Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
Eller krager!
De fløj den helt anden vej så fik kun 1 enkelt[:0][B)]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Hvordan er egentlig "optimalt kragevejr"?[Big Grin] - altså hvis man ser bort fra jægerens komfort[Wink]

/bundgaard
Svar
I morges var jeg ude med ”Reguleringskæppen” [}Smile]

5 min. efter solopgang, spottede jeg en ræv i brakmarken til venstre for mig. Kort efter forsvandt den ind i skoven, og jeg skruede ned for kikkerten, i tilfælde af at den ville passere bag om mig, og derved komme tæt på. Men nej, nu var den ude på marken igen. Den begyndte at komme ind imod mig. Jeg ventede til den vendte siden til – i skuddet forsvandt den i det halvhøje græs.

Straks fik jeg en SMS fra min makker, som sad et andet sted efter det samme som jeg. Jeg svarede ham lidt hånligt: ”Nu er jeg 2 foran!” [Big Grin]

3 min. efter skød han en ræv, som krydsede over marken foran ham.

Ca. ½ time efter jeg havde skudt ræven, så jeg noget bevægelse i nærheden af hvor den første lå. Det var endnu en ræv. Den fulgte den førstes spor, og kom nærmere og nærmere den døde ræv. Det var tydeligt at den blev urolig, da den kom tæt på stedet hvor den første lå. Der var flere tilfælde hvor ræven gjorde ophold, men altid vendte den fronten imod mig.
Afstanden var ca. 250 m., så jeg ville gerne ha’ den til at vende siden til. Da chancen bød sig, lod jeg kuglen gå.

Som det kan ses på billedet, faldt den kun 5 meter fra makkeren.

[Image: 14og15rv.jpg]

Jeg sendte straks en SMS til Kim: ”Nu er jeg igen 2 foran!” [Big Grin]

[Image: 14og15rv3.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Det er sku iorden. Tillykke[Big Grin]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Er der snart flere ræve tilbage i dette land, sådan som Swift mejer dem ned, en efter en [Wink]. Swift, du er godt nok ihærdig. Tillykke med de 2 [Smile]

Sako Quad 22LR/Bushnell Banner 3-9x40
Sako Quad 17HMR/BSA Sweet17 6-18x40
Remington 788 222Rem/Tasco4x32
FX Typhoon/Bushnell Banner 3-9x40
Jaguar O/U 17/76
Akkar Altay 12/76
Remington 870 Express 12/76
(Den er god nok, 2stk Quad Smile )
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
[Image: 16rv.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
@swift - har du meldt dig ind i Asgaard [8D]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
Citat:quote:

Originally posted by TSX

@swift - har du meldt dig ind i Asgaard [8D]

[Image: ajbutton1.gif]



Han skal bare holde sig væk........[}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by TSX

@swift - har du meldt dig ind i Asgaard [8D]


Nej, ikke endnu - men jeg må jo hellere give efter for presset fra M@X 2.0, og søge om optagelse. [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by TSX

@swift - har du meldt dig ind i Asgaard [8D]


Nej, ikke endnu - men jeg må jo hellere give efter for presset fra M@X 2.0, og søge om optagelse. [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]



Hvis Du når de tyve inden månedens udgang, vil jeg forslå bestyrelsen du får gratis medlemskab resten af 2011 [8D][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Hvis Du når de tyve inden månedens udgang, vil jeg forslå bestyrelsen du får gratis medlemskab resten af 2011 [8D][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: ajbutton1.gif]


Nja - det bliver nok ikke nemt at nå, men jeg takker for tilbudet [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Swift har du et LMG i din hochsitz?[Smile]

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Sad i morges i den nordlige ende af Nørrekæret! – Igen – Igen.

Kl. 8.25 så jeg en ræv på nøjagtigt det samme sted, hvor jeg skød to torsdag morgen i sidste uge.
Det viste sig at være en tæve. [Smile]

[Image: 17rv.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Sådan..[Big Grin] Nu mangler du bare 3 stk, jeg krydser finger.[Wink]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
I forrige weekend skød jeg denne ræv: (øverste billede til venstre)

http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og...ven.html#0
Mvh.

Yeti
Svar
Flot ræv, tillykke med den. Det er ellers nogle fine billeder du har af alt det svensker vildt[8D]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Sådan..[Big Grin] Nu mangler du bare 3 stk, jeg krydser finger.[Wink]



Ja så skal det gå godt, men det bliver nok svært at nå! [Smile]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Fra min eftertragtede plads i Nørrekæret, havde jeg ved flere lejligheder set ræve som krydsede engen ”Skifteren”, som ligger ca. 500 meter nord for Nørrekæret.

Onsdag morgen prøvede jeg Skifteren. En halv time efter at jeg havde sat mig tilrette i skydestigen, anede jeg noget som bevægede sig i græsset ca. 60 meter skråt bagved mig. Det var ræven. Den stod nu stille og sikrede.

