Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Utilfredshed / tekniske spørgsmål
#1
Kære VTF'er

Jeg kan forstå på Great Dane, at han må lægge sjæl og krop til en hel del utilfredshed/frustration og desperation over hvordan VTF kører. Dette er ikke rimeligt, eftersom han ikke har mulighed for at gøre andet, end at gå videre til undertegnede med det. Jeg vil derfor opfordre alle, der oplever problemer af teknisk art til at henvende sig direkte til undertegnede - høgh - så undgår vi misforståelser og problemerne bliver langt lettere at indkredse og angribe.

Der har i den senere tid været to problemer af teknisk art. Serverfejl/nedluk og problemer med "anonymus members" i forbindelse med "online" funktionen.

Ang. serverfejl/nedluk så fungerer systemet sådan, at jeg betaler x kroner for at ligge på en server, der passes af serverens ejer. Desværre har den nuværende udbyder vist sig ikke at være tilfredsstillende - bl.a. lukkede de som bekendt uden varsel serveren i mere end et døgn - og så sent som i dag har serveren været nede i nogle minutter af ukendt årsag. To løsninger er inde i overvejelserne - flytning til anden udbyder og anskaffelse af egen server. Bemærk dog, at 99,9% oppetid i realiteten kræver omfattende back-up systemer og døgnbemanding af serverrummet - selv store sites som netbanker og internetauktioner går af og til i sort. Fremover vil der blive informeret om fejl på VTF på buskruits alternativ-forum.

Problemet omkring oversigten over medlemmer on-line har vist sig at være temmelig kompliceret at løse. Forummet er baseret på et sharewareprogram, der i bund og grund har vist sig at køre stabilt. Den omtalte medlemsoversigt er et tillægsmodul, som efter kraftige opfordringer, er tilføjet VTF. Dette programmodul har vist sig at indeholde lus, der bl.a. kommer til udtryk i, at nogle medlemmer af og til optræder som anonyme medlemmer i statistikken. Det har vist sig svært at indkredse disse fejl, eftersom de mulige fejlkilder er mangeartede - f.eks. er det lang fra alle medlemmer, der oplever at blive præsenteret som anonyme og det tyder på, at fejlen ikke nødvendigvis opstår i selve forum-softwaren. Vor 100% frivillige tekniker "lillebror" har lagt mange, mange timer i optimering af forumet, det er lykkedes ham at udrydde flere - knapt så synlige, men mindst lige så alvorlige - fejl og der arbejdes fortsat på sagen. Han er ikke en troldmand - selv om han engang imellem tangerer titlen - så udvis venligst en smule tålmodighed...[Smile]

Vi ta'r den en gang til for Prins Knud [:p] Ved tekniske problemer eller andet, der kræver indgreb af administrator, kontakt Høgh - han bider ikke (særligt hårdt) [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)