Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Måhundeproblem eskalerer
#1
http://jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1631

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
Puuhh jeg håber ikke vi får dem på fyn[xx(]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#3
Hvordan forholder man sig til den mårhund?jeg bor ude på landet og har høns hvis den kommer her i sommer må jeg så skyde den, der er set mårhund her i området.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by H.C

Hvordan forholder man sig til den mårhund?jeg bor ude på landet og har høns hvis den kommer her i sommer må jeg så skyde den, der er set mårhund her i området.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.



Hej

Du kan bare skyde løs, da den er klacificeret som en innovasiv art...
Svar
#5
I bekendtgørelse om vildskader, er der vide rammer.

Citat:quote:

Særlige arter

§ 8. Undslupne pelsdyr, der er vildt i henhold til lov om mark- og vejfred, samt nilgås, amerikansk skarveand, sort svane, bisamrotte, sumpbæver, vaskebjørn, mårhund, mink, må reguleres hele året.

Stk. 2. Ved regulering af undslupne pelsdyr, der er vildt i henhold til lov om mark- og vejfred samt mink, mårhund, vaskebjørn, bisamrotte og sumpbæver, må anvendes fælder. Der må desuden anvendes kunstigt skjul, herunder skydestiger og skydetårne, jf. kapitel 1 i bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, ligesom regulering kan ske i tidsrummet fra 1 time før solopgang til 1 time efter solnedgang. Reglerne i lovens § 28 om udfodring og beskydning på jorden i umiddelbar nærhed af foderplads, finder ikke anvendelse ved regulering efter denne bestemmelse. Det samme gælder forbuddet mod anvendelse af kunstigt lys, spejle og andre indretninger til belysning af målet, jf. § 11, nr. 4, i bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber.



Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)