Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
Tillykke selv [8D] - da den endelig blev fundet må det have været en fin fornemmelse [Smile][Smile][^]

Imponerende den kunne bevæge sig 30m[:0]

Ja, de frosne blade afslørede dem imorges. Jeg lød nu osse selv som en elefant på vej igennem en glasudstilling i min færd hen mod stigen [:o)][:o)]
Svar
Det var en rigtig dejlig fornemmelse![Smile] Især da jeg netop var blevet SMS mobbet af min makker. Han var et andet sted på reviret, hvor han også skød en ræv.

Ja jeg var også lidt forundret over, at den havde kunnet flytte sig med den kugle. De plejer at gå ned i knaldet, når de får en V-max. [}Smile]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
måske er de mere sejlivet denne sæson [Sad!]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

måske er de mere sejlivet denne sæson [Sad!]


Hva’ nu Poulsen! – er det noget vi skal høre om? [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
nej jeg har ikke klumret i det[Big Grin] men har bare oplevet at rævene er gået nogen meter inden de er forendt. Derfor mener jeg de er mere sejlivet[Smile] (det har ihvertfald ikke noget at gøre med at jeg skyder som de blinde bokser[:o)])
Svar
flere af hendes lyde var så høje at man enten skulle være hund eller flagermus for at forstå det. Dog tror jeg essensen i "budskabet" var at hun omgående ville have en ny sofa samt et ønske om at en i husstanden skulle konsultere en læge og der var også noget med noget forbandet svineri og så midt i sofaen.....
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

flere af hendes lyde var så høje at man enten skulle være hund eller flagermus for at forstå det. Dog tror jeg essensen i "budskabet" var at hun omgående ville have en ny sofa samt et ønske om at en i husstanden skulle konsultere en læge og der var også noget med noget forbandet svineri og så midt i sofaen.....



Øhm... Hvad er det du vil sige Poulsen?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Citat:quote:

Øhm... Hvad er det du vil sige Poulsen?


At konen blev sindssyg da hun så han havde "gjort" i sofaen pga. ræve frustrationer !!? [Big Grin]

Fik forresten os en tæve i mandags - gammel dame på næsten 8 kg! Så er der ~4-5 stykker mindre på reviret [Wink]

[Image: IMG_3391.jpg]

Skudt med hagl på ~ 15 meters afstand, efter jeg havde held til at muse den tættere på. Den vendte på ~ 8 meters afstand og løb skråt væk. 20eren ordnede sagerne! [Big Grin]

Havde forresten en sjov oplevelse fra stuen ved de gamle den anden dag. Må undskylde kvaliteten. Der er lidt langt og kameraet er alt andet end nyt;

http://s662.photobucket.com/albums/uu344...U00488.mp4
Svar
Jeg tog lige ud i eftermiddag i det fine vejr. Jeg satte mig samme sted som der hvor jeg sidst skød en ræv.
Kl 16 kom en lille tæveræv ud og den musede i den forkerte retning. Jeg prøvede at lokke lidt forsigtigt, men ræven var døv.
Så var der ikke andet at gøre end at liste efter den. Stubmarken knasede, men ræven var optaget af at finde mad.
På 120 meter kunne jeg nu se ræven når jeg sad ned, så sådan blev det.
Ræven sank sammen på stedet da den blev ramt af en 55gr Blitzking(queen)

@Swift Ræven ligger præcis på stedet som ramt af en Blitz(king).
Den er ikke engang væltet om på siden. Det er næsten endnu bedre end V-max.
[Image: Rv_januar045.jpg]

Fin tæveræv.
[Image: Rv_januar046.jpg]
--
[green]mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Tillykke med den M@X![Smile]

”Skifteren” er et ca. 200 x 500 meters stort engareal, som ligger imellem en bevoksning af (mod øst) birk- asp- og egetræer, med spredt rørskov.

Mod vest afgrænses engen af den urgamle fjordskråning, som hovedsalig er bevokset med nåletræer.

