Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenbutik uden alarm
#1
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3600870%2c5%2c3
Svar
#2
Ja, når man så tænker på kravene for min nye butik [xx(]

Våbenrum på 80m2 er sikret på flg. måde.

800 meter tentorstål i væggene , styrke 16 beton (mener jeg det hedder). 2.6 ton stål på loftet (er ved at blive svejset af Hatting [Smile]).
Inde i rummet er der yderligere en væg med en dør, hvor lagervåben skal opbevares. I dette rum et skafor blå skab til rep. våben.

Alarm = Niveau 60 (højeste klasse) , 2 overvågede linjer (tlf og internet) , overfaldsalarm m.m..

Gitre i 10mm tentorstål for samtlige vinduer og døre.

Bare stål til sikring af butikken har kostet godt 60.000 og det endda indkøbt gennem min bror, der har et stort VVS firma [xx(]

Billede af våbenrummet:

[Image: 05.jpg]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Hvorfor f.. vil politiet have nye regler på området ? Kan de kun lave det der står i loven de skal ? De har jo al den hjemmel de kan ønske sig, til at kontrollere våbenhandlere, så de kan da bare få fingeren ud og gøre det.

Men hvis de istedet bruger tiden på at drømme egne regler op, så de kan give afslag på de skrækkelige halvautomater med sorte skæfter, og kontrollere laderum hos en hjemmelader der gerne vil have 2 kg. krudt stående, så er det klart, de ikke har tid til det andet der.

Måske skulle politiet, ligesom alle andre kontrolinstanser, prøve at prioritere kontrolindsatsen udfra en velbegrundet risikovurdering.

Citat:quote:

§ 25. Politiet har, hvis det skønnes nødvendigt, til enhver tid mod behørig legitimation uden retskendelse adgang til kontrol af:
1) våbensamlinger,
2) krudtoplaget hos personer, der har tilladelse til genopladning af ammunition eller køb af sortkrudt, fænghætter mv., og
3) lokaler, hvor de i våbenlovens § 9, stk. 2, nævnte skytteforeninger opbevarer våben.

§ 32 ( Erhvervsmæssig handel) Stk. 2. Politiet har til enhver tid mod behørig legitimation uden retskendelse adgang til kontrol efter våbenlovens § 3, stk. 3, nr. 2.


Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
hej Rex
I tilfælde af en atomkrig flytter du vel bare in i din ny våben rum[Wink]

Hold da kæft de ligner da Fort Noxx når de er ferdig bygget![Big Grin]

De er ellers interessant nå jeg kikker på vores lokale våben pusher
de har alle sådan en slags skab med stål rulle gitter og nix weiter

Lille

Hilsen Lille

Formerly known as Krengel
Hilsen Lille

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lille

hej Rex
I tilfælde af en atomkrig flytter du vel bare in i din ny våben rum[Wink]

Hold da kæft de ligner da Fort Noxx når de er ferdig bygget![Big Grin]

De er ellers interessant nå jeg kikker på vores lokale våben pusher
de har alle sådan en slags skab med stål rulle gitter og nix weiter

Lille

Hilsen Lille

Formerly known as Krengel



Inden for de næste tre år kommer de også til det.
Det vil blive et lovkrav i alle eksisterende butikker i 2013-2014.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Mon dog ?

Det kan godt være, at politiet og endda folk i justitsministeriet ønsker det, men tænk over, at vi (stadig) har en borgerlig regering der ikke ønsker at genere erhvervslivet i disse krisetider. Der er nogle meget store våbenbutikker rundt omkring som vil modsætte sig, og som nok ved salg af jagtudstyr har kontakt til en og anden med indflydelse. Sådan fungerer demokratiet jo også: ved personlig lobbyisme kan man fremlægge sit syn på sagen og skubbe lidt til beslutningsprocessen.

Så mon ikke der kommer nogle overgangsordninger eller undtagelsesbestemmelser for eksisterende virksomheder, der bløder det hele lidt op ? Det bliver spændende at se.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Mon dog ?

Det kan godt være, at politiet og endda folk i justitsministeriet ønsker det, men tænk over, at vi (stadig) har en borgerlig regering der ikke ønsker at genere erhvervslivet i disse krisetider. Der er nogle meget store våbenbutikker rundt omkring som vil modsætte sig, og som nok ved salg af jagtudstyr har kontakt til en og anden med indflydelse. Sådan fungerer demokratiet jo også: ved personlig lobbyisme kan man fremlægge sit syn på sagen og skubbe lidt til beslutningsprocessen.

Så mon ikke der kommer nogle overgangsordninger eller undtagelsesbestemmelser for eksisterende virksomheder, der bløder det hele lidt op ? Det bliver spændende at se.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Jeg har snakket en del med Kriminalpræventivt Råd og en del våbensheriffer om det. Og de siger at det bliver et krav i 2013/2014.
Jeg har også snakket med et par af de større butikker om det her hjemme og de er også godt klar over at det kommer.
Peter Sink / Bøssemageren / Bjerringbro, har lige bygget noget alla det samme som mig her for nylig, da han også fik samme krav til hans nye butik.
Han måtte endda bygge om, da det ikke blev godkendt første gang.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Ja...

Risikovurdering.... tjaaa....

Det er efterhånden ved at udvikle sig til at man stort set kan forlange hvadsomhelst for at minimere en eller anden allerede minimal risiko...

Hvor mange succesfulde indbrud har der egentligt været i våbenbutikker og andre "våben-lagre" i DK i de sidste 20 år, og hvilken reel konsekvens har de haft?

Når politiet konfiskerer våben hos de kriminelle, hvor mange af dem stammer så fra indbrud i butikker i DK?

Hvor går grænsen?

Hvor mange Airbags og kontrolsystemer kan man sætte i en bil, og stadig kalde det en bil?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Tja det hjælper ihvertfald ikke med bevæbnede portvagter.

Der skal saftsusemene sælges meget udstyr for at betale sådan en bunker.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Tja det hjælper ihvertfald ikke med bevæbnede portvagter.

Der skal saftsusemene sælges meget udstyr for at betale sådan en bunker.



Hvis det er mit nye våbenrum du tænker på, så JA .. det har fan... været dyrt [xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Jammen jeg prøver da også af al magt at øge din omsætning. Smile
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Jammen jeg prøver da også af al magt at øge din omsætning. Smile



Det ved jeg , der er også ting på vej [Smile]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)