Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billeder fra Sydafrika
#1
[Image: SafariSydafrika2010012.jpg]
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
Flot!
Tillykke igen...
Det var da et imponerende dyr!
Mangler blot lidt detaljer som skudafstand, flugtafstand, kaliber(6,5x55 sikkert), projektil m.m.
Må man spørge hvad kikkert, der sidder på riflen?
Mvh
Otterup
Svar
#3
Tak for det Otterup
Ja, jeg har lige lært mig, at sætte billeder ind, med stor hjælp fra Walnut, så derfor den manglende tekst.
Kommer her;
PHeren og jeg var lige kommet over toppen af en Koppies, og spottede 3 Eland tyre nede for foden af "Bjerget" (Koppies på Afrikansk)
PHeren spurgte om jeg ville skyde en Eland mere,(skød en Eland ko dagen før) og jeg sagde ja, tak, op med skydestokken, afstand 193 meter, skudvinkel tæt på 45 grader nedad, træf,flugtdistance ca. 85 meter, (synlig hele tiden)og her puttede tyren sig.
Tyren er ikke nogen gammel tyr, men har gode horn.
Min sigtekikkert er fra 1994,(har opslidt én magen til før denne) og er en Zeiss diavari, 3-12 x 56.
Kugle Hornady 140 grains SP.(restvægt ca, 40%)
Håndkikkert Leica Geovid 8 x 42.
Altsammen trofaste følgesvende på jagten
PHeren skønnede vægten af tyren til ca. 700 kilo.
MVH Jens Peter
PS. Området er plaget af for mange Eland.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#4
[Image: SafariSydafrika20102039.jpg]
Duble´ på Blue Wilderbeest
Flokken kom løbende og stillede sig i en lavning på 122 meters afstand, jeg kunne se hoved og hals af dem, da jeg fik én fri, trykkede jeg på pedalen ved kryds i toppen af halsen,(down)flokken blev stående, næste, samme procedure, (down)og så skal jeg love for at resten af flokken ville væk.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#5
er det de 2 Blue Wilderbeest der ligger forest? [Wink][Wink][Big Grin][Big Grin]

Tillykke med den gode jagt oplevelse...... lyder som en rigtig herre tur[:p]
fine billeder

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
Hvis man fjerne solbrillerne og riflen så kunne det godt være et spejlbillede.
Med tanke på de par elge jeg har været med til at slæbe ud af svenske skove, så ville jeg nok have betænkt med mere end en gang før jeg skød nr 2.
Flere billeder tak.
Svar
#7
Det ser ud til at JPJ har nogen til at udfore slaberiet.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
[Image: SafariSydafrika20102015.jpg]
Tak for de pæne ord.
Ja, det var en rigtig god jagttur.
Og det var detteher (drivjagt på Springbukke) som var det primære eller overordnede mål med turen, mest for at mine jagtkammerater kunne prøve denne jagtform, (jeg havde prøvet det før).
Stolen jeg sidder i kan dreje 360 grader rundt, og er lav, men har meget fint justerbar anlæg. Bagved mig i en lille busk er der en køleboks med øl & vand og en stor pose med frugt og snaks, samt en radio, (i tilfælde af anskydninger).Der er ét drev om formiddagen, derefter frokost samlet,(ved slagtepladsen i Bushen) og nye poster og ét drev om eftermiddagen, hvert drev ca. 2½-3 timer.
Som i kan se på billedet kører der folk rundt og samler skudte springbukke op midt i drevet, samt når drevet er slut.
Jov, nu da, Walnut jeg har lært mig, at sætte fotos ind, kan i få ét om dagen hvis i vil[Big Grin]
Hvis der er nogen der ønsker at få at vide, hvad sådan 3 dages drivjagt koster inkl. 56 dyr,(40 springbukke og 16 Blue Wilderbeest) så oplyser jeg det gerne.[Smile]
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#9
Hej JPJ
Jamen vi tager vældig gerne mod flere billeder og historier[:p]

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#10
Ps.
Jeg er selv igang med et brygge en historie sammen fra min tur til S.A.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#11
Hej Jens Peter.
Sikke oplevelser! Flotte billeder og flot tråd. Vi vil have mer'[Big Grin]
Walnut
Svar
#12
[Image: SafariSydafrika20102019.jpg]
Frokostpause.
Den opstillede flytbare slagteplads er i brug i bushen, folkene er igang med brækningen af alle springbukkene. Springbukkene er alle mærket med en strips, (vi har hver vores farve)og på billedet kan man se den motorcross motorcykel som driveren benytter til at flytte springbukkene rundt i bushen. Driveren er iført en orange vest og hat, og kører stille og roligt rundt med ild i sin pibe.
Dette er skrevet for at i kan få en ide om, hvorledes sådan en drivjagt foregår.
Efter frokost er det ud på nye poster og nye eventyr.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#13
Hej Jens Peter,

Tillykke med det fine resultat....!! Ser ud til at have været en kanon tur..
Det er sg* rart at se, at der stadig er nogle som tror på "den almindelige" slags kugle, og som ikke behøver en Uran beriget "Wonder Bullet" med skørter og sænket undervogn.....[Smile]

Mvh.
Søren
Svar
#14
Stort tillykke. Det er nogle flotte dyr,[Smile]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
[Image: SafariSydafrika20102052.jpg]
Hej Sandersen
Tak for dit friske indlæg.
rkn TAKKER
Som i sikkert har fundet ud af, går jeg mere op i kuglens placering, end hvad der skydes med.
Bevares!![Sad!]Jeg skyder også sommetider lidt forkert, men det er sjældent.
Afslutningsvis på denne tråd får i lige et billede af hele holdet, hvor vi holder frokost i Bushen, på anden dagen, hvor vi var på drivjagt på Blue Wilderbeest.
Vi var 4 jægere og 2 damer(ledsagere) og det er jagtlederen til højre i billedet.
Denne dag skød vi 16 Blue Wilderbeest. Fordelt således; 3,4,4,5 stk.
Disse 3 drivjagtdage (2 dage med springbukke og 1 dag med Blue Wilderbeest)ialt 40 springbukke og 16 blue Wilderbeeast, koster hver jæger 8.425,-kr pr jæger inkl. de 56 dyr.
At vi så skød 16 ekstra springbukke, måtte vi så betale 400,-kr pr stk af, de ekstra over de 40 bukke.
Så, det er meget billigere end en drivjagt i Polen.
(og så ligger der jo noget på paraden).

Jeg smutter til Sydafrika igen om en uge, sammen med en god jagtkammerat, vi skal ned og teste en anden outfitter (dansk)
Jeg vender tilbage til VTF med et referat når vi kommer hjem igen
Tak for denne gang.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#16
Lyder godt Jens........vi vente paa mere flot billeder fra Sydafrika..[:p][:p]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#17
Wau, det lyder jo som en ganske prisbillig tur? Smile
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)