Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaliber 338 lås
#21
Man skal igennem en 3-4 projekter før man lærer lektien.

Nogen vil påstå jeg bare er langsommere end gennemsnittet, men før man har prøvet det er man slet ikke klar over hvilke muligeheder der er.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
Hej forum

Et bud: http://egun.de/market/item.php?id=2854323

Michael
Svar
#23
Jeg var her til aften ude på skydebanen, og har fået at vide at max kaliber størrelse er 7x65 mm. Så der strøg min ide.[V]
så tak til alle for en god og saglig debat.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#24
Nu findes der jo mere end een skydebane i DK [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#25
http://egun.de/market/item.php?id=2799518
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by eske

Jeg var her til aften ude på skydebanen, og har fået at vide at max kaliber størrelse er 7x65 mm. Så der strøg min ide.[V]
så tak til alle for en god og saglig debat.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf


[xx(][xx(]
Ja - spørg om jeg savner mit andet hjemland Norge og de norske skydebaner...!!!!!!
Vi har alt for få riffelbaner her i DK og alt for mange restriktioner
Surt at det skal være sådan..
Svar
#27
7,65 mm!!??[xx(]

Stakkels ham med en 8x57.

Ja, love er sjove
Svar
#28
Reglen gælder lige så snart vi vil skyde på 200 m banen. Meen der står ikke noget om hvor stor hylstret må være. [Wink]
Kun at projektil diameteren ikke må overskride 7,65 mm.
Så hvad kan man så bygge ? [^]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#29
Du kunne da bygge den 300 RUM jeg forslog i en PM[Wink]
308 Komp kan sikker berettige mere om den.
Billeder af riflen kan ses under "sælges"....
Så taler vi 11.000 + arbejdsløn til smed[^]

Michael
Svar
#30
Du kunne jo også bare købe en AI AWSM i .338LM og få det bedste fra starten :-) MEN jeg kan sagtens følge dig, det er super spændende og lede efter stumper og bygge hele "huset" fra bunden....det er nærmest en hobby i sig selv ;-)

Mvh.

Kelle
Svar
#31
Jeg tror at 308 Norma magnum, Eller 300 win mag vil være den vej jeg arbejder.
Balistiske egenskaber er fine, og der er lidt forskellige kuglevægte at experimentere med

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by eske

Jeg tror at 308 Norma magnum, Eller 300 win mag vil være den vej jeg arbejder.
Balistiske egenskaber er fine, og der er lidt forskellige kuglevægte at experimentere med

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf


Jamen for jen da[Big Grin]
Så kan du ski da ligesågodt ta en 300W.M.
Lettere adgang til hystre,og nogenlunde samme power.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#33
Er ved at få lavet en match reamer til 300 win mag hvor målet er at der skal kunne bruge 220 og 240 grains Sierrea Gameking til de lange afstande.

Det burde være et økonomisk alternativ til 338LAP når man nu ikke har noget at bruge den til andet end at lege "wannabe sniper"[Big Grin] og sy sine egne gilliesuits[Big Grin][B)]

Har iøvrigt solgt 338´eren....

Men det vil nok blive 300wm´en jeg satser på idet den også appelerer lidt mere til jagt brug. Endvidere kam man lave hele pjesen lidt lettere.

Hvis du kan finde en gammel Tikka 690 med magnum boltface, så kan der laves noget der virkeligt skyder. I den konstallation skal du nærmest være OL skytte for reelt at bemærke nogen forskel til de dyrere benchrest/tacticallåse.

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
Hvad er en match reamer?
Svar
#35
En kammerrival med snævrere mål specificeret f.eks ud fra et givent batch hylstre eller egne præferancer eller en blanding af begge.

Egentlig et spørgsmål om at vælge en bestemt vej, forstået på den måde at enten laver man kammeret så det matcher alle tænkelige mål inden for SAAMI eller CIP sepc.
Alternativt mindsker man visse mål og tolerancer for at få et bedre match mellem rival og ladet patron.

Et alternativ til dette er at skære et "stort" kammer og så regulere på freeboren således det er løbet der aligner kuglen og ikke kammer/hylster.
Det gør blandt andet Sako og AI. De kører normalt med en for kalibret lang freebore. Den fejl folk så gør er når de ikke ved noget om denne kammergeometri at de forsøger at lægge projektilet op ad bommene, hvorved de får en ufuldstændig forbrænding og sodede hylstre til følge. Lidt samme problematik som når folk tror de kan lave benchrest aammo til et 6,5x55 Swedish kammer......

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Vil det ikke også betyde at diesættet skal passe præcist? Eller er det kun et spørgsmål om at fjerne lidt af starten riffelgangene?
Svar
#37
I det tilfælde med lang freebore er selv AMA ammo særdeles velskydende.
Prøv at google "sling rifle bisley" og se hvad de forskellige f-class skytter kom frem til i 50´erne[Big Grin]
Selveste Malcom cooper der hjalp AI med at få lavet et nogenlunde tåleligt skæfte var mig bekendt med i det projekt.

Hvis man lader kammeret "bestemme" så er man nødt til at lave matchende rival og die set.
Det har jeg lavet til adskillige kalibre. Blandt andet den sidste nye 6x47 Lapua.
Der har jeg lavet en tegning over kammeret og fået lavet rivalen derefter. Herefter har jeg fået et firma til at lave dies således de matcher min tegning til rivalen.

Første gang jeg eksperimenterede i den retning var med min 308win hvor jeg også fik lavet en rival efter tegning. Det har vist sig at være en udemærket investering[Wink]

Lidt omstændligt men nødvendigt hvis men virkelig vil noget med præcision.
Der er det ikke nok at rette piben op i drejebænken og tro det rækker[B)]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#38
Går præsicionen så fløjeten igen hvis man har vekselpibe (s&l). Eller kan man forvente en fremadrettet bedre præsicion ved match reamer og tilpasset diesæt?
Svar
#39
Hvis ellers pasningen mellem pibe og låsestol er i orden så vil det ikke andet lige borge for bedre præcision med et tilpasset sæt rival og dieset.

Det man bare skal være obs på er at "volumen producenterne" altid vil lave kamrene således al ammo kan bruges, altså efter C.I.P eller SAAMI.
Man skal således selv afgøre hvor men selv vil "lande" rent tolerance mæssigt når man går "match" vejen.

Hvis din S&L er i 6,5x55 så får du principielt intet ud af neck sizing og fancy die set da kammeret og dermed freeboren er lavet således at det er løb/freebore der styrer projektilet.

Mht. gevinsten i en jagtskyder vil det være mit gæt at kun en yderst lille procentdel af brugerne overhovedet vil være i stand til at bemærke noget som helst og det ikke negativt ment.......

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#40
Åh jeg trodede vi snakkede 300winmag.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)