Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu med 6X70R
#41
Citat:quote:

Originally posted by Finn

På en Tell skal der da sidde en tysk kikkert. Og naturligvis en Zeiss 4x32, sigte 4, med tyndt trådkors [Wink]
Mvh. Finn



Det er da det, der ska´[Big Grin]
Walnut
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Walnut - dejligt at se at våbenhjertet sejrede i stedet for en en masseproduceret Ruger1.

Men nu kan du jo så også tillade dig den luksus at bruge fornuften lidt... Jeg ville til dit projekt vælge 6x70R og købe 100 fabriksladede patroner fra Norma. Glemt alt om genladning i første omgang - jeg tror i den forbindelse roligt du kan regne med at det et genlade 6x70R ikke er skide let, mig bekendt tog det lang tid for Norma at udvikle en fornuftig ladning.

Hvis du selv vel lade din ammunition - så ville jeg i dit sted vælge et helt andet kaliber. Jeg ved ikke lige hvad der er teknisk muligt i netop din riffel, men der er jo mange muligheder: 30-30 win, 6,5x57R Eller en anden europæisk randpatron - så kan du jo også lade dit valg basere på tilgangen af hylstre.
D93



Jeg har nu hang til både nostalgiske fine våben og mere moderne udgaver.Det bliver det så heller ikke billigere af[B)] Hjertet er klart hos de våben, der bærer på noget historie.
Da jeg ikke skal plinge dåser med min Tell, er stk prisen knapt så stort et problem. Der vil selvfølgelig smutte nogle stykker igennem ved indskydning m.m. Så kan man måske lære at blive lidt "pege" og ikke bare strø ukritisk om sig med skud [Big Grin]
Jeg har bestilt 100 stk, der så giver hylstre at lade på. Jeg kommer ikke til at lade selv men har fået tilsagn om support fra ladere, der mener at have fundet en god opskrift.
Walnut
Svar
#43
Hej Walnut.
Selvfølgelig skal der sidde en Nickel.
Super kikkert, her er et link til fabrikken.
http://www.nickel-ag.com/en/default.aspx
Har selv den store Nickel til Bl...... som en lege/træne kikkert [Big Grin]
Glæder mig til at se udviklingen fra and til svane.

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Walnut.
Selvfølgelig skal der sidde en Nickel.
Super kikkert, her er et link til fabrikken.
http://www.nickel-ag.com/en/default.aspx
Har selv den store Nickel til Bl...... som en lege/træne kikkert [Big Grin]
Glæder mig til at se udviklingen fra and til svane.

Hilsen Steen



Fy! Det er ikke nogen and! Det ER en svane, der blot skal have lidt styr på fjerdragten [Big Grin]Der er nedlagt tungt skæfteforbud i huset[:X] i hele sejlperioden [B)] Derefter begynder efterårsjagterne [:p][B)][Smile] Hvis jeg holder længe nok, står jeg af arbejdsmarkedet om 4 år for at hellige mig: Fruen, sejlads, jagt og skæftemageriet. Rækkefølgen er tilfældig [Big Grin]
Walnut
Svar
#45
kanon det Nickel link - havde helt glemt den.. var så langsom ved at instille mig på 1,5-6x42 til mit 'bush killer - after dark' projekt, men kan nok ikke selv udnytte 42mm -> 30mm i en 1,5-6 passer nok super + der er rigtige driv sigter ala dem Trijicon prøver at promovere (BAC). Der skal kigges nu skal der .. nogen har prøvet at se igennem en af de nye Nickler? (rand skarphed, lys (kun dagslys ikke skumring?), tolerance mht 'skæv syn'?? .. hvis det er EE version så går det normalt også ud over 'skæv tolerancen'?..MEN FoV falder jo også med udviddet eye relief (fra 24m ved normal 1,5-6x42 til 15m ved magnum 1,5-6x30 EE) ..så det hele skal vurders samlet)

ups sorry nu afspores valnødens tråd jo lidt

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#46
Kan en af jer hjælpe mig frem til Jens Perto´s artikel om retro patronen 6X70R. Jeg har ikke det nr. af Jæger, som artiklen angiveligt blev bragt i.
Walnut
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Kan en af jer hjælpe mig frem til Jens Perto´s artikel om retro patronen 6X70R. Jeg har ikke det nr. af Jæger, som artiklen angiveligt blev bragt i.
Walnut



Det er Jæger #10, 2002, du leder efter...

Venligst
Klaasehaans
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Kan en af jer hjælpe mig frem til Jens Perto´s artikel om retro patronen 6X70R. Jeg har ikke det nr. af Jæger, som artiklen angiveligt blev bragt i.
Walnut



Det er Jæger #10, 2002, du leder efter...

Venligst
Klaasehaans



Tak for optimeringen af min forespørgsel [Smile]
Walnut
Svar
#49
Hej Walnut.

Jeg scanner artiklen ind og sender den til dig på mail i løbet af i morgen.

Mvh
Vera
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by vera

Hej Walnut.

Jeg scanner artiklen ind og sender den til dig på mail i løbet af i morgen.

Mvh
Vera



Hej Vera.
Du er da en lille Tryllefé , er du [:I][Big Grin] Af hjertet Tak.
Walnut
Svar
#51
Hej Walnut

Du har mails ( 4 stk hver med 1 side vedhæftet ).

Mvh
Vera
Svar
#52
Jeg løfter lige denne tråd op igen.

Er norma stoppet ,med at producere 6x70?

Hvis ja, ved I hvorfor?

Mvh Søren
Svar
#53
Ikke mig bekendt.

Men hvis du mangler hylstre eller ammo, så har både Per Langvad og NP Nielsen en masse på lager.

Korsholm har muligvis nye hylstre til at ligge, jeg købte lidt dernede for 2-3 år siden. Jeg ved at de bestilte "mange" hjem for at være lagerførende (tror nu at Norma forlangte en mininnmum bestilling).

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)