Jeg begik den fejl, at jeg prøvede at dreje mig rundt, for få anlæg til skud. Der opdagede Mikkel, som lynhurtigt snurrede rundt, og forsvandt væk, i skjul af rørskoven.
Pokkers - tænkte jeg! jeg skulle nok havde ventet med at røre mig, til han var i bevægelse.

I morges prøvede jeg så det samme sted igen. Kl. 7.20 kom ræven ud fra krattet, kun 20 meter til højre for mig. Den fortsatte straks i luntetrav tværs over engen, med retning imod skoven på den modsatte side. Op med riflen. Nu skulle han bare lige gøre et lille ophold. Det gjorde han imidlertid ikke. Selv om jeg prøvede at lave ”pibelyde” med munden, fortsatte ræven meget målbevidst.
Nå – så må han jo ha’ den imens han var i bevægelse. Afstanden var ca. 60 meter, da jeg lod kuglen gå. – Forbi!!!. [B)]

Nu, kom det gang i Mikkel. Han drejede imod venstre i fuld fart. Jeg holdt lidt foran rævens snude, og skød. Ræven slog en kolbøtte.

Kuglen havde truffet lidt for langt tilbage, så mit foran hold havde åbenbart været lidt for kort.

[Image: 18rv1.jpg]

Der er i øjeblikket ved at være lidt trængsel på vildtkrogen i Skyttens garage! [Smile]

[Image: 18rv3.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
1 day - two shots - det er muligt [:o)]

Free member of Asgaard ligger om hjørnet [8D]

Men kun i 2011 - men det kan jo også blive 2012 så dedikeret du driver.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
Ræv på falderebet.
I går tog jeg ud for at indhente Swift.
Ved 17 tiden kom ræven da også, men på den forkerte side af bækken der er skel til naboen. Jeg studerede ræven et par minutter inden jeg gjorde et lokkeforsøg. Først med den flade model som jeg købte af et forummedlem. Men læberne ville ikke som jeg ville i kulden. Jeg skiftede til Nordik Predator, men det fik kun ræven til at kigge på mig. Jeg prøvede igen da ræven listede væk fra mig og den stoppede da også flere gange for at kigge efter støjsenderen. Men over bækken kom den aldrig, så den slap.

I dag ville jeg gøre et nyt forsøg. Min jagtmark består af en lang dal med en bæk i midten. Der går et levende hegn på tværs, der hvor dalen er bredest. Her havde jeg fundet et godt sted ind i hegnet hvor jeg kunne ligge ned og beskyde den vestlige del. Den østlige del kan jeg lige skimte gennem krattet.
På vej på plads spotter jeg ikke mindre end 10 stykker råvildt der ligger oppe på den modsatte side. Dem vil jeg ikke støde så jeg lister stille på plads.
Jeg lægger mig på maven og har riflen på bipods. Efter 1 time på maven trænger jeg til at røre mig lidt så jeg vender mig om og sætter mig op. Jeg beslutter at studere råvildtet nærmere. Kikkerten op på 30X og minsandten om der ikke er en lovende buk imellem. Allerede 5cm over ørerne og den er ved at sætte bagsprosser. Den vil jeg gerne se igen i maj.
Men hov!!! Hvad er nu det røde der lusker rundt 30 meter fra de 10 stykker råvildt. DET ER EN RÆV.
Jeg kan ikke skyde gennem krattet, så jeg rutcher ned ad skrænten mens jeg holder øje med ræven. En tjørneranke hænger fast i min jakke og lyden da den slipper får ræven til at kigge direkte på mig. Jeg fryser fast i en akavet stilling i flere minutter. Ræven sætter sig nu på bagen og fortsætter med at kigge på mig. Enkelte gange vender den hovedet og kigger efter rådyrene der 30meter væk ikke ænser ræven.
Når det sker, benytter jeg chancen til at løfte riflen. Jeg har for længst indset at den hegnspæl der ville være et godt anlæg ikke kommer til at hjælpe mig denne gang. Til sidst har jeg fået ræven i kikkerten og afsikret. Jeg sidder på bagen og med albuerne på knæene og har ret godt holde på ræven der stadig sidder ned med front mod mig.
Jeg klemmer skuddet af og 130 meter væk synker ræven sammen. Det viser sig at være en tæve og for første gang af alle de ræve jeg har skudt med riffel er der ikke gennemskud. Kuglen er en 55grs Hornady SP.
Tæven er rigtig flot i pelsen og jeg skal beholde den selv. Muligvis vil jeg have den udstoppet, da der ikke er store huller i bælgen. Kun 1 hul på 5,6mm
Nu mangler jeg kun 3999 ræve inden jeg indhenter Swift [Big Grin]



[Image: DSC_0009.jpg]

[Image: DSC_0012-1.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)