Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandring og jagt i Norge - andre steder ?
#1
Hejsa,

Jeg har udvidet naturoplevelserne til at inkludere vandring/trekking eller hvad vi nu skal kalde det [Big Grin]

I år er det 'bare' halvdelen af hærvejen vi taler om(har kun 1 uge), men fremover vil vi(kæresten og jeg) gerne til udlandet - fx. Sverige & Norge.

Så kom jeg til at tænke på om man ikke kan kombinere turen med lidt jagt - fx. småvildtjagt i Norge.

Problemet som jeg ser det, er at småvildtjagten er opdelt i en masse 'småområder' - nogle fx. på størrelse med ½-delsen af Bornholm. Et sådant område kan man jo hurtigt komme igennem på en vandretur, hvor vi nok i gennemsnit vil tilbagelægge omkring 20KM/dag. Småvildtjagten er jo ellers billig, men kan man ikke købe en tilladelse der dækker et større område i Norge ???

Er der andre steder man kan tage på den slags vandre/jagtture ? Jagten skal være en 'biting', hvor vandringen er det væsentligste, men det kunne være super at traske rundt med en småkalibret letvægtsriffel, og skaffe aftensmaden engang imellem [Smile]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Der er masser af steder hvor der udbydes bjergjagt. I den billigere ende er der jagt efter ryper i Norge og Sverige, og i den dyre er der gyldnefår i Nordkina. Indimellem finder du renjagt på Hardanger, jagt efter gemser i central Europa eller thar i N.Z.

Hvis du ikke har været i fjeldet tidligere tror jeg du vil have glæde af at starte med en tur uden den ekstra udrustning som jagt kræver. Det kunne være hardanger i Norge eller måske på en del af Kungsledan i Sverige.

Du kan fine meget mere om vandring på http://www.opdagverden.dk (hvor der i øvrigt også findes en Yeti der tramper rundt i forumet [Wink] )
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Takker, jeg ser på det [Smile]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)