Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ?
#34
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Interessant projekt

- men GT har vel fat i noget ret essentielt (udover det med bøvlet omkring tilladelse til milli våben). Der findes jo en del jagtrifler som vægtmæssigt er til at håndtere. Modsat en adskillelig kan de jo bæres/monteres på rygsæk og du slipper for at slæbe på kuffert og værktøj - og det sparer jo lidt vægt og gir´plads til et par ekstra sokker i rygsækken.

Jeg kan sagtens forstå behovet for at finde en "chopper" som måske løser opgaven et par procent bedre end en jagtriffel ville kunne - men med alt det bøvl, det fører med sig, er der nok en vis risiko for, at det ender som en tur over åen efter vand.

/bundgaard



Hej,

Ved ikke hvad en 'chopper' er ? Hvis du mener halvauto, så er min mening jo netop at ombygge den til repetér, for at kunne have den med alle vegne uden problemer.

Hvis du tager et kig på Kel-tecén, så er det ikke lige en riffel der opfordrer til at den lægges pænt i en kuffert når den 'knækkes' - en bomuldspose eller lignende må være alt rigeligt. Bemærk også at den netop ikke adskilles i piben - det er nærmest bare skæftet man knækker, så risikoen for 'ting og sager' i mekanikken under transport er væk.

Og netop den ekstremt simple 'adskillelse' er vel nærmest unikt - én split er det der skal fjernes for at den kan pakkes sammen. Se nederst i denne anmeldelse hvor de har erstattet fabriks splitten med én fra en almindelig værktøjshandel: http://www.equipped.com/Kel-Tec_SU-16_Review.htm

JRexA - jeg har også Browningen i kikkerten, men den er også noget dyrere(ca 50%, ud fra US$ prisen), og ½ kg ekstra er en del, men udelukket er den da ikke [Smile]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Beskeder i denne tråd
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 06-06-2010, 01:16 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 12:31 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 01:43 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:23 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:33 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:10 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:19 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 11-06-2010, 01:57 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af Kenneth - 12-06-2010, 09:20 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)