Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyd 100-600m med din riffel, træning i Ulfborg
#1
Kunne du tænke dig at skyde langt med din riffel? træne en hel dag på distancer op til 600m?
dele erfaringer med andre af samme interesse, og hygge en dag i skydningens tegn.

Lørdag d. 17/7 - 2010 uge 28 kl. 9.00 - 17.00

Vi er nogle stykker som skal til Ulfborg skyttecenter,(Ringkøbing amt) og skyde vores rifler ind på
forskellige distancer, fra 100m og op til 600m. Vi er amatører men vil gerne være bedre til at bedømme
afstande, og sætte kuglen det rigtige sted. Ja kende vores Riffel, kuglebane, og kikkert bedre.

Der er ikke de store krav til dig sådan rent præstationsmæssigt, men sikkerheden skal selvfølgelig
være i orden (våbentilladelse, ædruelighed FØR og under skydning, gerne sikkerhedspløk)
Slæb endelig grej med, det gør vi! (spotting scope, rangefinder, store mængder ammo, osv.)

Rifler af alle kalibre virker, selvfølgelig er nogle kalibre bedre end andre til lange distancer, men
helt nede på jorden hvor vi er, kan alle være med. Dog vil det være en klar fordel at kikkerten
kan forstørre X 20 og op efter, fra 400 - 600m.

Vi ankommer allerede fredag aften, hvor vi overnatter på skyttecenteret, (100.- kr. pr. person)
og bliver til søndag d. 18/7 hvor vi skal prøve hjortebane/vildsvinebane. Hertil er det en god
ide at tilmelde sig i god tid. Men det er fint nok at komme fra lørdag morgen til lørdag eftermiddag.

Alle udgifter deler vi lige, (baneleje 40.- kr. /timen hvis vi er 10 mand), og der er plads til 12
mand efter først til mølle princippet. Der kører bil fra sjælland med plads til 2 ekstra.

Meld dig til hos:

Nerik Frandsen
40 86 84 08
nerik@svskytten.dk
Svar
#2
Godt initiativ ... jeg spørger lige konen om jeg kan få fri ;-)

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Hejsa
Jeg vil utroligt gerne være med om søndagen.... kan det lade sig gøre :o)
Citat:quote:

Originally posted by Nerik

Kunne du tænke dig at skyde langt med din riffel? træne en hel dag på distancer op til 600m?
dele erfaringer med andre af samme interesse, og hygge en dag i skydningens tegn.

Lørdag d. 17/7 - 2010 uge 28 kl. 9.00 - 17.00

Vi er nogle stykker som skal til Ulfborg skyttecenter,(Ringkøbing amt) og skyde vores rifler ind på
forskellige distancer, fra 100m og op til 600m. Vi er amatører men vil gerne være bedre til at bedømme
afstande, og sætte kuglen det rigtige sted. Ja kende vores Riffel, kuglebane, og kikkert bedre.

Der er ikke de store krav til dig sådan rent præstationsmæssigt, men sikkerheden skal selvfølgelig
være i orden (våbentilladelse, ædruelighed FØR og under skydning, gerne sikkerhedspløk)
Slæb endelig grej med, det gør vi! (spotting scope, rangefinder, store mængder ammo, osv.)

Rifler af alle kalibre virker, selvfølgelig er nogle kalibre bedre end andre til lange distancer, men
helt nede på jorden hvor vi er, kan alle være med. Dog vil det være en klar fordel at kikkerten
kan forstørre X 20 og op efter, fra 400 - 600m.

Vi ankommer allerede fredag aften, hvor vi overnatter på skyttecenteret, (100.- kr. pr. person)
og bliver til søndag d. 18/7 hvor vi skal prøve hjortebane/vildsvinebane. Hertil er det en god
ide at tilmelde sig i god tid. Men det er fint nok at komme fra lørdag morgen til lørdag eftermiddag.

Alle udgifter deler vi lige, (baneleje 40.- kr. /timen hvis vi er 10 mand), og der er plads til 12
mand efter først til mølle princippet. Der kører bil fra sjælland med plads til 2 ekstra.

Meld dig til hos:

Nerik Frandsen
40 86 84 08
nerik@svskytten.dk


Svar
#4
Er klar ...
Håber det bliver vindstille [Smile]
TBO og Luani deltager også..

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Så lykkedes det at få kone og børn afsat. Jeg kommer også!!

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Ok, vi er 8 personer indtil videre, ikke mange, men nok til at fylde 4 baner. Kunne sagtens være 4 personer mere, uden at komme til at løbe rundt i andres kuglebaner. Jeg prøver at rykke indlæget i igen, for at se om det skulle give fuldt hus.

Ellers glæder jeg mig vildt til at få afprøvet mit grej, og se hvad i andre slæber med??[Big Grin]

Ses på lørdag!

Nerik Frandsen
Svar
#7
Tak for en god dag. Dejligt med god tid på banen og hyggeligt samvær. Derudover blev jeg meget imponeret over ballistikprogrammet til Ipad/Iphone.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Tak for 300 meters test.
Rart at se at "excel tabellen" virkede på 100-200-300 meter
Så mangler jeg bare at lære at skyde for alvor ;-)

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Hej og tak for sidst

Jeg har ikke skudt over 300 meter før, og var overrasket over jeg kunne ramme skiven på 600 meter.
Alt i alt en rigtig god dag med ligesindede, tak for det.

Torben
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Tak for en god dag. Dejligt med god tid på banen og hyggeligt samvær. Derudover blev jeg meget imponeret over ballistikprogrammet til Ipad/Iphone.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Hej Lars

Hvilket af programmerne (der findes nogle stykker) var det som imponerede dig og hvorfor?

Mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hotbarrelz

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Tak for en god dag. Dejligt med god tid på banen og hyggeligt samvær. Derudover blev jeg meget imponeret over ballistikprogrammet til Ipad/Iphone.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Hej Lars

Hvilket af programmerne (der findes nogle stykker) var det som imponerede dig og hvorfor?

Mvh



Jeg var imponeret over hvor præcist og hvor enkelt, Torben (Belsebub)kunne lave beregningerne. Jeg kender ikke navnet på programmet. Mon ikke Torben kan hjælpe[Wink]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)