Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neck seizing begynder-problemer ?
#1
Håber der er hjælp at hente her da jeg ikke selv har erfaring med andet end full seizing.

En af mine jagtkammerater har neck seizet 100 stk nye Norma 308win (det øverste hylster)

Til sammenligning er det nederste "normale" hylster.

Seizeren er en Hornady.

Som det kan ses (håber jeg) på billedet, er hylsterhalsen blevet for lang og skuldrene for skrå.

[IMG][Image: P1010289_1-2.jpg][/img]

Han har skruet seizeren ned til kontakt med hylsterholderen som jeg selv gør når jeg fullseizer, men noget tyder på, at det ikke er den rigtige metode [Sad]

Skal jeg bede ham smide hylstrene ud eller er der håb ?

Med venlig hilsen

Bo
Svar
#2
Tror at hylstrene skal reifes.

Man skal tjekke altid alle hylstre efter besøg i dien, jeg mener de er til brokkassen.
Svar
#3
Det ser ud til at die'en skal justeres et par mm op.

Hvis hylstrene kan kamres uden vold (det ser ud til at skuldrene buler lidt ud p.g.a. trykket ved halsen), sker der ikke noget ved at skyde dem af. Næste gang vil hylstrene være fire formet til din kammerats kammer og die'en skal fremover justeres så den netop når til overgangen mellem hals og skulder.

Nu har han jo kolddeformeret hylstrene mere end godt er og det vil nok have en negativ effekt på levetiden.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Ud med dem - de har formentligt fået en indvendig donut, og bliver skæve ved isætning af kuglen, hvis de ikke allerede er det.

Han har formentligt gjort den fejl, at han tror, halsen skal kalibreres helt ned til skulderen, som ved en FL die.

Det skal/kan den ikke. Hvis halsen er seizet 2/3 ned er det helt fint.

Om igen [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Hvorfor standsede han ikke efter forste hylster istedet for at gore alle 100??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Hej Hogmeister - ja det spørger han også sig selv om i dag [xx(]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)