Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sydafrika/Lufthansa/Handling Fee
#1
Kære VTF
Så, er vi 4 "Gamle" Jægere igen vendt hjem fra Sydafrika, hvor vi har haft en MEGET succesrig SAFARI.
Vi skød ialt 77 dyr denne gang, men det vender jeg tilbage til i en anden tråd, når jeg har fået mig selv lært at sætte billeder ind her på siden.

Denne tråd skal handle om at medbringe våben og ammo med til Sydafrika og flyve med Lufthansa.

Indtjekning i Billund til Jo-burg via Frankfurt, ingen problemer overhovedet, MEN over til billetkontoret og betale Euro 70 pr (mand) Våben i Handling Fee.
En mand havde også en bue med, ingen Fee, alm. bagage som det står på Lufthansas hjemmeside.
Fra Jo-burg fløj vi indenrigs i sydafrika, og der er Handling Fee Rand 200 pr. våben, hver vej(men det vidste vi godt)
Da, vi skulle hjem fra Jo-burg, skulle vi IGEN betale Euro 70 pr. mand pr. våben, + en ekstra Handling Fee på Euro 50, pr. våben, altså Euro 120 ialt pr. mand pr. våben for hjemtransport.
MEN, oveni dette skulle manden med Buen OGSÅ betale Euro 120 ialt for buen, da man i Sydafrika OGSÅ betragtede Buen som et våben, så manden med buen måtte af med 2 gange 120 Euro, for at få sin riffel og Bue med hjem.
Så, dette er en slags advarsel om at skal man flyve med Lufthansa med våben til Sydafrika, så bliver man plukket i hoved og røv, især på hjemvejen.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)