Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krigsveteraner bor i skovene
#1
http://jp.dk/indland/article2103862.ece

Og lidt mere her:

http://jp.dk/indland/article2102598.ece

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Desværre var det jo nok hvad vi kunne forvente [xx(] Vi er ikke det eneste samfund som ikke har kunne håndtere hjemvendte soldater efter de har tjent deres fædreland i en krig...
Svar
#3
Tja.... hvad gør man, hvis man opdager, der holder en til på ens jagtrevir?
At ringe til politiet er jo nærliggende - men en bøde for krænkelse af vej og markfreden på 500 kr. gør jo nok ikke sådan en soldat mere venigt stemt overfor omgivelserne.....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ran

Tja.... hvad gør man, hvis man opdager, der holder en til på ens jagtrevir?



indvitere ham med på jagt ......han ved hvor dyrene er [Wink]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Svar fra Danmarks Jægerforbund:

http://jp.dk/indland/article2104141.ece

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Det er trist. Rigtigt trist. Det er måske ikke smart at skyde i deres nærhed, da en af dem skriver at han reagerer stærkt på at høre skud igen når jagtsæsonen går ind. Det er jo heller ikke godt, hvis de opstiller snarer eller andre fæller for vildtet. Der må en form for kommunikation igang imellem soldaten og jægerne så der kan komme klarhed over hvad der skal ske under jagt, hvis de overhovedet skal bo der. I skal SG* ikke fortælle mig at bo i skoven løser mandens problem !

################
Howa 1500 30.06
Svar
#7
Hmm har de ikke læst skiltene ved indgangen? Hvordan skal jægerne kunne vurdere om der forefindes en specialuddannet camoflagesløringsekspert bag nærmeste busk når guldbukken er i trådkorset, de kan jo risikere at blive overfaldet og i værste fald slået ihjel.
Svar
#8
...... kald det et vådeskud.?

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
.... og politikernes reaktion bliver vel ... at suspendere al jagt, indtil der er fundet en løsning på problemet med veteranerne. =o(

"...en farlig situation, hvis en jæger sniger sig ind på mig... eller skyder et skud tæt på..." - ja situationen ville sikkert svinge begge veje, og hvem er det lige der står med en kniven..?

Almindelige civile jægere kan jo også reagere på følt fare, som hvis der pludselig dukker en stor grøn/brun bæ op af jorden og stormer tæt på... tror min bekymring ville være "Hvad finder jeg EFTER jeg har skudt.?"

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Ét er, at de farer sammen og trækker kniven ved et skud afgivet fra en jæger i nærheden. Noget andet er, at de sagde lige i Tv-avisen, at ham der Hans x-soldat flere gange har gået i sine egene tanker og har trukket kniven, hvis der er en gren der knækker. JEg skulle kraftdme ikke gå en fredelig tur i skoven og så kommer der en mand med en kniv arende imod mig.

De skal væk fra de skove og så skal de have noget hjælp. Og de SKAL tage imod det.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Det er jo lidt et dilemma... for et skydevåben mod en knivbevæbnet mand... er jo en ulige magtfordeling.... også selvom han er kamptrænet. Men hvis man føler det er ham eller en selv... så er det sgu svært at sige, hvordan man vil reagere...
Gad vide hvordan politiet og retsvæsenet ville tolke en påstand om lovlig nødværge?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Puha, den er svær. Jeg tror de danske skove er lidt for overrendte til, at veteranerne kan finde den fred de søger. Gad vist hvor mange af dem der er taget til Sverige istedet for, der er nok lidt mere uforstyrret.

Jeg så for mange år siden en dokumentarudsendelse om de amerikanske vietnam veteraner som boede på samme måde. En af dem havde været i så voldsom konflikt med politi og lokalbefolkning, at han mente, at Rambo-filmen "First Blood" var skrevet om ham.

En helt igennem trist situation.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Jeg tror reelt set ikke der kommer nogen konfrontationer ud af det - de her mennesker reagerer måske voldsomt på pludselige lyde osv. men det vil være i en forsvarsreaktion. De er jo ikke skingrende paranoid skitsofrene og vil form. ikke være udadreagerende hvis de møder en bukkejæger på deres vej..
Svar
#14
Bladet- avis histori lyder lignende som cowboy Randy i Montana,men han er Vietnam vet.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ran

Det er jo lidt et dilemma... for et skydevåben mod en knivbevæbnet mand... er jo en ulige magtfordeling.... også selvom han er kamptrænet. Men hvis man føler det er ham eller en selv... så er det sgu svært at sige, hvordan man vil reagere...
Gad vide hvordan politiet og retsvæsenet ville tolke en påstand om lovlig nødværge?

[Image: 27.gif] - så tar' vi lige fire dybe vejrtrækninger og dropper kællingehysteriet.
Fem danske ex-konstabler har lyst til at vagabondere lidt - that all.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#16
Kællingehysteri ? - det er vel generelt man ikke kan være interesseret i løse bosætninger i jagtområderne. det er heller ikke iorden at en flok rumænere slår telt op såsnart de fineder 4 pilebuske - vel [?].

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#17
De løber vel også en reel risiko for at blive buret inde i et år, hvis der er nogen, der anmelder dem til politiet, og de antræffes med en (gisp) kniv uden anerkendelsesværdigt formål.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#18
Citat:quote:

De løber vel også en reel risiko for at blive buret inde i et år


Hej det er hvis man bliver taget med et ulovligt skydevåben på off. område at straffen er 1 år.

Ulovlig kniv giver 7 dage.[Smile]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

De løber vel også en reel risiko for at blive buret inde i et år


Hej det er hvis man bliver taget med et ulovligt skydevåben på off. område at straffen er 1 år.

Ulovlig kniv giver 7 dage.[Smile]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Og nu bruger de den jo i skoven til overlevelse.
Det er vel lige så lovligt som en jæger og en spejder med kniv i skoven.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by ran

Det er jo lidt et dilemma... for et skydevåben mod en knivbevæbnet mand... er jo en ulige magtfordeling.... også selvom han er kamptrænet. Men hvis man føler det er ham eller en selv... så er det sgu svært at sige, hvordan man vil reagere...
Gad vide hvordan politiet og retsvæsenet ville tolke en påstand om lovlig nødværge?

[Image: 27.gif] - så tar' vi lige fire dybe vejrtrækninger og dropper kællingehysteriet.
Fem danske ex-konstabler har lyst til at vagabondere lidt - that all.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Nu er jeg tæt på at være nabo til Frijsenborgskovene, så jeg kender dem ganske godt.
Så der er en rimelig chance for at en jæger vil støde på en ex-soldat der.
Jeg syntes derimod at de skal have lov til at være der, hvis det hjælper dem.
Man kunne evt. afgrænse et område af skoven til dem, som forbudt jagtområde og så kompensere jagtudlejer for den tabte jagtleje.

Vi bør respektere at der er personer der ændre sig mentalt efter krig.
Jeg tror ikke der er mange her inde (mig selv inklusiv), der kan sætte sig selv ind i hvad de har oplevet.
At tvinge dem til psykolog behandling er mangel på respekt over for dem .....
De har sat livet på spil for vores land, så skal de sgu (undskyld udtrykket) heller ikke tvinges i behandling bagefter.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)