Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er her nogle sønderjydske VTF'ere.
#21
Min kære hustru orienterer mig om at en "go'i raj-jern" er indkøbt og testet, så I kommer bare... (hun mener desuden at I skal medbringe en evt. bedre halvdel så hun ikke får en overdosis Jagt-/våben-/skyde-snak).

Desværre bor jeg ikke sådan at vi lige kan gå ud i baghaven og "lege", men man kan da altid beundre hinandens isenkram og udveksle gode råd (Ud over kagerne...).

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#22
I sønderjylland spiser man ikke et "enkelt" stykke kage så vidt jeg har forstået... Jeg syntes vi skal eksportere alle sønderjyderne over til Bornholmerne, dem kan man heller i forstå.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#23
Nej - Man spiser ikke et enkelt, men man spiser ingenting...

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#24
Vilsgaard skrev: I sønderjylland spiser man ikke et "enkelt" stykke kage så vidt jeg har forstået... Jeg syntes vi skal eksportere alle sønderjyderne over til Bornholmerne, dem kan man heller i forstå.

Hov, hov Vilsgaard [Wink] Man får altså kun udleveret et turistvisum, medmindre man gifter sig med en indfødt Bornholmer [Big Grin]
Man kunne jo også bare sætte et hegn op tværs over den del af Jylland, så Sønderjyderne bliver i eget reservat [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

(Undskyld til de flinke Sønderjyder [Wink])

Mvh Farmor [Big Grin]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#25
Tror Farmor har glemt at der virkelig var hegn op twærs over Jylland intil 1920 da sønderjyland igen blev Dansk efter Tysk besætelse siden 1864.
Den bemærkning som Farmor kom med der er jeg ikke så vild med !

Men ellers synges jeg invitationen som Morten kommer med kunne være meget hyggeligt.
Lad os få en dato på.

og ellers lad os holde os til tråden som div administratorer herinde gør meget for at skulle

Mvh Rimfire Hunter
Svar
#26
Underligt - der er åbenbart flere udgaver af den sønderjyske ordbog - sidst Max gav et uddrag af den, stemmer ikke helt med den udgave han kommer med her:-)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#27
Min plan var egentligt på søndag og den dato har også stået i indlæget, men da der absolut ingen interesse blev vist blev datoen pillet ned igen og der blev lagt andre planer.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#28
En skam du har ændret din beslutning Morten.
Men kan da godt forstå det da der ingen tilslutning kommer, og kun sønderjyske indlsag med div, samt en enkelt fra Bornholm som ikke lige er helt med på den !
ville da ellers gerne komme sammen med min dejlige kone og se hvor i har slået jer ned, samt hvad jagt du intereserer dig for samt dit udstyr !!! Ja mener jo selfølgelig lige dine jagtvåben.
Det kan være vi mødes på anden måde, jeg har lidt jagt i området hvor jeg bor og du er da meget velkommen til at kikke forbi. bor i Kolding
Mange hilsner fra min kone og mig, og håber i falder godt til i det sønderjydske, selv om debaten her er løbet noget af sporet
Mvh rimfire hunter
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Tror Farmor har glemt at der virkelig var hegn op twærs over Jylland intil 1920 da sønderjyland igen blev Dansk efter Tysk besætelse siden 1864.
Den bemærkning som Farmor kom med der er jeg ikke så vild med !

Men ellers synges jeg invitationen som Morten kommer med kunne være meget hyggeligt.
Lad os få en dato på.

og ellers lad os holde os til tråden som div administratorer herinde gør meget for at skulle

Mvh Rimfire Hunter



@Rimfire Hunter, læs lige overskriften for Off Topic igen[Wink]
Citat:quote:

Her kan posteres diverse useriøse/underholdende indlæg. ADVARSEL : Grovkornet humor forekommer og det skal VIRKELIG være langt ude for at komme i moderatorens søgelys. Have fun!

Jeg er rimelig sikker på at hvis nogen af vore sønderjydske brugere føler sig stødt over Farmors humor så er de bestemt ikke af den slags der lider i stilhed[}Smile][:o)][Big Grin].

