Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skal betale 840 kr igen
#1
Jeg har engang betalt de 840 kr for min første riffel, den solgte jeg da jeg købt min nr.2 riffel derefter har jeg fået 3 riffel mere og nu har jeg så ansøgt og betale 2x420 kr for 2 mere.

Jeg har så lige fået et brev fra våben kontoret at jeg lige skal komme ind og betale 420 kr. mere så jeg igen har en riffel som jeg har betalt 840 kr. for.

Men jeg kan ikke forstille mig at de 2 riffel er nogen jeg beholder til evig tid.

Så skal jeg betale igen og hvis kan jeg så ikke få lov at betale for en af de riffel jeg tror jeg vil beholde.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Der er desværre ikke noget at gære ved det - reglerne er klare på det punkt - man skal altid have en riffel hvor der er betalt fuld pris
Svar
#3
Det er ganz Normal.
Skulle selv punge ud med 840 kr i dag for at få bæretilladelse på den gamle salonriffel..

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Ja måske er reglerne klare, men de bliver fortolket forskelligt.
Jeg havde 2 år hvor jeg kun havde 420-kroners tilladelser. Den næste blev så til fuld pris [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Jeg har oplevet det samme som blackbird. Det var i Middelfart Politikreds for nogle år tilbage. Da jeg byttede riffel, blev jeg direkte opfordret af forhandleren til, at vente med at flytte "den dyre" til jeg havde fået lavet en ny "billig. Da der så var en anden "billig" der skulle fornyes, så blev den pludselig til "den dyre". Men jeg havde da et par år uden nogen ”dyr” tilladelse. Og jeg snakkede faktisk med den søde pige på kontoret, og det var standard. Men som vi så ofte læser herinde, så er alting meget afhængig af hvor i landet mand bor. Der er ikke en fuldstændig ensartet fortolkning af reglerne.

Christian
Svar
#6
Køb derfor den essentielle Otterup skytteforenings salonriffel til 500,- på den dyre tilladelse. Det ville jeg ønske at jeg havde gjort.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Jeg har efterhånden en stak.
Havde på et tidspunkt solgt min først Sako, og da jeg købte den næste i rækken så lød dommen... på 840 kr. for den nye..
thats life..

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Jeg har talt med våben kontoret idag og I har ret der skal betales desværre kan jeg ikke få lov at betale mere for en af de riffel jeg har tænkt mig at beholde i lang tid.

Jeg skal betale 840 kr for en riffel som jeg har tænkt mig at sælge igen dvs. at næste gang jeg så køber en riffel igen er det til 840 kr. osv.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#9
Jeg har ædt den dyre et par gange, så nu sørgede jeg for at indkøbe en billig salonriffel, da det blev aktuelt igen. Den bliver i skabet og så bliver alle andre til 420 kr. Der er jo ingen grund til at forære dem alt for mange dumme penge. Det er sku i forvejen godt pebret med 420kr for 10 minutters arbejde!

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Loven siger følgende på det punkt:
Citat:quote:

§ 6 b. For indgivelse af ansøgning om tilladelse efter denne lov betales 840 kr. For følgende tilladelser betales dog ikke:
1) ...
2) ...

Stk. 2. Afgiften nedsættes til det halve, hvis ansøgeren i forvejen har en våbentilladelse, for hvilken der er betalt fuld afgift.


Bemærk, at du betaler for at indgive ansøgning, ikke for selve tilladelsen. De er jo omhyggelige med at beholde pengene hvis der gives afslag, netop med den begrundelse.

Det er derfor forkert, at man hele tiden skal have en tilladelse der er betalt fuld afgift for. Hvis du havde en med fuld afgift da du ansøgte om nr. 2, må du beholde tilladelsen på nr. 2 til halv pris indtil den udløber.

men hvis du køber nr. 3 efter at have solgt nr. 1, har du ikke længere en tilladelse der er betalt fuld afgift for på ansøgningstidspunktet for ansøgning nr. 3, og så må du betale fuld afgift igen.

Jeg har selv haft en riffel på halv afgift i mange år, selvom det var den eneste jeg havde. Det var fordi jeg ventede med at sælge min gamle riffel, til jeg havde fået tilladelsen på den ny, og det er helt efter bogen.

Blackbird skrev:
Citat:quote:

Ja måske er reglerne klare, men de bliver fortolket forskelligt.
Jeg havde 2 år hvor jeg kun havde 420-kroners tilladelser. Den næste blev så til fuld pris

Såvidt jeg kan se, er alle der har postet indtil nu blevet behandlet ens. Hvis de har haft en riffel på dyr tilladelse når de har søgt om nr. 2, er nr. 2 kommet til halv pris. Har de derefter solgt nr. 1 har de fået lov til at beholde nr. 2 til halv pris, men næste tilladelse blev til fuld pris. Der er vist ikke noget at komme efter.

Men jeg kunne da godt slå en krølle på sagen alligevel. Jeg har en lille signalpistol som jeg af sentimentale grunde tog med hjem fra Grønland. Den giver god tryghed på havjagt sammen med en VHF radio. Tilladelsen til signalpistolen har jeg betalt fuld pris for, nemlig 0 kr. Måske skulle jeg med den begrundelse forlange alle efterfølgende ansøgninger behandlet til halv pris ?? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Jeg tror faktisk at det går endnu videre end det Lasse skriver.
Jeg tror at loven er skrevet sådan, fordi den første våbentilladelse kræver en grundig prøvning og kontrol i kriminalregistret... og oprettelse af ident.nr. osv. i politiets database.
Efterfølgende er mere eller mindre bare en tilføjelse af en datapost om en ny riffel...

JEg har endnu ikke modtaget nogen skrivelse i forbindelse med min seneste våbentilladelse....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hæ hæ. Jeg kan godt huske da de lavede den lov. Det hele handlede om en finaslov, man ikke kunne få til at hænge sammen. Det var en af Schluter regeringerne, og et af de mere kuriøse forslag der var fremme, var at der skulle betales afgift for at lave hul i isen hvis man ville fiske fra is [:0]. Den var alligevel for latterlig, så istedet blev det obligatorisk at løse fisketegn. Man gav også afgiften på våbentilladelser et ordentligt hak opad, men samtidig forlængede man dog løbetiden fra 5 til 10 år, og så fik man endelig flertal for den finanslov.

Det lyder meget rimeligt, at den første tilladelse man får skal koste mere end de efterfølgende, og det var sikkert også meningen dengang. Man skrev det bare som det står, og det er det vi døjer med nu. Det var nok mere almindeligt dengang, at man købte en riffel, og beholdt den resten af livet. Man kunne ikke forudse, at vi nu er nogen der gerne vil prøve en masse forskelligt før vi dør. Det gør det bare vanskeligere at ændre, for nu regner man jo med pengene i statskassen, og det er jo ikke nedbringelse af indtægterne der er in lige nu.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)