Tidligere blev græsset på engen slået, og området ”gav” hvert år 5 til 6 ræve, men de seneste par år har græsset stået knæhøjt, så rævene har kunnet færdes uforstyrret, skjult i det høje græs.

Efter at det meste af sneen nu er smeltet, er græsset trykket så det igen er muligt at se rævene.

Som jeg skrev i torsdags, så jeg fra min post i Nørrekæret, en ræv krydse ”Skifteren”. Jeg har ofte placeret mig hvor jeg tidligere har observeret ræve. Ræven er et vanedyr, og kommer tit af de samme ruter, og på de samme tidspunkter.

Derfor valgte jeg i morges ”Skifteren”, og det passede så heldigt at jeg har en stige der, som står ca. 200 meter fra det sted ræven kom i torsdags.

Klokken var omkring 9.20 da jeg så noget rødt i skovkanten ovre i venstre hjørne af engen. Op med riflen! Jo, den var god nok - det var Mikkel. Den kom ud på engen, og fortsatte ret over imod mig. Afstanden var omkring 200 meter, så jeg ventede lidt for at se om han ikke på et tidspunkt ville vende siden til. Han drejede mod venstre, og jeg fulgte ham i trådkorset, indtil han stoppede op.

Denne gang blev han på stedet, da V-max’en traf ham.[}Smile]

[Image: 13rv1.jpg]

Han blev nummer 30 (hvilket er ny rekord) som er skudt på godset i denne sæson!

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Stort tillykke til jer begge - surt at sidde udenfor banen, og se på når i andre leger [xx(]

Gad vide om min riffel er blevet hugget op, til reservedele [?]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
Citat:quote:

[i]Originally posted by S.G

Havde forresten en sjov oplevelse fra stuen ved de gamle den anden dag. Må undskylde kvaliteten. Der er lidt langt og kameraet er alt andet end nyt;

http://s662.photobucket.com/albums/uu344...U00488.mp4


Hvis jeg nogensinde skulle komme i den situation ville jeg:

Skyde ”tilskueren” først – derefter den som trækker, og til sidst den som bliver trukket. [Wink]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

[i]Originally posted by M@X 2.0

@Swift Ræven ligger præcis på stedet som ramt af en Blitz(king).
Den er ikke engang væltet om på siden. Det er næsten endnu bedre end V-max.


Jeg kan godt se at bagbenenes stilling stadigvæk er som hvis ræven sad op! – det er da ret imponerende. [Smile]

Hvor traf kuglen?

Hmm – det kunne da godt være man skulle prøve den ”Lyn Konge” [:p]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
@Swift

Kuglen traf i motorrummet.
[Image: Rv_januar047.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@Swift

Kuglen traf i motorrummet.
[Image: Rv_januar047.jpg]

--


Donner und Blitzen!!! [:0]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Hvis jeg nogensinde skulle komme i den situation ville jeg:

Skyde ”tilskueren” først – derefter den som trækker, og til sidst den som bliver trukket.

Swift



[Big Grin] Det ville jeg også !!!!
Specielt hvis jeg var på jagt, familien synes næsten det var for voldsomt at skyde ud af vinduet mens de sad og så på det.
Jeg argumenterede ellers godt for at "nøjes med tilskueren" sys jeg, men der blev ikke givet tilladelse [Wink]
Svar
Tillykke med de seneste ræve. Der er vist udbrudt noget rævesyge, de har dårlig mave !

S.G. Imponerende video af det lokale "rollespil". Godt fanget[Wink]
Svar
Jeg ville gerne have været afsted idag, men hoster som en gammel fiskekutter Sad så det kunne nok ikke betale sig.

[Image: raev_00517-10030.jpg] [Image: raev_00517-10030.jpg]
Svar
lortevejr!!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

lortevejr!!


Ja, der kommer næppe mange ræve ud i det vejr. [xx(]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)