Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
#81
Ooh, er det ikke en haglbosse i forste billede?
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#82
Tilløk'.
Du fik da er helt fint resultat [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#83
HMMMMMM ØVVVVVV

Nu har jeg efterhånden anskaffet lokkekald, 3D camotøj, ansigtsmaske, flere lokkekald, kikkert med varmintsigte og tusket mig til rævejagten på over 200 Ha sammenhængende areal lige uden for min dør.
Jeg har siddet på anstand uden lokning, på anstand med lokning på pürschet rundt bag hegn både morgen og aften og hvad sker der så ???

Jeg har ikke set skyggen af en ræv og så her i weekenden gik mine nabojægere lige over et stykke der grænser op til mit og min jagtkammerats revir.

6 mand - 6 ræve [Sad!]

Jeg glæder mig da over deres jagtheld, men jeg undrer mig over at jeg ikke har set en eneste ræv siden august og jeg er afsted 1 til 2 gange om ugen. Aldrig samme sted 2 gange i træk og lokker højest hver fjerde gang på det samme sted.

Jeg tror lige at jeg prøver igen i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

HMMMMMM ØVVVVVV

Nu har jeg efterhånden anskaffet lokkekald, 3D camotøj, ansigtsmaske, flere lokkekald, kikkert med varmintsigte og tusket mig til rævejagten på over 200 Ha sammenhængende areal lige uden for min dør.
Jeg har siddet på anstand uden lokning, på anstand med lokning på pürschet rundt bag hegn både morgen og aften og hvad sker der så ???

Jeg har ikke set skyggen af en ræv og så her i weekenden gik mine nabojægere lige over et stykke der grænser op til mit og min jagtkammerats revir.

6 mand - 6 ræve [Sad!]

Jeg glæder mig da over deres jagtheld, men jeg undrer mig over at jeg ikke har set en eneste ræv siden august og jeg er afsted 1 til 2 gange om ugen. Aldrig samme sted 2 gange i træk og lokker højest hver fjerde gang på det samme sted.

Jeg tror lige at jeg prøver igen i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Det kan være du skal prøve med en anden ansigts maske[}Smile][Big Grin]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#85
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

HMMMMMM ØVVVVVV

Nu har jeg efterhånden anskaffet lokkekald, 3D camotøj, ansigtsmaske, flere lokkekald, kikkert med varmintsigte og tusket mig til rævejagten på over 200 Ha sammenhængende areal lige uden for min dør.
Jeg har siddet på anstand uden lokning, på anstand med lokning på pürschet rundt bag hegn både morgen og aften og hvad sker der så ???

Jeg har ikke set skyggen af en ræv og så her i weekenden gik mine nabojægere lige over et stykke der grænser op til mit og min jagtkammerats revir.

6 mand - 6 ræve [Sad!]

Jeg glæder mig da over deres jagtheld, men jeg undrer mig over at jeg ikke har set en eneste ræv siden august og jeg er afsted 1 til 2 gange om ugen. Aldrig samme sted 2 gange i træk og lokker højest hver fjerde gang på det samme sted.

Jeg tror lige at jeg prøver igen i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



kender det selv og det er derfor vi skal på kursus [Smile]
Svar
#86
Det du nævner der M@X 2,0 kender jeg selv til.[B)]

Rævene ynder at ligge og daske om dagen, hvis de kan finde en fredelig plet. Ja når der så kommer en flok ”kratluskere” og sparker dem i rø… er de jo nødt til at bevæge sig. Os som sidder og venter i timevis med riflen, ser jo ikke noget til rævene.

Jeg har erfaring for at i oktober og november, sparer rævene på kræfterne inden rolleriet starter i december.

Så kan man jo slappe af med andre sysler. Jeg var f.eks. i søndags ude efter Dåvildtet, som netop nu er gået i brunst her hos os!

