Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2010/2011
Hovmod står for fald.[xx(] Glæden ved at have skudt en ræv i går varede kort.[Sad!]
Jeg tog ud i morges, samme sted som i går. Jeg lokkede lidt med mit Knight & Hale musepip.
kl 9:10 kom ræven ud samme sted som den fra i går. Den gik i en bue rundt om mig for at få vind. Desværre gik den modsat den vej rundt som jeg havde håbet. Det betød at jeg skulle skyde gennem den hyldebusk som jeg sad ved siden af.
Nå, jeg fandt et hul ved at læne mig lidt hen i en akavet stilling og skød. Afstanden var 60 meter og ræven sad med front mod mig. Om 3 sekunder smutter han, tænkte jeg.
Ræven smed sig rundt i flere kolbøtter og jeg var sikker på at den var ramt godt. Men pludselig sprang den af sted som intet var hændt. 200 meter ude stoppede den og satte sig ned mens den kiggede sig tilbage. Det samme gentog sig 300 meter ude. Jeg kunne følge den 6-700 meter inden den forsvandt gennem et hegn.
Jeg pakker sammen for at gå uden om stykket og opdager at jeg har tabt mit lokkekald. Jeg leder 20 minutter uden at finde det. I stedet kikker jeg efter schweis der hvor den passerede hegnet. Intet.

Nå, kaffen venter hjemme, men inden jeg vender om kigge'rerer jeg hele marken rundt. Klokken er nu 10:10 og fandme om ikke den næste ræv krydser marken lige forbi det sted jeg havde siddet en time før.[xx(][Sad][Sad!][:0][B)][:o)]
Nu slår jeg mig over fingeren med en hammer for at få noget andet at tænke på.

PS: tager af sted igen i aften [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Ha ha - det er det jeg siger - man får ikke noget foræret, når det gælder ræven, men se på den lyse side - nu ser du jo masser af ræv, og det er godt for motivationen.

Det skal nok lykkes, det var en ung ræv, og den har ikke helt fattet, hvad der skete - og du skal nok alligevel bruge en ny lyd til den [Wink]

Knæk og bræk i aften

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
I morges var det lige netop en af de morgener, hvor vejret passede perfekt til rævejagt med riffel.

Efter et par dages tøvejr, som havde blotlagt store græsarealer, er rævene begyndt at søge ud på engarealerne på musejagt.

Let frost i nat, og svag vind her til morgen – Det kunne ikke slå fejl.

Det var en rask gåtur jeg måtte ud på, inden jeg nåede ud til stigen, i den nordlige ende af Nørrekæret.
Jeg havde vel siddet ca. ½ time, da jeg så ham i engen, på den modsatte side af åen. Ræven var travlt optaget af musejagt, så jeg sad bare og ventede indtil han stod perfekt. 115 meter fra mig, så nåede han ikke længere. Da jeg repeterede, drejede jeg mig rundt i stigen, lige tids nok til at se endnu en ræv, som havde stået under egetræet, kun 60 meter til venstre for mig. Den tog nu en hurtig spurt i en bue ud over Nørrekæret, inden den i stor fart forsvandt ind i skoven. Det var stadigvæk tidligt på dagen, så jeg lod den ræv jeg lige havde skudt ligge.

En time senere, spottede jeg en ræv ca. 600 meter ude i kæret. Den var også meget optaget af musejagt. Purchjagt var udelukket, så jeg fandt Hareskriget frem. Efter et par ”strofer” spidsede ræven ører, og kiggede i retning af hvor lyden kom fra. Endnu et par skrig, og ræven var på vej. Den forsvandt undervejs ind i et rørskovsområde. Jeg holdt en lille pause, og prøvede så at kalde lidt igen. Nu så jeg ræven. Den var kommet til syne på højre side af rørskoven, og krydsede engen over imod diget, som fulgte åen hen i det hjørne af engen hvor jeg sad. Jeg holdt inde med piberiet, og gjorde riflen klar. Det var tydeligt at ræven var helt klar over hvor hareskriget var kommet fra. Den var meget fokuseret, og gjorde ofte små ophold, mens den kom nærmere og nærmere. Da den var ca. 20 meter fra det sted hvor der var en planke over åen, turde jeg ikke lade den komme nærmere. Jeg havde 1½ time tidligere forceret åen netop på dette sted, og var lidt nervøs for at ræven ville få min fært. Nå - men det var også okay. Han stillede sig fint med siden til. Det første skud traf ham lidt for langt tilbage, så han måtte ha’ et mere inden der var ”ro”.

