prøvede på at skille køer og svin og få ro på. VILD panik, jeg tror ikke de køer gav meget mælk den dag.
Jeg fik folkene væk - om bag mig så jeg vidste hvor de var - derefter fik vi presset hele flokken hen mod et elhegn med levende hegn bag, så svinet stod under el-hegnet, så var der da kun køer på 3 sider. Derefter kunne jeg liste mig stille og roligt ind mellem køerne og på 1,5 meters afstand fik svinet et skud i panden.

@Strom: Hvis den skulle have været på udflugt med nogle überlaufere ville det være blevet en fattig tur - pungen var tom. Det vidste jeg nu ikke inden jeg skød den.

Ellers tak for mange spændende kommentarer.

CP

Ps Brugte min Bockbücks cal. 12/7x57R - ville det have været lovligt at bruge haglløbet i nævnte situation?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
Jeg vil nu gerne være medlem af team HEADSHOT..... Venter bare på det rette øjeblik.....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)