Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
#21
Hej Swift.
Så fik du vist dit medlemsskab[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#22
Hvad er den ramt af?
Mvh.

Yeti
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Swift

[Image: 1rv3.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh. Swift
[Image: logo1mini.jpg]



But why?...
Svar
#24
Jo ræven døde i knaldet, nøjagtigt som den ville have gjort, hvis den havde fået placeret V-Max kuglen på bladet.

Why! - - - - Why not?

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jo ræven døde i knaldet, nøjagtigt som den ville have gjort, hvis den havde fået placeret V-Max kuglen på bladet.

Why! - - - - Why not?

[Image: logo1mini.jpg]



Helt enig. Og du har før - og ved flere lejligheder - vist, at du er en endog særdeles dygtig og kapabel skytte. Det er såmænd også mere billedet end selve 'gerningen' jeg 'sigter til'. Der lugter - EFTER MIN MENING OG UDEN AT ØNSKE AT GENOPLIVE hele 'headshotklubdiskussionen' - helt unødigt af 'se mig, se mig' på et offentligt forum... Det sagt har jeg grænseløs respekt for dig og I andre der bruger lang tid og dygtighed på at bekæmpe rovvildtet med stor tålmodighed og lovlige midler.

Venligst
Klaasehaans
Svar
#26
En hvalp der skar min vej en aften under bukkejagtens afslutning. Døde i knaldet med en 9,7 g norma rådyr fra min 308'er. Udgangshul på størrelse med en golfbold.

[Image: 35172_468399158974_651833974_6308552_2860664_n.jpg]

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#27
Kære Klaasehaans.

Det er ikke for at genstarte diskussionen om ”headshots” jeg bragte billedet. Jeg kunne såmænd også have vist ræven fra den ”pæne” side, men som du selv skriver - - But why?

Billedet fortæller lidt mere om hvad der skete, end hvis man så en død ræv, uden en eneste blodsdråbe på.

Jagt drejer sig jo i omfattende omfang om at dræbe. At dette af nogen opfattes som noget der skal sminkes, er jeg dybt uenig i.

Denne ræv døde øjeblikkelig og smertefrit, og jeg tror egentlig at ræven er ligeglad med, om den døde af en bladkugle eller et headshot.

Mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Swift

[Image: 1rv3.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]



Hej Swift.
Det der, på sigt, kan holde liv i rævetrådene er de ledsagende historier - korte som lange.Her kan man af og til opsnappe gode råd m.m. fra erfarne rævejægere. De døde ræve er ikke interessante, og der gøres almindeligvis heller ikke meget ud af selve fotograferingen. Da du bragte dit billede, uden nogen form for kommentar, afkodede jeg omgående billedet "Headshot".
Jeg har ikke problemer med, at en ræv dræbes med et skud i hovedet.Personligt foretrækker jeg et større skudfelt. Du har ret i at skuddet i hovedet er øjeblikkeligt dræbende, og at det, klinisk set, er på højde med et bladskud.
Jeg sidder dog stadig tilbage med spørgsmål omkring "underholdningsværdien" i dit billede.Jeg er derimod ikke det mindste i tvivl om, at offentligheden ikke vil bifalde fremstilling af nedlagt vildt på denne måde.
Mvh Walnut
Svar
#29
Ja, den naaede ikke at dukke sig. Jeg sidder her og prover paa at finde ud af hvad det egentlig er I prover at fortalle Swift.
Jeg tvivler ikke paa Swifts evner som skytte, og det han skod efter ramte han, og hvad er der saa nu i vejen med det? Og hvad er der i vejen med at vise resultatet af hvor godt en V-MAX expanderer..............Og draber?
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#30
Nå, men i denne tråd er det vel meningen at man skal vise sine nedlagte ræve, og fortælle historien[?]

Syntes at kunne huske modereret indlæg, i en bukke tråd, pga. forskellig opfattelse af afskudsbare dyr.

Videre!

Mvh. Prezz
Svar
#31
Og så fik Swift vis den røvfuld, lad os lade det ligge og komme videre før tråden bliver låst!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Og s� fik Swift vis den r�vfuld, lad os lade det ligge og komme videre f�r tr�den bliver l�st!

Mvh.
Fair



ENIG[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#33
Ja okay jeg er heller ikke interesseret i at tråden bliver låst, så derfor har jeg modereret mig selv, og vendt ræven om på den ”pæne” side.

[Image: 1rv3.jpg]

Der er åbenbart en stor forskel herinde på VTF om hvad ”Offentligheden” kan tåle at se, men så er det jo godt at vi har et par ”smagsdommere” der kan sætte grænserne! [xx(]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#34
Hvad med om dem der ikke kan tåle den slags, undlod at læse i denne tråd.....???[Sad!]

Swift: Tillykke med ræven...!![Smile]
Svar
#35
@ Swift

Jeg kan godt tåle den slags billeder.

Du må gerne maile mig billedet samt kugle valg, hastighed og afstand.

Det vil så indgå i min database over skudvirkning på ræv.

PS: læser ikke "Vågn op" og "Vagttårnet" da jeg ikke sympatiserer med indholdet [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Ja okay jeg er heller ikke interesseret i at tråden bliver låst, så derfor har jeg modereret mig selv, og vendt ræven om på den ”pæne” side.

[Image: 1rv3.jpg]

Der er åbenbart en stor forskel herinde på VTF om hvad ”Offentligheden” kan tåle at se, men så er det jo godt at vi har et par ”smagsdommere” der kan sætte grænserne! [xx(]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]



Uha, hvor har du dog evig ret Swift. Al det " Smagsdommerri" er til at blive syg af.
Der kan snart ikke komme et indlæg mere undtagen der er en eller anden der har en løftet pegefinger. det er ikke så sært, at det tynder ud i den lidt "skæve" debat som der var på foraet førhen.

Jeg kan huske en gang, hvor et klogt og forstandigt medlem skrev noget i retning af: "Jeg har også en mening om alting - det er bare ikke, altid jeg kommer med den"

Når det så er sagt, så lad os da oprette et punkt under Members only, hvor alle de blodige skud, som offentligheden ikke kan tåle at se, kan postes.

Jeg har selv skudt låget af et par ræve og sender da gerne billederne, hvis der er nogen der er interesserede.
Jeg har sørme også aflivet en del kronvildt, med hovedskud. Godt nok i farm.[^][^]

PS Jeg er klar til kritikken, jeg tror nu ikke den vil holde mig vågen

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#37
@ Hog

[Big Grin][8D][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Tak for opbakningen! - Jeg var ellers lige ved at blive nervøs for at samtlige VTF medlemmer var begyndt at vakle rundt med ”løse håndled” og føle sig utilpasse hvis de så et par dråber blod.
[Big Grin]
Det med punktet under ”Members only” kunne være en udmærket ide.

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#39
Jeg kan da kun opfordre "smagsdommerne" til at tage et kig på denne side. Der er lidt at tage fat på [Wink][8D]

http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=2&t=28367

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#40
Uha – da –da! . . . Hvad vil ”offentligheden” nu tænke når de ser sådanne billeder. [:0]

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)