2 ræve på en smuk solrig morgen – man kan vel snart ikke forlange mere - !!! 3 måske? [Big Grin]

[Image: 7og8rv1.jpg]

Der har i øvrigt været livlig ræveaktivitet på godset i den forløbne uge, hvilket det samlede antal ræve jo også vidner lidt om!

[Image: 7og8rv4.jpg]

@ M@X - Jeg har det lidt ligesom dig – jeg kan heller ikke li’ at få dem alt for tæt på. [B)] Afsted igen.[Wink]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
SMUKT [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
Hej Swift.
Tillykke med resultatet.

Hva øhh, skal vi bytte revir resten af sæsonen............[:p]

I aften så hverken min jagtkammerat eller jeg noget. Nu må det vente til weekenden [V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
hold da k.ft!!

der er godt nok gået hul på bylden! tillykke med det[Smile]

så Mikkel ganske kort i morges - men han kom ikke til skud. Skød dog et rålam og det er jo også godt nok....men det er jo ikke en ræv[:p]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Hva øhh, skal vi bytte revir resten af sæsonen............[:p]


M@X, Hvis du kommer her forbi en dag, kan vi jo sætte os ud efter en ræv. Jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere, at der på det tidspunkt er flere tilbage.[Big Grin]

Her til aften ringede skytten, og kunne lidt slukøret meddele mig, at han havde bummet på en ræv.

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
@ Swift.
Tak for spændende historie og flotte billeder [:p]
Walnut
Svar
Tillykke!
Det går jo meget godt!
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Var også ude i weekenden , men uden held...

TV2 har tilgengæld en klip fra england med en rimelig stor klippert.. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3...ml?forside

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
Hej,

Her mellem jul og nytår havde jeg min debut, som gravjæger vi var 2 debuttanter, og en rutineret med en Jack Russel, opkaldt efter en romersk kejser [Wink]. Vi besøgte 2 kunstgrave som blev anlagt i foråret 2010. Ved den første grav skød min kammerat sin første ræv fra grav, og ved den anden grav fik jeg min første ræv fra grav.

[Image: IMG_0135.jpg]

Den skulle selvfølgelig have en solid rusketur af Cæsar, ganske som den 1. ræv også fik det.

Så 2 kunstgrave som blev besøgt for 1. gang, hvor 2 debuttanter får deres 1. ræv fra grav, på en flot vinter dag, det må vist siges at være godkendt. [Big Grin]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
Citat:quote:

Originally posted by farT4

TV2 har tilgengæld en klip fra england med en rimelig stor klippert.. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3...iekat.html?



Her er hele historien om ræven fra England http://www.youtube.com/watch?v=rLUiu3lO5uM

Og tillykke med ræven Flemming!

Var selv afsted på gravjagt for første gang d 30 december. Den ræv som var hjemme havde så travlt med at komme afsted at den ikke gav chance for skud. Men en kæmpe oplevelse og absolut ikke sidste gang jeg har været på gravjagt!!

