Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3006 og 200 grain Lapua mega
#1
Jeg har lige testet de første ladninger til min Remington 7600
i cal. 3006. jeg ladede 20 stk med 55 grain Norma MRP krudt og Lapua Mega kugle i 200 grain, 83,5 mm patronlængde.
De skyder fantastisk meget tæt gruppe omkring et par cm. og så skydder de, så jeg ikke behøver at stille på kikkerten i forholdet til de S&B patroner jeg skydder med på Hjortebanen begge kugler sidder inden for en diameter på 5 cm.

(Lige lidt pral[8D])Jeg skød mit første[^] ELG guldmærke igår.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#2
Hvad f..... Claus,
skyder du både med "morfar" kaliber og kugle....?????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Jeg troede kun man var til laser stråle bøsser fra Winterbyøster........
Ja ja, lidt relaxation kan vel også bruges. Det er vel det samme forhold som dem der normalt skyder 30-06 og så bruger 223 til elgmærket......[xx(][xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
PS: If they aint´crawling they are dead....
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Gammeltoft jeg har i mange år argumenteret for at den første riffel en ny jæger skulle købe var en 3006, jeg har dog ikke før nu ejet en 3006 i de 30 år jeg har gået på riffeljagt. Det er altid endt med at jeg lige skulle prøve en anden kaliber først. min første riffel var iøvrigt en M89 i cal. 8mm krag jørgensen og da den blev skiftet ud havde forhandleren ikke lige en Sauer 90 i 3006 men kun en 308, og da min tålmodighed ikke rakte til at vente blev det 308 win. Senere blev jeg ramt af Facinationen af Weatherby.Jeg har haft rifler i 22 long, 22mag, 222rem,243rem,308win,8mm krag Jørg, 300wby, 340wby, 338-378wby,458win. Så først for et halvt år siden fik jeg min Remington 7600, en pump acktion, den skyder forøvrigt eminent, lidt hård i aftrækket, men til trykjagt går det vel.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#4
Hej igen,

den der pump bliver du nødt til at lave en fremvisning af på banen på langeland. har nemlig selv overvejet en sådan til trykjagt[:p]

Hilsen Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
PS: If they aint´crawling they are dead....
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Gammeltoft jeg medbringer den 29 oktober, er du tilmeldt ??

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#6
Lad os bare sige at det er jeg nu....[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
PS: If they aint´crawling they are dead....
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Ok Gammeltoft du er på listen, se tilmelding i forummet Members only.
Der er stadigt flere ledige pladser.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#8
Hej Claus,
jeg har også ladet til 30.06 i 200 gr. Lapua Mega. Fik desværre ikke prøvet dem i Polen. Jeg kom til at skyde hele kvoten op med 6,5x55. Jeg bruger 57 grains MRP. COL er 83 mm.

mvh. Johannes
Svar
#9
Jamen JTK jeg syntes at du skal komme til Langeland 29 okt også. så kan vi diskutere og prøveskyde vores "Barbie" og Morfar kaliber, og se resultaterne.

Blackbird kører også fra Djævleøen, så i er 2 til at dele omkostningerne.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#10
HEj Claus,
bruger du et specielt dieset til fremstilling af ammo til din pumpriffel.

mvh. Johanes
Svar
#11
Hej JTK

Næ jeg bruger et vanligt RCBS die sæt i 3006.
mener du jeg skulle bruge et specielt sæt, og hvilket ??

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#12
halløj
netop til en pumper ( eller auto ) der skal bruges til drivjagt, kunne jeg da godt se fornuften i at bruge Small Base Dies eller evt at slibe lidt af hylsterholderen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
STROM det kræver en nærmere forklaring ??, jeg Lytter, for her er emne jeg ikke ved noget om.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#14
Halløj Claus
small base dies er en standardvare hos RCBS. de afleverer et lidt mindre hylster som garanterer en problemfri genladning ( og vel også en kortere levetid på hylstret ).
en billigere måde er at slibe lidt af hylsterholderen ( eller af bunden af sizerdien )så du presser hylstret længere op i en alm die og derved får et mindre hylster så der ikke er friktion ved kamringen.

i den gamle BAR jeg havde i 300 win var det næsten et must for at få en nogenlunde funktion.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Som STROM skriver så kan det nogen gange være en fordel at size hylstrene en "myllimeter" mindre end "normalt" eventuelt med et specielt "Small Base Dieset"

Det er især hvis man oplever bøvl med en god repetering i pumps og halvautoer med et "tæt" kammer.

Man kan selv modificere en almindelig sizer-die bare ved at slibe/dreje 1/10 mm af bunden så hylstret bliver presset lidt længere ind i dien. Det er dog ikke den "forkromede" måde, da man så også flytter skulderen på hylstret 1/10 mm tilbage.
"Small base" diesettet sizer hylstret lidt smallere ned mod bunden, uden at flytte skulderen (ret meget) baglæns.

Hele denne øvelse gøres for at sikre at patronen går let i kammeret, uden at det dog bliver så "slasket" at det går ud over præcisionen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)