Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ?
#29
Er det ikke ligefør 'byg-selv' kommer på banen, som den perfekte fjeldvandrer riffel
-> finde et brugt riffel hvor låsen er rimelig let..flute pipen .. og hop i at prøve at lave en kulfiber komposit skæfte selv (det at høvle fillerblokken til efter et eller andet mønster er nok ikke så stort problem .. mere det med at minimiere epoxy når kulfiber måtter lægges på -> evt hjælp fra lille bådbygger/vakuum anlæg). Derefter indlægge bedding blok el bruge alm plast/glas etc bedding ??. Ellers gå den anden vej finde brugt/billigt plastskæfte der hules/tyndes kraftigt _> derefter stabilisere med sprøjteskum og bedding indlæg

evt en anden vej at gå via google 'mountain' 'sniper' el decideret 'pocher' rifle som keywords .. der er nogen gange set nogle vilde løsninger .. selv om nogen nok kun virker på film.. kommer selv i tanke om filmen sjakalen .. alt gemt i en 'ældre mands' vandrestok = stort set ikke noget skæfte overhovedet, bare lås/løbs forlænger bagud med 'klap ud' skulderstykke, så hut jeg visker).

kikkert vejer jo også til .. har du undersøgt 'vægt/ydelse' på de alternativer du er ude efter?.. evt kun bruge jagt diopter, så sparer du flere 100g kikkert (og kr med)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 06-06-2010, 01:16 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 12:31 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 01:43 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:23 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:33 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:10 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:19 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 11-06-2010, 01:57 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af wolf_skate - 11-06-2010, 06:17 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)