Selv om dette er en rævetråd, kan jeg ikke nære mig for at vedhæfte et billede af resultatet af mine anstrengelser. [Smile]

[Image: IMG_1760.jpg]

Men som Poulsen også skriver, må vi jo håbe på at vi kan lære noget om lokketeknik! [Wink]

hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#87
tillykke med hjorten![:p]
Svar
#88
Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

HMMMMMM ØVVVVVV



Det kan være du skal prøve med en anden ansigts maske[}Smile][Big Grin]



@Hog

I starten prøvede jeg uden ansigtsmaske og selv muldvarpene flygtede.
Så købte jeg en "Nixon" fastelavnsmaske og det lykkedes mig at skyde en skrubtudse der ikke havde set mig.....

Nu har jeg så fået en 3D løv hætte der er så livagtig at en skovdue har bygget rede i den, men ræven, han kommer ej forbi....[V]


--
[green]mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#89
Bare hold op med at tage bad i en månedstid - så kommer de væltende [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#90
Så fik vi fat i en af de 3 hvalpe som blev spottet under sommerens bukkejagt.

[Image: Mommes_jagt17okt2010-2.jpg]

Ræven her kom stille og roligt mod graven, i mere end en forstand[xx(], før drevet havde sat igang. Moderen pilede igennem skyttekæden og undslap lige akkurat. Meeen vi ved hvor de bor [Smile]

PS. Har ikke lige clearet med skytten om han vil optræde hér, så han har fået en tæt barbering.
Svar
#91
Typisk – netop som det er perfekt vejr (nattefrost efterfulgt med solskin) til Riffel/ræv, er jeg bundet af en anden aftale.

Nå, men ”aftalen” drejer sig også om jagt, så det går an! [Smile]

Til alle i andre som er bidt af en gal ræv – ”se nu at komme af sted – de kommer frem i dag”

[Image: fox14.gif]

hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#92
Øv skal på fællesjagt i dag. Men måske kan jeg være heldig. De så 5 ræve sidste gang og leverede 2.
Svar
#93
der må godt snart ske noget! Jeg fryser sku !
Svar
#94
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

Jeg fryser sku !


Så har du taget for lidt tøj på.[Big Grin]

Øh, Poulsen – Har du din ”bærbare” med på jagt? - - - Jeg kan se at dit indlæg er postet kl. 8.47. [:0]

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#95
ja jeg havde for lidt tøj på! Lillemor havde vasket de lange underpermissioner så der var sku koldt!! måtte varme mig på genskinnet fra Nokiaskærmen, hvor der forøvrigt er internet i [Smile]
Svar
#96
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

ja jeg havde for lidt tøj på! Lillemor havde vasket de lange underpermissioner så der var sku koldt!! måtte varme mig på genskinnet fra Nokiaskærmen, hvor der forøvrigt er internet i [Smile]


Nåe-ja. [Big Grin] Ja, det er da utroligt hvad man kan få idag. [:0]

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#97
Vellykket weekend[Big Grin]

Skød min til dato største ræv lørdag middag, på en fælles jagt, og 5 min senere en pæn stor smal rå.Han vejer 10 kilo, og er helt perfekt i pelsen. Nu ligger han og sover i min fryser, skal have den til en konservator, senere på ugen.
Konservatoren snakkede om at når den er så tung og stor, så kan kraniet måske give en medalje[:p] Det bliver spændende og se om den kan.
Søndag var der også held i hagel bøssen, han ræv på 6,5 kilo og super pæn pels.
Så alt ialt en perfekt weekend.
Faktisk første gang at jeg har skudt ræv, med min gamle Remington 1100, også enda 2 dage i træk[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#98
@rkn. Tillykke med rævene.

Det ville være en god ide at prøve at få målt kraniet når den er så stor. Jeg skød en han ræv på 9,5 kg sidste år og den tog en bronze medalje [Smile]
Svar
#99
Tak skal du ha.
Jeg skal til konservatoren i aften, og får garvet skindet.
Kraniet bliver kogt af, og skal måles op. Det ville da være sjovt, hvis den kan give en medalje[:p]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Hvor får du garvet skindet?
Jeg brugte damholtes pelsberederi på Fyn. Der eneste minus var, at det tog dem 7 måneder .

Kæresten vil også gerne have er skind, så har lovet hende det næste..

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)