Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
358 win evt. AI
#1
En kammerat har bestilt sig en vekselpibe i dette kaliber, og i den forbindelse har vi snakket lidt om det er en ide at få den lavet som en 358 win Ackley Improved istedet. Fordele som jeg ser det: En smule større hylstervolumen, længere hylsterlevetid m.v. Negativt: tidsforbrug til fireformning af hylstre.

Indspark med meninger, erfaringer, fordele og ulemper modtages gerne.

Jeg har ikke kunnet finde data der viser hvor meget man vinder ved AI i dette kaliber, men måske er der en der ligger inde med de data ?

mvh
Steen
Svar
#2
Lad piben være som den er... Er mere power nødvendigt, så er 35 wheelen nok mere sagen...

Er man ikke til fireformning, så er det bedre at undgå AI kalibre...

Selv finder jeg det hyggeligt og sjovt at fireforme, men sådan er vi så forskellige...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Altså ved i nu hvad [Smile] - fireforming er da kvalitetstid [Wink]

Den bedste undskyldning for træning - fireformnings ladninger skyder jo ganske udemærket - det kan da aldrig være spildtid [^]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
Hehe jaja godt ord igen...jeg skulle jo prøve at finde noget at skrive på negativ siden også Wink Men ja jeg kunne da også forestille mig værre ting end at fireforme hylstre.

Ideen udsprang ikke så meget af ønsket om mere power, men mere af længere hylsterlevetid, mindre trimning m.v. som skulle følge med et AI-kammer så vidt jeg har forstået.

@dr. strangelove. Ja 35 whelen ville være et alternativ (som jeg kun kan anbefale, da jeg er vældigt tilfreds med min egen), men riflen han får lavet piben til er med kort lås og derfor er whelen ikke en mulighed. Er der andre grunde til at du mener man skal holde sig til en alm. 358 win ? Jeg vil lige nævne at piben ikke er lavet endnu og der vil derfor ikke være væsentligt større udgifter eller besvær ved at få den kamret i den ene frem for den anden.

mvh
Steen
Svar
#5
Det der umiddelbart springer mig i øjnene er at der skal højest sansynligt gøres noget ved magasinet, da patronen vil blive bredere oppe ved skulderen... det er så mere bøssemagerarbejde... og skulle man en dag af een eller anden grund vælge at ompibe igen, så skal magasinet også ændres tilbage... ladeværktøj... en merudgift, da det sikkert skal laves på specialbestilling...

Der findes mange spændende kalibre som jeg ser som gode AI projekter, men 358 Winnie er desværre ikke een af dem, sorry...

Men fordi jeg ikke er venligstillet over for en 358 AI'er kan man jo sagtens gøre det alligevel...

Et sidespring i denne forbindelse... Jeg havde jo nok (helt sikkert) valgt en 338 Federal...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
358win er også blevet min drømme kaliber.
Den blev meget undervurderet i starten af skrivebordsskribenter'i USA.Men er begyndt at vende lidt tilbage,efter magnumracet er faldet ned.

http://www.chuckhawks.com/358Win_mystery.htm

Hold den som den er.I behøver ikk at tune' på den..

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)