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#30
Kima, gamle ven

jeg er ked af at korrekse dig, men jeg har studeret en del af disse mærkværdigheder fra syd: de er desværre nogle små forsagte bly violer der kræver en beskyttende pleje for at turde bevæge sig frem på dette offentlige sted.
normalt sniger de sig jo bare langs mure og hække i deres søgen efter det næste ka´chbord, brugende deres schnause for af opsnuse spor efter kaptajnens morgenurin.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#31
@Strom, Jeg tror at deres forsagthed skyldes at de er vant til at blive holdt nede, især den mandlige del[}Smile], kvinderne er temmelig "stærke" og har ret godt styr på mænnerne, jeg har hørt rygter om at et temmelig nygift member bliver holdt så meget i ørerne at han ikke længere snakker med Kaptajnen, hans HD står og ruster i garagen og han har lært at koge æg uden at vandet brænder på[}Smile][8D], når det er sagt tror jeg at flere af dem har haft stor gavn af at færdes på VTF, normalt har de jo en vis skepsis overfor hvad der sker nord for Kongeåen, men nogen af dem er faktisk begyndt på at rejse ud i den store verden[^].
Du har ret i at de er sultne og tørstige[Big Grin], her taler jeg af erfaring[:I], jeg har kendt flere af dem i et stykke tid efterhånden og har oplevet hvad de kan sætte til livs, både fast og flydende[}Smile], sulten og tørsten skyldes for en stor del deres gæstfrihed og glæde over at der er nogen der vover sig på deres kanter[^], når de er ude tar de osse godt fra for ikke at fornærme deres værter, så selv om de taler et, til tider, for normale mennesker fuldstændig uforståeligt kaudervælsk er de nogle rare gutter som er hyggelige at møde, selv om det som regel resulterer i slankekure og gevaldige tømmermænd[xx(][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#32
Der er vist noget I "wannabeSonderjuden" har glemt eller aldrig fået fortalt, men dengang grænserne blev etableret (Ejderen og Kongeåen) så var det ikke for at holder Sønderjyderne inde, men for at holde jer andre ude.
Senere da vores vikingeblod blev lidt fortyndet og vi blev lidt mere tolerante over for ikkeSønderjyder, så lempede vi lidt for Jydske indvandrere og familiesammenføring.
Der var trods alt nogle af de gamle kæmper der havde spredt ders gener uden for grænserne.
En fjern slægtning har berettet følgende efter de første gang sejlede til Bornholm for at hærge:
"Vi lagde til lige under en borg på spidsen af en ø, hvorefter vi løb op mod borgen mens vi skreg vort kampråb "PLYNDRING OG VOOOLTÆÆÆÆGT"
Vi blev modtaget at en skrigende flok fruentimmere der begejstrede løb os i møde, mens de flåede vadmelsklæderne af sig. MEN - det var de grimmeste kællinger jeg nogensinde havde set og resten af besætningen ligeså.
Hagar, vores fører ændrede på stedet vort kampråb til "PLYNDRING - PLYNDRING"

Nu er vi blevet så fredelige at vi "tåler" visse vestjyder og enkelte djurslændige. Efter at visumpligten er ophævet er de begyndt at kunne besøge os af og til. Vi tager heller ikke længere bompenge når de kommer for at hente de billige øl vi bestyrer.
I samme ombæring afstod vi sydslesvig op til Kruså. Så skal vi nemlig heller ikke selv køre så langt efter øl og vildsvin.

Og til sidst vil jeg bare sige til Rimfire Hunter: selvom du bor i udkantsSønderjylland, så må du være tilflytter siden du i den grad mangler humor [Wink][Big Grin] ( du kan tage det, Arne[Smile] )

@McQuolle
Find en ny dag. Jeg har ferie fra på fredag og fremad. "Goi'rai" og "Ingenting" kør vi langt for at smage [Smile][:p]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#33
Godt så. [8D]

Kan der så samles tilslutning til:
Søndag d. 12. september fra ca. kl. 14.30? [Smile]

Smid en PM med om det kan friste og hvor mange kopper der skal sættes på... (Hvis fruen eller lignende nu medbringes...) Så kan det være I får en adresse retur hvis I kan godkendes... [:p] [Big Grin]

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#34
Top [Smile]. Bliver nu lagt ind i min kugleramme[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Nu er vi blevet så fredelige at vi "tåler" visse vestjyder og enkelte djurslændige.



Hmm, jeg er åbenbart ikke velkommen længere[Sad], ihvertfald bliver jeg fornærmet hvis du regner mig som enten vestjyde eller djurslænding[B)], ganske vist er jeg bosiddende i den vestlige del af hovedlandet, men jeg er altså importeret nordfra[^]
Jeg er ikke stolt af at være himmerlænding, jeg er taknemmelig[:p][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#36
EDIT:

Nu er vi blevet så fredelige at vi "tåler" visse vestjyder og enkelte djurslændige og 1 enkelt taknemmelig himmerlænding [Smile][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

EDIT:

Nu er vi blevet så fredelige at vi "tåler" visse vestjyder og enkelte djurslændige og 1 enkelt taknemmelig himmerlænding [Smile][^]



Så jæ glaj ijen[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#38
@ M@X:
Med din humor skulle du kunne indløse et 14 dages visum til Klippen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Wink] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#39
Findes der en bornhoolmsk pendeant til der synnejyske ordbog ?

Har engang hørt en deserteret bornholmsk pige udtrykke:

Nuu måe due aaltsåe styere dit handicaap - så gerne med lyd [Wink] for hvad betød det [?]

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#40
Lidt nyheder fra Sønderjylland [Big Grin]

http://www.jv.dk/artikel/919607:Mit-Soen...aar-de-kam

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)