Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
270Win. hvilken kugle til råvildt
#1
Hej
Jeg har købt mig et 270Win løb til min Blaser .
Jeg Skal have ladet nogle Kugler til bukkejagten i Polen men hvilken kugle Skal jeg bruge.
Jeg skyder normalt 243Win til bukkejagten, men der hvor vi skal på jagt må vi skyde kejler så jeg måtte finde et andet løb og det blev et 270Win løb. Jeg bruger normalt en 85gr . Barnes TSX kugle til min 243Win som gør det godt, men er der nogle der bruger Barnes TSX i 270Win eller en anden kugle, vil jeg gerne høre om det.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Hej

Nosler Partion 150 grs vil gøre arbejdet til UG. Hvis du rejser og kommer til Tyskland så vær opmærksom på at homogene kugler såsom barnes er no go på drivjagter i mange forstamter.
Svar
#3
halløj Maubla,
har du spildt sololie i dit tastatur ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
STROM
Det må jeg have en forklaring på.[Big Grin]

Den laver min tekst om inden jeg får det lagt på

Jeg kender ikke nogle som har det kaliber men nu vil jeg prøve det.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#5
Hej Maubla

Nosler Partition 150gr. og/eller Swift A-frame vil begge gøre arbejdet.

A-frame vil nogle måske finde for hård til råvildt, men hastigheden i en 270'er gør nu efter mine erfaringer kuglen fortrinlig i dette kaliber - også til råvildt, og dem jeg har fundet har foldet sig fint ud. Kuglen har tidligere fået kritik for, at dyrene render efter skuddet, der er min holdning nok, at det nok mere er et spørgsmål om skuddets placering end om kuglen, men sådan er der jo så meget. Min ladekammearat har skudt 6 bukke og en Bronzekeiler med den bare i denne sæson, og ikke en eneste er rendt. Det siger bare "slask" og så er der et udgangshul på en 2 kr. Har den sidste buk han skød på video [^]

Den er i denne sæson udnævnt til min universal kugle. Prismæssig er NP'eren noget billigere og som altid et godt og sikkert valg.

Jepsen :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#6
Hej Maubla.

Jeg har samme kaliber. 270win. Jeg har skudt 5 bukke med henholdvis nosler partition og en hornady kugle, som jeg ikke umiddelbart kan huske navnet på.

Hornadyen smadrede for meget. Boven på udgangssiden var meget medtaget.

Nosler partition gør det godt. Har haft knald og fald på 3 bukke med den. Laver et ganske fint udgangshul.

Rifler der er skudt med her var en sauer 202.

Har i år købt en Blaser. Samme kaliber. Har bare desværre ikke skudt nogen bukke i år. Der har været for mange små bukke. Til bukkejagten i år, har jeg fået ladet en nosler ballistic tip. Den virker meget præcis, har sat 4 skud indefor bunden af en sodavand (alm 70cl). Har så desværre bare ikke set den i action....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#7
Jeg har skudt lidt bukke og råer med nosler bt.
De virker hver gang, kan dog godt smadre lidt, hvis man rammer skulder knoglen. Det er 140 grains udgaven jeg bruger

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#8
Hej igen Maubla.

Under Riffelteknik-centraltænding har jeg et topic vedr. kugler til 270 win.. Der nævnes bl.a. Barnes....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)