Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
www.world-of-rifles.com
#1
Der vil i den kommende tid blive gjort en del ved hjemmesiden http://www.riffeljagt.com, der er vært for dette forum. Dette sker i forbindelse med, at siden oversættes til engelsk - http://www.world-of-rifles.com bliver navnet på udenlandsk. [8D]
Et af de nye tiltag bliver påbegyndelsen af en større samling kaliberdata med alt, hvad hjertet kan begære af standarder, ballistik og historie kaliber for kaliber. I den forbindelse ønsker jeg ligeledes en praktisk vinkel på kaliberteorien i form af brugeres velovervejede begrundelser for at anvende de enkelte kalibrer.

Din viden efterlyses: Er du helhjertet tilhænger - og erfaren bruger - af en eller flere riffelkalibrer modtager jeg med tak dit bidrag. Teksten skal indeholde kortfattede svar på spørgsmålene:

Hvad bruger du kalibret til?
Hvad er omfanget af din erfaring med kalibret?
Hvilken riffel (eller hvilke rifler) foretrækker du i dette kaliber og hvorfor?
Hvilke projektiler foretrækker du til de jagtformer, du anvender kalibret til og hvorfor?
Hvilke ladninger anvender du og hvorfor?
Findes der andre kalibrer du bedre kunne tænke dig i stedet for dette kaliber og hvorfor?

Send dine tekster til jens@riffeljagt.com - helst sammen med et billede af dig, dyret og riflen i det pågældende kaliber...(ingen betingelse) og imødese worldwide fame...[8D]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej Jens Ulrik

Først vil jeg rose dig for dit initiativ til denne side, den er rigtig god og meget informativ, her kan virkeligt hentes oplysninger både for os gamle tosser, og for nye Riffeljægere der ønsker indsigt i denne verden.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad begrundelsen er for at starte ovennævnte udbygning på engelsk ? hvad tror du der kan gøres bedre end ex. på http://www.reloadersnest.com/ hvor der i forvejen findes en meget omfattende database med de nævnte oplysninger.
Spørgsmålet er ikke stillet for at være på tværs, men for ikke at nogen skal opfinde hjulet en gang til !!

Held og lykke med projektet, du hører fra mig senere
jeg skal nok bidrage med hvad jeg kan.

Claus the Dane
Svar
#3
Den information, der findes om riffelteknik på nettet, er meget spredt og ofte af stærkt varierende kvalitet. Reloadersnest har en del data om forskellige kalibrer med vægt på genladning (et område jeg ikke vil vægte særligt tungt), http://www.chuckhawks.com rummer (som det eneste site) en hel del tekniske artikler af generel karakter, men er præget af en masse misforståelser - og af Chuck Hawks mystiske meninger.... Ingen de tilgængelige kilder formår (efter min kritiske mening[}Smile]) at sammenfatte informationerne, at rense dem for tekniske fejl og misforståelser og at præsentere dem på en overskuelig og appetitlig måde.
Min ambition er groft sagt at gøre mit site til en on-line pendant til en komplet riffelhåndbog, et våbenleksikon, Cartridges of the Worl, Rifles of the World m. m. Kort sagt en gigantisk datakilde, der gerne skulle kunne afgøre stort set et hvilket som helst væddemål blandt våbentosser.
Indrømmet - der er et godt stykke vej igen, men jeg har efterhånden fået samlet såvel de nødvendige kræfter og midler til projektets gennemførelse.
(Målet er totalt verdensherredømme....[8D])

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hej

Det glæder mig du / i har store ambitioner, og ser frem til at følge udviklingen, for i har jo nok ret i, at mange oplysninger er spredt på nettet, det har vi jo nok bare affundet os med, og lisom fundet naturligt.

Held & Lykke.

Claus the Dane
Svar
#5
Hej JUH

Venter spændt på NYT ???

http://www.world-of-rifles.com/

hvornår forventer i domainet bliver aktivt ?

Claus the Dane
Svar
#6
Meget tyder på, at jeg nu får frigivet store tidsresourcer til at accelerere projektet.[8D] Jeg forventer p.t. at en fungerende engelsksproget "startudgave" er på nettet i det sene efterår.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Hej Jens Ulrik!

Godt "initiv" ... Lad os få sat en form for "scientific review" system i værk til et sådant site, så man kan undgå at enkelt personers meninger og fordomme kommer til at dominere indholdet

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
ENIG!!![Big Grin] - dette falder perfekt i tråd med nedenstående valgsprog! Iøvrigt mener jeg - som berørt i tidligere indlæg i denne tråd - at langt det meste våbentekniske materiale - trykt såvel som elektronisk - netop bærer præg af, at forfatterne prioriterer deres egen ekspert-/guru-/gude-status højere end værdien af de tekniske informationer de formidler. Utroligt mange bredt anerkendte våbeneksperter udtaler sig ofte med stor påtaget autoritet om emner, de absolut ikke har forståelse for og de fleste tror åbenbart at de virkelig er ufejlbarlige, for de er for stolte til at lade andre læse kritisk korrektur på deres materiale.
Målet med http://www.world-of-rifles.com er at formidle fakta, hverken mere eller mindre!

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Igen helt enig!

Nedenstående quote siger meget:

"It is enough for the truth of facts to be just that: The TRUTH of FACTS.. Lies and misinformation have to be invented by specific people for specific reasons"
-- Stephen Jay Gould

Hilsner
Dravis aka FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)