Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
Gunner kristoffersen i Hirtshals, laver skindet for mig.
Han lever en fint stykke arbejde, og prisen er altid iorden.
Du kan træffe ham på 98943190.

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Mange tak!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Konservatoren, har lige ringet til mig; og efter hans opmåling af kraniet, altså længde + brede, så giver den en sølv medalje. på 25,3 point.

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Tilløk'!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
sådan der

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
ræveriffel byttes med blokfløjte, klarinet ell. jødeharpe eller andet rendskide, som kan bruges til indendørssysler langt væk fra skodræve som dukker sig!!!
Svar
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

ræveriffel byttes med blokfløjte, klarinet ell. jødeharpe eller andet rendskide, som kan bruges til indendørssysler langt væk fra skodræve som dukker sig!!!


Hvis mikkel når at dukke sig, skulle du måske vælge et hurtigere kaliber! (f.eks. en 220 Swift) [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
He he [Big Grin] - det er bare på den igen [8D]

[Wink] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
Hvis mikkel når at dukke sig, skulle du måske vælge et hurtigere kaliber! (f.eks. en 220 Swift) [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

hilsen Swift

hov hov! jeg kan sagtens få rigeligt med "spænding" med den kaliber jeg har så jeg skal sku ikke have sådan en 220VAC Vil Aldrig Centrere [Big Grin]
Svar
BRRZZZ!!! – termometeret stod på -7 da jeg drog af sted i morges.

Først ville jeg prøve ”Nørrekæret” hvor der i sidste uge var en del spor i sneen, som fortalte om en livlig ræveaktivitet. Efter at jeg havde siddet ½ time på anstand, prøvede jeg at kalde med CritR- Call – standard kaldet – efter ½ times kald’en, flyttede jeg til en anden post, ca. 7- 800 meter fra den første. Min placering var i en stige, som stod i et skovhjørne, således at jeg havde udsigt udover et større markareal.

Da jeg havde kaldt to gange, stod ræven pludselig på marken, en meter ude fra skovkanten. Den var tydeligt fokuseret i min retning, så det måtte blive et skud ind forfra. Afstanden var ca. 75 meter.
En nogenlunde flot hanræv, som dog havde en lidt ”ulden” hale.

[Image: 5rv.jpg]

[Image: 5rv-2.jpg]

Ps: til M@X 2,0 – Aartapple Gooier og Poulsen! - - - DET DU’R!!! [Wink]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Hilsen Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Swift - nu ved jeg jo godt, HVAD I HAR LAVET, og det er jo DOPING, men heldigvis har M@X lovet at give et minikursus, nu da jeg var for sent ude med min tilmelding.

Den var - 14 hjemme hos mig i morges. Det har sneet lidt hele eftermiddagen, så jeg satser på, at mikkel er ude i morgen tidligt.
Jeg har kun skudt hanræve i år, så der må vel findes nogle partnere derude.

Mon ikke også, at rolletiden starter tidligt i år, med al den sne og kulde, man har jo lov at håbe[Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
Citat:quote:

Originally posted by AB

Swift - nu ved jeg jo godt, HVAD I HAR LAVET, og det er jo DOPING, men heldigvis har M@X lovet at give et minikursus, nu da jeg var for sent ude med min tilmelding.

Den var - 14 hjemme hos mig i morges. Det har sneet lidt hele eftermiddagen, så jeg satser på, at mikkel er ude i morgen tidligt.
Jeg har kun skudt hanræve i år, så der må vel findes nogle partnere derude.

Mon ikke også, at rolletiden starter tidligt i år, med al den sne og kulde, man har jo lov at håbe[Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



En af mine bekendte har netop meddelt mig at rævene så småt er begyndt at rolle i hans jagtområde ved Mariager fjord!

Lidt ærgerligt at du ikke nåede at komme med på kurset AB.

Nå, men så må du jo nøjes med M@X. - Men tag dig i agt !!! - - - - Han har et lidt ”mærkeligt” rævekald. [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Hæ - jeg tror sgu, at det er det, der er bag ved lokke-piben der er mærkeligt [Wink]

Han kan ikke forsvare sig, for han er på drivjagt i D-land, og jeg er ikke misundelig [V] næsten ikke [xx(], og de andre banditter er taget til Kroatien i morges - også uden mig [V]

Så nu skyder jeg en ræv i morgen tidligt - tager på druk i morgen aften - henter min nye AI AE MK-II, og rejser til afrika i næste uge, for nu vil jeg altså også på jagt [}Smile]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
tillykke til Swift!!
Svar
Sporene i sneen vidnede om en livlig ræveaktivitet, på kryds og tværs, overalt på marken. Jeg valgte en placering i kanten af en Ahornkultur, hvori der er et par ræve komplekser.

Jeg havde ikke siddet længe før jeg ude på marken spottede en ræv, som havde retning imod skoven.

Den var helt klart på vej hjem efter mattens ugerninger. Da den gjorde et lille ophold i rimelig skudafstand fra mig, sendte jeg V-max’en af sted. Det viste sig at være en smuk lille tæveræv.

[Image: 6rv.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
I dag var jeg ude med min nye Tikka 204Ruger.
Jeg vidste at der gik et par ræve oppe bag ved slagteriet, men da der har ligget meget sne og der er 1½ kilometer til fods, så har de haft fred indtil nu.
Da det har tøet i 2 dage syntes jeg at nu skulle det være. Jeg kan angribe fra 2 sider afhængig af vinden og det blev så oppe i hjørnet ved den store mast.
Rævene bor tæt på et rensningsanlæg og kommer ud på en 60 Ha stor stubmark. Der er ingen dækning, så jeg satte mig iført mit snecamo i hegnet på et passende sted. Efterhånden som tiden nærmede sig solnedgang rejste der sig mere og mere råvildt. Ialt 11 stk. gik og essede på stubben.
Lige 1 minut før lukketid kom en stor ræv ud og da tiden var knap ventede jeg ikke mange sekunder inden skuddet gik. Ræven blev truffet midtskibs og sådan en 26 grs. Varmint Grenade med 1300 m/s laver en del ravage. Derfor ingen billeder denne gang.
På vej tilbage til bilen (1½ kilometer) krydser jeg en rapsmark. Her går der 5 stykker råvildt. Da det nu er næsten mørkt, har jeg afladt og går bare målrettet op mod min bil. Sneen knaser lidt da der igen er frost og jeg gør ikke noget for at gå stille.
Pludselig ser jeg endnu en ræv kun 70 meter fra mig. Den har hverken set eller hørt mig. Sikkert fordi vinden bar fra. Jeg sigtede for sjov på ræven inden den smuttede væk i retning af hegnet.
Den tager vi senere, vi 2, tænkte jeg inden jeg kører hjem og gør mit grej klar til i morgen. Så vil jeg prøve at lokke. Det nåede jeg slet ikke idag.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
tillykke til jer!

må hellere ud og prøve lykken i morgen[:p]
Svar
Congratz.
Jeg venter på en hochsitz, så jeg kan side det rigtige sted til Mikkel som har snydt mig 2 gange nu.
Knæk og bræk i morgen Poulsen Wink
- husk varmt tøj så du ikke kommer til at fryse som sidst!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Tillykke til jer begge - sådan skal det være [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)