Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
#41
Vent til min 8 mm kommer på arbejde...
Så skal vi se huller[Big Grin] ( under members only )

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#42
Lad os få en tråd der hedder:

"Tweed & Udsætningsfugle der udelukkende er skudt med perfekte skud og biodynamiske grønne hagl"

så kan alle "moralerne" hygge sig sammen der....!!
Svar
#43
Tja ræven man kan se her http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og...koven.html har jeg skudt med min 9,3x62'er og et 250 grs TSX projektil. Det gjorde den temmelig utæt i ryggen da jeg skød den i stikhullet mens den sad op. Jeg gjorde dog en del ud af at billederne skulle se 'pæne' ud, for sådan vil jeg helst huske det bytte som jeg nedlægger. Det er måske nok lidt romantisk men for mig er det en del af min respekt for vildtet.

Når det er sagt har jeg intet imod et billede som det Swift lagde ud. Swift har en anden måde at vise sin respekt for vildtet, som jer er sikker på er lige så god som min.
Mvh.

Yeti
Svar
#44
Swift, jeg tilslutter mig Sandersen og onsker tillykke med raven. Godt og velplaceret skud. Al are vard
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#45
Tillykke med ræven Swift.

Vil som M@X også gerne kende kugle og afstand. Den ser ud til at virke.[Big Grin]
Go´skydning[Wink]

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#46
når der nu er gået mudder i tråden må jeg da medgive at jeg selv benytter skud i hoved og hals på ræv, gris, rå og kronvildt.

at jeg så ikke offentliggør billeder deraf er af den simple grund at jeg ikke selv synes det ser "pænt" ud + at der ikke er nogen grund til at fremstå som mere kynisk dræber end højst nødvendigt.

( er helt klar over at det er dobbeltmoralsk, men jeg foretrækker altså at et dødt stykke vildt fremstår pænt - på den anden side er der ikke meget kødødelæggelse på en rå med hovedskud i januar )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#47
Tillykke med ræven Swift.
Tilbage står spørgsmålet: Did you aim for the head....? [Big Grin][Wink]

/bundgaard
Svar
#48
Prøv nu lige at kontrollere selvsvinget lidt...

Jeg har - som skrevet - stor respekt for Jeres flid og dygtighed ifm. rævejagten. At flere af Jer tilmed er endog meget kapable riffelskytter er helt indlysende. Det er da utroligt, at man skal beskyldes for alt fra homoseksualitet over Jehovas vidne til 'smagsdommer' fordi man henstiller til lidt respekt for især vildtet, i mindre grad andre faste brugere herinde og i særdeleshed fremmede (måske endda vildfarne) der måtte kigge ind. Kuglevirkningen kan jo udmærket beskrives i få ord. Hvor krydset placeres når der trykkes på aftrækkeren rager kun den enkelte og samvittigheden. Helt analogt med vurderingen af afstanden under haglbøssejagt. Men når Swift ovenikøbet har et 'retvendt', alternativt billede af ræven er det mig ubegribeligt hvad formålet skal være med i første omgang at vælge 'splatterversionen'. Og nej - jeg er IKKE hverken sart eller specielt romantisk anlagt. Men jeg påtaler faktisk også hvis nogen eksempelvis:

- Smider med nedlagt vildt
- Skræver henover nedlagt vildt
- Omtaler vildt nedladende og herunder altså også:
- Fotograferer nedlagt vildt unødigt grotesk.

og håber da i øvrigt, at der (stadig) er flere jægere tilbage med samme værdisæt.

Såfremt særlige forhold omkring kuglevirkning eller lignende med fordel kan bringes frem i forum er det da en glimrende idé at det sker under 'Members only'.

Knæk og bræk med rævejagten.
Venligst
Klaasehaans

PS: Trods ovenstående standpunkter er jeg ikke specielt religiøs, homoseksuel eller specielt stærk tilhænger af jagtbeklædning i tweed...
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by STROM

når der nu er gået mudder i tråden må jeg da medgive at jeg selv benytter skud i hoved og hals på ræv, gris, rå og kronvildt.

mvh
Strom, naturgænger



[:0]hva bliver dog det næste[?][?]

[Wink][^]

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#50
"det næste" er linierne nedenunder.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#51
Den snak har vi haft og der opfordres til,hvis den skal genoplives, at den tages i Members, gerne i den gamle tråd.
@Klaasehaans og Walnut, læs lige denne her(det gælder osse eventulle billeder i et indlæg.
11. Føler man sig stødt af noget en anden bruger har skrevet, så retter man henvendelse til moderator. Man begiver sig IKKE ind i et slagsmål, for da bliver man selv modereret.


Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#52
Jeg har fjernet de indlæg der blev bragt efter jeg bad jer fortsætte i Members only.
Denne tråd er til at vise/fortælle om de ræve man har skudt uden at der skal diskuteres hvordan de er skudt og hvordan man vælger at tage sine billeder.
Sker det igen låses tråden.
Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#53
@ Kima. For kontinuitetens skyld, hvorfor flytter du ikke de indlag over i Members Only istedet for at blot moderere dem og lige pludselig sidder vi andre her og har tabt traaden fuldstandig. For mig er der 6 timers forskel, saa jeg er tilsyneladende gaaet glip af en hel masse, og ved blot at Swift har faaet en gang ufortjente oretaver og forsvaret sig selv i en urban tone. Andre har givet ham medhold, og nu smager det efter min mening af at de saakaldte 'smagsdommere' har kunnet affyre en salve og gemme sig bag Moderators skorter vel vidende at de har faaet sidste ord.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#54
Som hovedregel diskuterer vi ikke modereringer, i dette tilfælde gør jeg en undtagelse.
Vi kan ikke flytte enkeltindlæg, kun hele tråde og nej du er ikke gået glip af noget særligt, jeg slettede både positive og negative indlæg da jeg tidligere har bedt om at diskussionen føres andetsteds.
At antyde at "smagsdommerne" har fået lov til at gemme sig bag moderatorskørter synes jeg faktisk er usmageligt og vel egentlig en ret grov nedvurdering af undertegnedes måde at moderere på.
Nej, jeg er ikke tøsefornærmet, men det er den slags der får mig til at overveje om jeg gider bruge så meget tid på det her.

Og så er den ged barberet, tilbage til tråden

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#55
Vinden var perfekt, og solen stod her til aften ind på skråningen, som bestod af spredt bevoksning af gyvelbuske og brombærkrat. Skråningen havde også flere områder med lavt græs, som kreaturerne havde afgræsset hele sommeren.

Jeg havde placeret mig i juletræskulturen på den modsatte skråning. Jeg havde tidligere skudt ræve her, som efter at de havde ligget og nydt eftermiddagssolen, var kommet frem fra krattet.

Ca. tre kvarter før solnedgang, spottede jeg ”noget rødt” i brombærkrattet. Det var ræven som stod og strakte sig. Riflen lå allerede i skydestokken, med jeg måtte flytte mig et par meter til højre, for at få frit skud imellem juletræstoppene.

Kuglen traf tæveræven lidt højt, og jeg tror næppe den nåede at høre skuddet.

[Image: 3rv3.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#56
Jeg var ude en tur her til aften. Det kostede en lille hanræv livet. Sådan en fyr dør rimeligt meget når den træffes af en 180 grs T-TSX hostet ud af min .300WM
Mvh.

Yeti
Svar
#57
Tillykke gutter [Wink]

Jeg har lige revet pelsen af den 4. hanræv - skød den igår aftes 198 m. - ramt lige imellem ørerne - ingen kødskade [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by AB

Jeg har lige revet pelsen af den 4. hanræv - skød den igår aftes 198 m. - ramt lige imellem ørerne - ingen kødskade [Big Grin]


Uha - AB!!! - den går det nok ikke at vise et billede af[Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#59
AB. Hvad gør du så med pelsen når du har revet pelsen af? Har selv lige fået en stor hanræv pelset og garvet, men havde tænkt mig at jeg selv skulle prøve ved den næste ræv.
Et billede af min ræveunge fra d. 18 sep. i Sverige.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#60
@ Swift - det kunne jeg nu sagten have gjort - den er skudt bagfra, i en gunstig vinkel - det så ganske nydeligt ud.

De sidste 3 jeg har skudt med 223 og Nosler BT, er faldet på stedet, og har set ganske nydelige ud - det har selvfølgelig meget med moderat ladning og afstanden at gøre [Wink]

@ Boldsen - det er ikke spor svært, det tager bare lidt tid, når der skal skæres rundt om de små detaljer - en skalpel er er fantastisk hjælpemiddel.

Lettest når den er varm - brug aske eller savsmuld, så fingrene ikke glider.

Jeg salter skindet med groft salt, for at udtørre og konservere, pakker det godt sammen, med vrangen ud, for så senere at sende det til garvning, via en pelsdyravler.

Masser af salt !

Mine skind hænger så til (pynt) - indtil videre [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)