Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Burris Illumintaor
#1
Fik lige demonstreret den nye Burris Illuminator i dag.
Den var ret så overraskende med sit automatiske sigte.

Nogen der har prøvet den i praksis ?

http://accurateshooter.wordpress.com/201...aim-point/

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Har ikke hørt om den før nu, men det lyder smart.

Måske systemet kunne udvides til at dække dobbelløbede rifler, så men får et sigtepunkt for det ene løb, og et for det andet ? Så vidt jeg har forstået er det et stort problem ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Jeg troede at dobbeltløbede rifler havde loddet en kile mellem løbene, så træfpunktet er det samme, men det er måske ikke tilfældet?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Jeg troede at dobbeltløbede rifler havde loddet en kile mellem løbene, så træfpunktet er det samme, men det er måske ikke tilfældet?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



De er vel indskudt til en bestemt ammo, da man næppe kan lave dem så de samskyder med alt. Skal man så bruge dem med en anderledes ammo kunne man vel godt have brug for en snedig løsning.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Jeg troede at dobbeltløbede rifler havde loddet en kile mellem løbene, så træfpunktet er det samme, men det er måske ikke tilfældet?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



De er vel indskudt til en bestemt ammo, da man næppe kan lave dem så de samskyder med alt. Skal man så bruge dem med en anderledes ammo kunne man vel godt have brug for en snedig løsning.



So how does the Burris LaserScope calculate the appropriate trajectory of your load? The software in the scope contains a database of hundreds of factory-loaded cartridges and even calculates handload trajectories using two (2) user-provided data points.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Når dobbeltløbede rifler bruges til det de er bygget til, er den gennemsnitlige skudafstand vel ca. 30 meter. Der er ikke brug for meget hokus pokus til det. Problemerne opstår når man vil bruge dem til noget de ikke er lavet til.

Denne sigtekikkert er med automatisk kuglebanekompensation ud til 500-600 meter. Det er noget ganske andet. Man kunne vel forudse det ville komme da de monterede range finder i sigtekikkerterne. Det er godtnok en smart funktion, men den kommer da i en pakke der ikke pynter ret meget på riflen synes jeg.

P.S. De kalder den Eliminator. Sikkert fordi den eliminerer gætværk og bøvl. Den kunne selvfølgelig have heddet illuminator, da den har en lysende prik, men det er der efterhånden mange der har [Wink]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Hvad er et kvalificeret gæt på dansk pris - bliver de 850$ mon til 10 kg danske.

@LasseScout - første indlæg præsenterer jo faktisk både Illuminator og Eliminator - mon det er samme pris [:I]

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#8
smart nok, og jeg er både gammel og stokkonservetiv: jeg syns ikk den er ret køn / og kan heller ikke lige lige bifalde teknikken til jagt. ( er dog ikke gået helt tilbage til spyd og stenslynge [:I] )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
til de afstand hvor jeg ville føle at kunne bruge automatisk sigte kompensering som aktiv, foretrækker jeg større forstørrelse end 12x. Til videre har jeg ikke hørt om nogen sigtekikkert m indbygget range finder over x12?. Så der er måske et nøjagtigheds problem her, hvor kun traditionelle mekaniske løsninger (fx via udvendig stilbare kliktårne) kan være med - eller er det at markedsgrundlaget vurderes til kun at kunne holde til 12x som max. En 3-18x eller større, med denne funktion, så ville jeg begynde at tænke på det.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
@ Vilsgaard & yeti

Jeg skal prøve om jeg i Weekenden kan få taget nogle billeder og lagt ind, for man kan (på min Dobbeltriffel) indskyde begge løb!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

( er dog ikke gået helt tilbage til spyd og stenslynge [:I] )

mvh
Strom, naturgænger



Så forstår jeg bedre du snart har en 308 win i skabet[Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Lyder smart Rex.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)