Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelkuffert
#1
Måske det forkerte sted og spør!

Men hvor finder jeg en billig men ordenlige kuffert til min riffel?
Den skal ikke med ud og flyver men kun bruget til her hjemme og en tur til polen/sverige

Flyttet af Kima
Svar
#2
Hvad med Plano? De klarede sig ret godt i JVV's test for noget tid siden. Jeg kender kun mærket fra diverse bokse/kasser til mit fiskegrej, og der er det kvalitet. Jeg planlægger selv at købe en fra Midway, du kan se udvalget her:

https://www.midwaydanmark.com/apps/ebrow...+***+19773+***

Når du nu ikke skal ud og flyve, så skulle Plano være længe rigeligt.

Christian
Svar
#3
prøv at kigge der hvis du er heldig kan du spare en del penge på indkøb af en ordentlig våbenkuffert da er da lidt at vælge imellem[Wink]

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_npmv=3&_...ffenkoffer

Hilsen Lille

Formerly known as Krengel
Hilsen Lille

Svar
#4
Hvis den ikke skal med fly, hvorfor ikke nøjes med et godt riffelfoderal? Det fylder meget mindre i bilen! Husk blot at der skal være mulighed for at sætte hængelås på lynlås, da dette er krav ved transport gennem Tyskland. Der skal iøvrigt også være mulighed for lås hvis du vælger riffelkuffert løsningen.
Svar
#5
Jeg mener ikke at softcases har nogen fordele frem for en hardcase. Et almindeligt futteral vil optage et stød meget lokalt, hvorimod en kuffert vil være bedre til at fordele stødet. Hvis man derudover skal 4 mand af sted i en godt pakket bil, så er det altså en stor fordel at kunne laste ovenpå. Jeg syntes man opnår en øget sikkerhed for at intet tilkommer ens grej, og her er det naturligvis mest optikken jeg er bekymret for.

Christian
Svar
#6
Billig ved jeg ikke men om ikke andet er der mange muligheder herinde.. http://www.flightcases.dk/produkttyper/p...201720.htm

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#7
Tja grunden er nu for som andre os har skrevet for og undgå kikkerten skul få nogen stød når den ligger i bilen eller når man er nogen stykker afsted sammen.og står og skal til bornholm på bukkejagt så vil ha købt en nu har et futtetal til den nu men har i lang tid vil ha købt en kuffert til min riffel så det har jeg gjort nu Wink..Takker for svar

Ps.er der nogen der har været på klippe øen på bukkejagt ??
Svar
#8
Jeg ved ikke hvor billig den er, men jeg har en sauer kuffert i sort plast. Jeg er ekstremt glad for den. Der er rimelig med plads i den(en sauer 202 med zeiss 6-24x56 med kliktårne kan være i den) , der er plads til hængelåse til flyrejser også vejer den næsten igen ting.(når du alligevel slæber 15kg overlast med så er det nu alligevel rart at kunne spare 4 mere)

Jeg ved godt du sagde den ikke skulle bruges til flyrejser men det er den jeg altid pakker i når jeg bare skal ud en tur på jagt, og jeg har da en 3-4 forskellige slags kufferter mener jeg, men de ligger på loftet.

Kan varmt anbefales, hvis du ser en sådan.(jeg har kun kunne finde nogle vildt dyre hos korsholm til 2.000 med kodelås, det er ikke den. Jeg tror vist jeg gav en 400 las for min.)

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)