Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
#61
Okay det lyder jo lige til Smile
Efter du har saltet osv, hænger du så skindet ude i luften eller fryser du det ned?
Den hanræv jeg omtaler havde ikke været saltet, men lufttørret (kan det passe?) og den var frosset ned. (nok så den ikke går i forrådelse)
Hvis du gider, så er en "opskrift" meget velkommen i en PB [Big Grin]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#62
Hvis man har energi, til at fjerne fedt og kødrester fra skindet, og temperaturen er forholdsvis lav, kan den godt lufttørres - bedst i frostvejr.

Ja jeg pakker den sammen, og fryser den ned, efter saltning - det efterlader skindet blødt og føjeligt, i forhold til lufttørring - salten gør så, at skindet ikke bliver surt, hvis det kommer til at ligge lidt, inden det bliver skrabet og garvet.

Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis det kniber, men hvis du søger på strejfning af ræv, finder du sikkert det du mangler - er der ikke en beskrivelse i materialet til jagttegns undervisning [?]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#63
[Image: image.jpg]
Her er ræveungen jeg skød på en den bukketur i Sverige.
Skudt på 35 meters afstand med en 6.5x55 Voerre Titan II ladt med en Norma Vulkan 10,1 gr.
Udgangshullet var en stor femmer.

@ AB tak for tilbuddet, kan cære det bliver taget i brug, men prøverselv først Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#64
HVIS IKKE SNART JEG SKYDER EN RÆV SÅ LAVER JEG PØLSER LIGE MIDT I DEN HER SOFA![Sad!][Sad!]
Svar
#65
Haha! Okay så Poulsen! [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

HVIS IKKE SNART JEG SKYDER EN RÆV SÅ LAVER JEG PØLSER LIGE MIDT I DEN HER SOFA![Sad!][Sad!]



Man skyder ikke ræve i sofaen. Ud i verden med riflen [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

HVIS IKKE SNART JEG SKYDER EN RÆV SÅ LAVER JEG PØLSER LIGE MIDT I DEN HER SOFA![Sad!][Sad!]


Det var ellers noget af en trussel Poulsen! [Big Grin] – Øh! – er det din egen sofa du vil skide i? [Smile]

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#68
Herligt vejr i dag – netop i sådan et vejr nyder rævene at slænge sig i solen uden for rævegraven.

Jeg stod for forenden af en langstrakt remise, med tæt bevoksning af elletræer, krat og tagrør.

Der havde lige lydt et skud fra en af sideposterne, da jeg så Mikkel. Han havde retning over imod det hjørne af skoven hvor jeg stod. Det blev et skud på under 10 meter, og han forendte i skuddet fra min gamle Husqvarna 310’er.

[Image: 4rv.jpg]

Det er ikke et smil han har på læben, men blot et resultat af et ”Headshot” med hagl nr. 5!

Skuddet fra sideposten viste sig senere at være fra Jens, som havde skudt en ræv der var kommet ned langs skovkanten.

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#69
Tillykke - det kan ikke være bedre !

[Wink] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#70
Citat:quote:

Originally posted by AB

Tillykke - det kan ikke være bedre !



Tak skal du ha' AB.

Det kunne det have været bedre, for jeg "bommede" faktisk på en anden ræv senere på dagen! [:I]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#71
Ha - ja sådan er det - man får sgu sjældent noget forærende, når det handler om rævene, der er jo derfor, at det er så fascinerende [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#72
Hermed min første ræv og første stykke vildt med riffel.
Den blev nedlagt søndag morgen kl. 08:55
[Image: DSC04842.jpg]
Efter en fantasktisk morgen med masser af råvildt, dog uden for skudhold. Kom mikkel frem på 60 meters afstand, og var væk i knaldet fra min CG 6,5x55 med 10,1 gram mega.

Så det blev en rigtig god søndag for mit vedkommende [Big Grin]

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#73
Det´sgu flot Sneppen!

Tillykke med det!

Mvh

Otterup
Svar
#74
Tillykke med dit første bytte med riffel. Mit første stykke vildt med riffel var også en ræv Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#75
Mange tak [Smile]

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#76
Der går rygter om at Poulsen har skudt ræv idag! [Wink]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#77
Nåede han at få svinet sofaen til inden? [Big Grin]

Mvh
Jonas
Svar
#78
Sofaen har klaret frisag for en kort stund [Big Grin] men det var dæleme ved at være tæt på!!

I lørdags gik jeg en tur med en kammerat. Jeg sdtod for og han drev brakstykker og gode brede læbælter af med hans Weimaraner. Vi så meget råvildt men det snød os og en hel del fasaner- vel tæt på 25-30 stk. Den der var på skudhold var dog høns. Ved et af brakstykkerne stod jeg som en sidepost for enden af et stortlæbælte. Der var en dyb grøft i mellem hegnet og brakken. Pludselig kom Mikkel luntende længe før hund og jæger var i nærheden af den. Ræven sprang over grøften og kom op 5 meter fra mig. Den nærmest bremsede i luften men det var for sent[Big Grin] Mirokuen hostede 2 gange (1 gang havde nu været nok) og vi havde en tæveræv på paraden. En helt suveræn dag. Jeg kan faktisk bedst lide at være et par gutter og en hund.

[Image: Billede021.jpg]

Hertil morgen havde jeg en aftale med 22-250'eren Vi havde sat os i et tårn ca. 30 min. før solopgang. Jeg sad og nød synet af råvildtet og ikke mindst en kæmpe stor buk som spankulerede rundt midt på engen. Det er den største buk jeg har set i levende live. Jeg havde skruet kikkerten op på 30 gange forstørrelse og var ved at studere opsatsen på bukken, da jeg pludselig så en ræv komme frem fra nogen siv ca 60-65 meter foran mig - en MEGET velkommen gæst (det synes sofaen sikkert også[Big Grin]) jeg fik skruet kikkerten ned på 4,5 gange forstørrelse og drejet riflen ned på Mikkel inden han anede uråd. Han forendte for en perfekt kugle kl. 08:25 [Smile] Stor var glæden, men jeg villle nu ikke hjem endnu (konen havde også fri og havde fablet om støvsugning og vinduespudsning [xx(])

kl. 08:35 kom der endnu en ræv frem fra nogen siv langs en grøft til venstre for mig. Ræven stod på ca. 120-130 meters afstand. Op med riflen og klemmeklemmeBUM! og så løb den sku?![Sad!]

Jeg puttede lokkekaldet i mulen og blæste ca. 20 minutters tid uden resultat. Jeg gik over til stedet hvor jeg havde skudt på ræv nr. 2 og efter en eftersøgning langs grøften fandt jeg pludselig masser af Sweiss. Ræven var gået over grøften og lagde død lige inden nogen høje Sitkagraner. Kuglen havde taget det nederste af brystbenet.

[Image: Billede028.jpg]

Det var en tæve.

status på vildtkrogen:
[Image: Billede030.jpg]

Som man kan se har Poulsen fået pels på knagen [Big Grin][8D][Smile]

PS: ved godt at billederne er for store men de har sku lavet fotospanden om og jeg kan ikke lige hitte ud af det.

4 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
#79
Tillykke med rævene Poulsen – Jeg kan se at der nu er ”udligning”[Big Grin]

Hmmm! - Jeg tror lige jeg snupper et par timer i morgen tidlig.[8D]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Tillykke med rævene Poulsen – Jeg kan se at der nu er ”udligning”[Big Grin]

Hmmm! - Jeg tror lige jeg snupper et par timer i morgen tidlig.[8D]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]



det er også min plan - K&B[Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)