Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Batteri skift på rådpunktsigte - hvornår?
#1
Der var jo engang hvor alting var så nemt. Fastesigte midler skulle ikke pudses. Så kom der kikkerter som jo krævede noget mere vedligehold. Nu er det jo gået helt bananas - vi er begyndt at bruge optik med lys i - men ingen strøm ingen lys. Med sigte 0 ingen strøm ingen jagt. Nu ville jeg jo være svært ked af at indse, at jeg er gået tør for strøm lige umiddelbart efter jeg har takket for posten og skal tænde mit optik[xx(].

Hvornår skifter i batteri i jeres rødpunktsigter? Har batteriskiftet nogen indvirkning på træfpunktet?

D93
Svar
#2
Batteri skift har ingen indflydelse på træfpunkt.

Jeg har en S&B med rødpunkt, og når batteriet er ved at være færdigt falder lys-intensiteten på "den røde prik", og så har jeg vel godt en dags forbrug tilbage. Derudover er der plads til et reserve batteri i en af dækkapslerne til justerings skruerne, og det syntes jeg er betryggende.

En anden ting omkring batterier er at de mister deres kapacitet når de bliver kolde, så man kan blive nød til at skifte et ellers ok batteri fordi det er blevet for koldt. Det vil så kunne vækkes til live igen, ved at blive varmet op f.eks. en tur i inderlommen.

Kort sagt: Skift når lys intensiteten begynder at falde, og hav altid et reserve batteri med.

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#3
Hej

Jeg er ret sikker på at dotten begynder at blinke eller ikke kan tændes på højeste trin når batteriet er ved at være færdigt i S&B Zenith. Efterhånden som batteriet flader ud sker det også ved trin 11-10-9 osv. Men det er jo rart at der altid sidder et frisk batteri det ene beskyttelseslåg.
Svar
#4
Stanton/Taby - jeres S&B virker vel også uden strøm?
Jeg tænker mest på regulært rødpunktsigte á la aimpoint eller Doctor Hollowsigt.

Aimpointen tænnder og slukker man jo, og der vil jeg gætte på at Jeres erfaringer også gælder den type.

Men Hollowsightet - slukker lyset når dækslet sættes på? (Lidt lige som hvor mange af os ved med sikkerhed at lyset slukkes i kummefryseren når låget er lukket[Big Grin].
De Hollowsights jeg har set skifter man vel ikke bare lige sådan batteri på i felten?

D93
Svar
#5
Jeg sætter nyt batteri i før hver drivjagt. Har man råd til en jagt til +10 stærke så er der nok også plads til et batteri til 15 kr [Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#6
hej
jeg mener at den gang jeg købte min BBF med aimpoint, fik jeg at vide at ET batteri kunne holde I op til 10 år.
MEN som det også blev sagt så kunne det godt tage noget på batteriet at blive brugt i frost.
derfor skifter jeg ca. hver 2-3 år, alt efter hvormeget den bliver brugt.
jeg har haft erfaring med at mit begynder at blinke, når man tænder det, og efter det har været tændt et minut eller to, holder blinken op.
derefter ved jeg at jeg har til ca en dags tid.
derfor kan man med fordel tjekke batteriet, inden man teger på jagt.

det har ingen indvirkning på træfpunktet, ikke af hvád jeg har bemærket (ellers skyder jeg bare ikke godt nok)

MVH
Anders
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#7
Hej

@ D93 På en Doctor Hollowsigth tages hele sigtet af den plade som den er monteret på, for at skifte batteri.

Derfor er det nødvendigt med et par kontrolskud[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)