Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
Tillykke med ræven M@X [Smile]

Jeg har lige et par timer til rådighed i morgen tidlig, og der er stadigvæk et par ræve jeg har set, men endnu ikke har "hilst" på. [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Hej der Max.....looking good

Fin history her om jer raev jagt i dag...et stort tillykke med raeven osse.[^]

Er den ,jer nyt Tikka riffel i 1st billedet [?]

Osse..i 2nd billede...raeven oje er stille aaben....shootem again.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
tillykke med rævene!

Vi skal i dag putte nogen små hidsige hunde i huller for at se om ikke vi kan skyde nogen ræve [:p] mere om det i aften.
Svar
Tillykke til de ihærdige i slutspurten[Smile] Tak for gode historier[^]

############
S&L Victory
6.5x55
9.3x62
Svar
Tillykke til de heldige - Imponerende indsats Swift !

Jeg var så heldig at blive inviteret af en bekendt med nogle sindsyg dygtige hunde her de sidste par dage i reguleringen - det gav 3 ræve til journalen. Der blev skudt yderligere en. [Big Grin]

Har desværre ikke noget billede da overførselskablet er kaput - må have fat i et nyt!
Svar
@Swift...

Vi venter i spænding, blev det til noget i morges[?][?]

Der er sikkert mange ræve der ånder lettet op, ovre hos dig. Nu kan de vel have en smule fred frem til den 1/6......

Men hvorom alting er - imponerende indsats[Wink][8D]
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
Så er solen gået ned.....

Blev det til noget????

Og så lige et tillykke til alle...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
Nope ikke flere til mig. Jeg har desværre været syg siden lørdag, og har derfor ikke kunne komme afsted disse sidste to dage. For mig blev det til 3 ræve i år. 2 i min egen skov eller rettere på naboens stykke jeg har lejet vel at mære i 3 forsøg. Og en på det ene stykke af de to mit jaktlag råder over. Det sidste er rigtigt underligt for der er rævespor over alt, men ligegyldigt hvilket trick jeg har brugt er det kun lykkedes at lokke en ræv ind. Jeg har 2 ivrige jagtkammerarter der er endnu mere ude end jeg har lokket 3 og nul ind. Jeg ved ikke hvad de ræve lever af, men næste sæson skal Nordic Crying Bird prøves.
Mvh.

Yeti
Svar
Ikke flere ræve her hos mig. Jeg var ude i går morges. Skytten sad et andet sted, men ingen af os så ræv.

Jeg prøvede igen et andet sted om eftermiddagen, men uden held.

Ellers har sæsonen forløbet godt her hos os. Et samlet resultat på 35 ræve (hvoraf kun 2 er skudt med hagl [Wink]), er 7 mere end hvad der indtil i år, har været vores bedste resultat.

Der er stadigvæk mange rævespor (af forskellig størrelse) på området, så der er mange der har ”overlevet”! – nå, men der skal jo også være lidt tilbage til avlen. [Big Grin]

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Har i skudt nogle medalje ræve, ud af de 35 stk...[?]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Har i skudt nogle medalje ræve, ud af de 35 stk...[?]


Nej, det er generelt små ræve vi har her.
- Jeg så ingen med "Medaljer" på. [:o)][Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Jeg kan da lige tilføje at på mit og naboernes jagt er der skudt 19 ræve på ca. 300Ha

Derudover har en lokal jæger sammen med sin Tyske Jagtterrier skudt 24 ræve indtil for en uge siden. Om han har fået flere ved jeg ikke.

Men der er stadig nye rævespor i sneen, så avlen er sikret.[^]

Vi oplever en klart større bestand af råvildt og harer efter at vi de sidste 2-3 år har tyndet kraftigt ud i rævene. I søndags gik der ialt 17 stykker bare lige ved et lille smut ned af vejen. Alle sunde stærke dyr.
Denne vinter har jeg ikke fundet faldvildt. Jeg tror det skyldes at sidste vinter var sidste sæson for de svageste af dem.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Efter intens slægtsforskning kan jeg nu offentliggøre det første kendte billede af Swifts far. Han var sømand og sejlede med hvalolie fra Orkney øerne til Svalbard.
En afviger af de sjældne.
Som I kan se er æblet ikke faldet langt fra pæretræet.[Image: enhanced-buzz-32465-1300478066-31.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
synes nu de "midterskilninger" Swift plejer at lave er NOGET mere markeret![Big Grin]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Efter intens slægtsforskning kan jeg nu offentliggøre det første kendte billede af Swifts far. Han var sømand og sejlede med hvalolie fra Orkney øerne til Svalbard.
En afviger af de sjældne.
Som I kan se er æblet ikke faldet langt fra pæretræet.[Image: enhanced-buzz-32465-1300478066-31.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]


Hov – Hov, M@X! - - - Hvordan har du fået adgang til mit private fotoalbum??? [Big Grin]

Bemærk Fatters kraftige ansigtsfrisure. Med kasketten trukket godt ned, behøvede han ingen ansigtsmaske. [Wink]

Midterskilning – er det sådan en du mener ”Pollesen”? [Big Grin]

[Image: headshot1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg kan da lige tilføje at på mit og naboernes jagt er der skudt 19 ræve på ca. 300Ha

Derudover har en lokal jæger sammen med sin Tyske Jagtterrier skudt 24 ræve indtil for en uge siden. Om han har fået flere ved jeg ikke.

Men der er stadig nye rævespor i sneen, så avlen er sikret.[^]

Vi oplever en klart større bestand af råvildt og harer efter at vi de sidste 2-3 år har tyndet kraftigt ud i rævene. I søndags gik der ialt 17 stykker bare lige ved et lille smut ned af vejen. Alle sunde stærke dyr.
Denne vinter har jeg ikke fundet faldvildt. Jeg tror det skyldes at sidste vinter var sidste sæson for de svageste af dem.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Det var ikke meget [8D] Oppe i skoven har jeg skudt 2 ræve på de 19 HA hvilket vel modsvare 31,58 på 300 HA [:o)] Og her et der også flere.

http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og...ven.html#0

Mere imponerende er det måske nok at "jeg" har skudt mere end 27.000 billeder i skoven på knapt et år. Det har været virkeligt spændende at følge med i hvad der har været på besøg på foderpladsen.
Mvh.

Yeti
Svar
jep, lige præcis sådan en![Big Grin]
Svar
Det er ikke en midterskilling, det er en gradbøjning af død.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)