/Martin
Svar
Her til morgen havde jeg valgt at sidde i et tårn ved en majsremise på kanten af en slugt. I går formiddag havde jeg nemlig set Mikkel komme spankulerende her, men kun for en kort bemærkning som ikke gav mulighed for skud.
Klokken 9.03 kikkede jeg ned i slugten og kunne se en sort plet som ikke havde været der tidligere...op med håndkikkerten - MIKKEL! riflen op - fast anlæg - klemme...klemme BUM! Ræven hoppede højt op i luften og forsvandt i en blind vinkel[B)] Jeg havde virkelig hold på den og fattede ikke en brik af det. Jeg skruede kikkerten op på 30 gange forstørrelse og undersøgte anskudsstedet - der var masser af schweiss[Big Grin] Efter at have siddet et par timer gik jeg ned for at lede efter ræven, men den var ikke umiddelbart at se. Jeg sporede den fra anskudsstedet men efter ca. 10 m var der ikke mere blod. Den sidste plet var på størrelse med et knappenålshoved[V] jeg gav mig til at kikke nærmere på skrænten som var undermineret af rævegrave men uden resultat. Jeg gik længere op af skrænten og fandt til min store glæde ræven forendt ca. 75 m og kun få meter fra rævegraven[:0]. fra anskudsstedet. Det var en stor tæve[^]
kuglen sad højt lige under rygsøjlen og det undrer mig hun gik derfra.
[Image: rvildt2010-11028.jpg]

5 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
Tillykke til de heldige (og dygtige) !!!
Jeg kan på ingen måde hamle op med de eksperter forummet her har, men jeg havde dog også lidt held her ved nytårstid.
Den 30/12 fik en liste ræv på gravjagt. Utroligt nok havde den været ude en gang, men valgte alligevel at smutte efter yderligere 10 min ved graven.
Den 31/12 holder vi altid en familie nytårsjagt - Her var jeg heldig at få endnu en hanræv på tryk. Yderligere en ræv måtte på paraden..

[Image: IMG_3348Large.jpg]

Ikke det bedste billede - men der er 3 [Smile]
Svar
Det sneede meget da jeg stod op i morges og vinden var ikke den bedste til terrænet. Dog var der en eng, som måske kunne bruges men det betød jeg skulle ligge på en kanten af en bakke i sneen....men det var som skabt til lokkejagt på ræv - rygvind ud i det åbne terræn og skyde når han forlader det tætte og inden han får vind af den tykke elektrikker.

Jeg besluttede mig for at prøve det af - det måtte briste eller bære. Kort og godt HAR jeg ikke troet på at det kunne lade sig gøre på terrænennet [V]

Men jeg blev heldigvis klogere[Smile][Big Grin][:p]

Jeg fik mig lagt på liggeunderlaget og begyndte at kalde til åbningstid. Efter 15 min. så jeg bevægelse i sivene tæt på et andehul - RÆV!![:p] jeg fik mig lirket ordentlig i position i mens han luskede i sivene og fandt ham i kikkerten. Han var stadig dækket af siv. JEg fik, trods voldsom feber[Smile] fumlet kaldet i munden og pustede...der skete intet...kom i tanke om at lunger fungerer bedst, hvis der er "vind" i dem og jeg trak vejret[Big Grin] og pustede. Reaktionen kom promte! Han gik 2 meter frem og kom fri af sivene! ingen tvivl om at han gik på kaldet! klemme - klemme - bang og han lagde forendt.

[Image: rvildt2010-11030-1.jpg]

En stor hanræv, som jeg ikke har fået vejet endnu, men det er nok den største ræv jeg har skudt!!

Jeg skød den med det kald som tagergaard sælger her på siden.

[Image: rvildt2010-11032-1.jpg]

Her er rævens banemand i fuld ornat[Smile] utroligt at Mikkel ikke har set det gasblå fjæs ligge på bakketoppen [Big Grin][Smile]

6 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
tillykke !!!

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Tillykke, og godt klaret at du skød den med lokkekaldet, jeg ville nok havde brugt riffelen[Big Grin]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Tillykke med det Poulsen – mon ikke de to sønderjyder snart skal til og i gang! [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Tillykke, og godt klaret at du skød den med lokkekaldet, jeg ville nok havde brugt riffelen[Big Grin]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]



Tagergaard lagerfører dem i diverse kalibre[:p]
Svar
Først og fremmest tillykke til Poulsen. Godt gået [Big Grin]

Og til Swift.....vi var så effektive sidste vinter at der næsten kun er avlsræven tilbage....[V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)