Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Ældre våbenskabe skal skiftes
#1
Dispensation forlænges ikke

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Da jeg flyttede over vandet så måtte jeg også ud at købe nyt skab - skafor blå kunne ikke godkendes.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Mange ældre ramt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Tja... Så ved vi hvad vi kan vente os i DK. Det skulle da ikke undre nogen at de også skærper kravene til våbenskabe herhjemme.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Så er det godt man har EN1143-1 Grade 2[^]
Og en vægt pr. skab på over 1 ton[8D]

Har set mange af de der billige polske såkaldte Skafor Rød EN1143-1 grade 1 skabe på 275kg[xx(] Der kan man da ikke kalde et sikringsskab[xx(]
Og hvis man ser nærmere på forsikringsoplysningen så er der mange af de "PAP skabe" der ikke overholder standarden. Der kan man nemlig se specifikt hvilke skabe der er godkendt!

@Yeti, se lige her http://www.fp-sikring.dk/upload/sammenli...noegle.pdf
Der vil du se at Skafor Blå eller rettere EN1143 1 grade 0 svarer til "Sikringsspåp" i klassen i SS3492.
Så måske er det fordi der ikke har været angivet en EN klassifikation i skabet?? Men Skafor Blå burde række!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Det er da godt at vide at jeg maaske kunne have sparet de penge... Jeg skulle (rimeligt nok) skaffe dokumentation for at tingene var i orden. Og der blev lagt et vist tidspres paa mig. Derfor endte jeg med at koebe et nyt skab - som selvsagt var for lille, saa nu har jeg 2. Det gamle staar som sommervaabenskab i mine foraeldres oedegaard, saa det bliver brugt lidt endnu.

Men der er nu forskel. De skabe jeg har koebt i Sverige er indrettet saaledes at man ikke 'bare' kan skaere haengslerne af og saa komme ind. Skaeres haengslerne af bliver laagen haengende.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det princip har været på alle de skabe jeg har set.

Jeg har ikke set et eneste "Skafor Blå" skab hvor man bare kunne skære hængslerne af!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
jeg kan ikke huske hvor jeg har læst de hen .

Der findes et firma i sverige som åbenbart har mulighed ,myndighed til at dømme et gammelt våbenskab godkendt eller ej efter de gældene krav og de kostede 500 svkr.
de er da noget billiger end en ny våbenskab.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#9
Kan fratages våbenlicens

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
Meningsløst

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)