Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leveringstider
#1
Nu har jeg været igang med genladningen i et halvt års tid og synes det er en formidabel måde at bruge tiden på..... MEN!!!

Jeg har købt grej og komponenter hos nogle forskellige forhandlere på nettet og kan ikke klage over service ift imødekommenhed, rådgivning og prisniveau (sådan da[Wink]) men en ting der går igen er at der altid er omkring 3 ugers leveringstid uanset hvad jeg bestiller og det er jeg egentlig lidt træt af efterhånden.

Måske jeg er forkælet men uanset hvad man ellers handler på nettet og hvor i verden man lægger bestillingen går der sjældent mere end et par dage, hvis ikke lige PostDanmark har haft fingre i sagen med nogle tekniske handelshindringer, inden man har sine varer.
Nogle anbefalinger til hvor jeg ellers kan handle? Vil gerne give lidt mere for hurtigere service?

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#2
Tro det eller lad være, men du er ramt af Obama feber !

Da valgkampen rasede i USA spredte republikanerne rygter om, at hvis Obama blev valgt ville han indføre så restriktiv en våbenpolitik, at næsten intet mere ville være lovligt. Det startede en hamstringsbølge af stort set alt våbenrelateret, og det amerikanske marked er STORT. Det har givet producenterne gyldne tider, men altså også medført en del ventetid på levering.

Det går nok over når folk har fået hylderne fyldt op, og de opdager, at de nok alligevel får lov at beholde det meste.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Som Lasse skriver, så er der problemer med at kunne skaffe varerne.
Men der er også et par andre væsentlige faktorer, der giver den lange leveringstid.

Danmark er så lille et land m.h.t. genladning, at det ikke er rentabelt at have et stort lager af genladningsudstyr og ligge.

Inden jeg startede min webshop op spurgte jeg en masse om hvilken model de ville foretrække af flg. to modeller.

1. En webshop med begrænset sortiment, men der så til gengæld var lagerførende.

2. En webshop, der viste hvad den havde mulighed for at kunne skaffe men så til gengæld havde et begrænset lager.

Alle foretrak at have det store udvalg mod at vente lidt på varerne.

Jeg har adgang til mere end 80.000 produkter.
Det er jo en umulighed at have alle de ting på lager [xx(]

En anden faktor er at tolderne altid er obs på store leverancer.
Derfor er mange af mine pakker tit tilbageholdt flere dage i tolden [Sad!]

P.t. har jeg en hel sending kikkerter, der er konfiskeret af U.S Border and Custom protection.
Det er snart en måned siden og jeg har stadig ikke fået vished om jeg får mine kikkerter [xx(]

Og så er der de danske myndigheder.
Jeg ved at min kollega Midway Danmark konstant har store problemer med at få deres ting ind i landet pga. en emsig våbensherif.

Det er jeg (7-9-13) heldigvis forskånet for.

Jeg har så problem med at kunne få transporteret projektiler, hylstre og våbendele med det fragtfirma min leverandør bruger (det har Midway til gengæld ikke).

Så når jeg skal bestille den slags sker det via Kuhne & Nagel og det koster bare kassen at bruge dem.
Skal det kunne betale sig så skal jeg op på mindst 20 - 25.000 projektiler pr. sending. Og så mange projektiler sælger jeg altså ikke om ugen.

Ved 20 - 25.000 projektiler er fragtprisen omkring kr. 60,00 pr. kilo.
Så en pakke med 100 stk. .308 / 150gr projektiler koster kr. 60,00 for fragten alene [xx(][xx(]

Prøv du at starte en webshop op selv og du vil kunne forstå de "lange" leveringstider [Wink]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Kan give mine VARMESTE anbefalinge til http://www.johannsen-jagd.de/data_de/kat...atalog.php

De har bare varene,og de levere inden for 2-3 hverdage. Når du går ind på deres hjemmeside,kan du downloade deres katalog. Her finder du bare de vare du skal bruge,sender en mail til firmaet,hvori du bestiller dine vare. Så sender de en mail retur med en faktura i,når den er betalt,så går der de der 2-3 dage,så ringer fragtmanden på din dør med en pakke under armen[Smile] Og så er deres priser altså bare iorden (prøv feks at sammenligne priserne på Lapua Scenar 6,5 mm Silver Jacket 139 grs hos Johannesen og hos Midway... 6,7 kr stk hos Midway[xx(][xx(][xx(] og 2,7 hos Tyskeren[Smile][Smile][:p].....!!!)

De sender ikke gænghætter og krudt....

PS-husk en importtilladelse til projektiler[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Tak for svarene... Vel egentlig også det jeg forventede lidt at høre[Smile]

Det er jo bare trættende at det skal være sådan når jeg ved at jeg sikkert kan bestille en rumraket i Usbekistan og have den med UPS inden 36 timer[Wink]

Jeg forventer naturligvis ikke at man kan have tusindvis af varenumre som lagervare i et lille land som DK, det ville jo være fuldstændig urimeligt men som forbruger bliver man bare lidt langhåret[|)]

Heldigvis har jeg et par dunke krudt og nogle vandrør så jeg kan lave rørbomber i ventetiden[Big Grin][Big Grin]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#6
Hej ULG
Det er et godt tip.
Jeg har nu kæmpet en kamp for at få fat i nogle 6,5 lapua scenar 123gr uden tjære og løbesod (moly) fra danske leverandører. Helt og andeles uden held.

Så det er vist en god lejlighed for mig at prøve import.

Er det blanketten "Inførsel af våben/ammunition" man skal bruge?

Mvh
Simon
Svar
#7
Jeg var så dum at bestille ved midway danmark, den 10-5-2010.
Skulle bare bruge en bagkappe og 2 lade bræt, til hylster..
Alle vare var tilgængelig og på lager, og klar til levering, og hvad de nu end skriver.[xx(]
Her i dag den 8-6-2010 har jeg stadig ikke modtaget noget som helst, har ringet til dem 3 gange, og sendt en mail også.
Nu er det S...... sidste gang jeg handler med dem.
De burde skrive leverings tid ukendt, istedet for 4-8 dage som der står.[Sad!]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#8
Hej Simon,hvis du lige opretter PM funktionen så forklarer jeg lige der.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Jeg var så dum at bestille ved midway danmark, den 10-5-2010.
Skulle bare bruge en bagkappe og 2 lade bræt, til hylster..
Alle vare var tilgængelig og på lager, og klar til levering, og hvad de nu end skriver.[xx(]
Her i dag den 8-6-2010 har jeg stadig ikke modtaget noget som helst, har ringet til dem 3 gange, og sendt en mail også.
Nu er det S...... sidste gang jeg handler med dem.
De burde skrive leverings tid ukendt, istedet for 4-8 dage som der står.[Sad!]

Lang lås, og tyk pibe..



Midway Danmarks lager er i USA og det er det lager du ser status på.

Nu er Midway Danmark min værste konkurrent, men jeg vil alligevel forsvare dem, m.h.t. leveringstid og oplysning om denne.

På forsiden skriver de:

Midway DANMARKS lager befinder sig i USA.
Der sendes varer fra USA hver fredag i ulige uger.
Deadline for ordreafgivelse senest onsdag.

Så der er vist ingen tvivl om at leveringstiden i gennemsnit er 2 uger [Wink]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Hej Rex.
Jeg snakkede med midway igen i dag. De er helt rundt på gulvet, med deres pakker fra usa. Lilian sagde at de ikke kunne finde ud af hvor min pakke er blevet af, så jeg får derfor pengene retur. Det er så ok.
Men det er vildt træls at bestille en pakke den 10 maj, se at pengene bliver trukket den 18 maj, og at pakken forsvinder i den blå luft.
Den bagkappe jeg skulle have haft, er Remingtons super cel, men et hurtigt opkald til Hatting, også var der lavet aftale om montering af en Limbsaver[Big Grin].
Og Rex du har fået dig en ny kunde, for næste gang jeg bestiller noget, så bliver det din hjemme side jeg går ind på. Total slut med Midway fra min side.
Det gør ikke noget at det tager tid med en pakke, men det gør noget at den "bare" forsvinder.... Det er for dårligt.

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Hej Rex.
Jeg snakkede med midway igen i dag. De er helt rundt på gulvet, med deres pakker fra usa. Lilian sagde at de ikke kunne finde ud af hvor min pakke er blevet af, så jeg får derfor pengene retur. Det er så ok.
Men det er vildt træls at bestille en pakke den 10 maj, se at pengene bliver trukket den 18 maj, og at pakken forsvinder i den blå luft.
Den bagkappe jeg skulle have haft, er Remingtons super cel, men et hurtigt opkald til Hatting, også var der lavet aftale om montering af en Limbsaver[Big Grin].
Og Rex du har fået dig en ny kunde, for næste gang jeg bestiller noget, så bliver det din hjemme side jeg går ind på. Total slut med Midway fra min side.
Det gør ikke noget at det tager tid med en pakke, men det gør noget at den "bare" forsvinder.... Det er for dårligt.

Lang lås, og tyk pibe..



Jeg har desværre pt. en pakke der er blevet væk for FedEx [V]
De leverede to ud af tre sidste mandag.
Fredag havde jeg stadig ikke modtaget den tredje pakke.
Jeg ringede og spurgte hvad, der var blevet af den.
De kunne se at alle tre var afleveret.
To med min underskrift (dem jeg modtog mandag) og en hvor der var en Robert, der havde skrevet under.
Jeg sagde at der kun var mig i butikken og jeg ikke anede hvem Robert var.
Chaufføren der havde leveret kunne bekræfte at han kun havde afleveret to pakker til mig.
FedEx lovede at finde ud af hvad der var galt og så ringe mig op mandag.
I dag tirsdag har jeg stadig ikke hørt fra dem [Sad!][Sad!][Sad!]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Forrige gang jeg talte med midway, havde de 150 pakker, som var bestilt, men ikke afsendt fra Usa[Sad]
Har efterhånden fået så mange forklaringer, fra dem, at jeg ikke tror på dem. Men skidt værer med det, for nu er der afslutning på min order.

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
Tja jeg har ledt efter et 6mm xc diesæt siden i fredags. På trods af henvendelser til de største våbenhuse i dk, forums i UK og Tyskland. Så hvorfor gå over åen efter vand, når kilden er i Laurbjerg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)