Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vil forbyde løse hunde i skoven
#1
Vil forbyde løse hunde i skoven

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Det ER allerede forbudt at gå med løs hund i statsskovene, der er nogle indhegnede hunde skove hvor det er lovligt at lade sin hund gå frit, ellers er det strengt forbudt.

Men det glæder mig meget at der bliver taget hånd om mistæderne. Problemet eksistere både i private og offentlige skove, og der kan kun blive gjort noget ved det forlangsomt. Gerne store bøder TAK!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Her skyder man dem! Det betyder mindre beaurokrati og ingen involvering af poliet. De har sgu nok at lave og ville grine hojt hvis man ringede og fortalte om en losgaende hund. Svaret vill simpelthen blive:" Kan De ikke selv tage Dem af det??" underforstaaet en kugle for panden.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Her skyder man dem! Det betyder mindre beaurokrati og ingen involvering af poliet. De har sgu nok at lave og ville grine hojt hvis man ringede og fortalte om en losgaende hund. Svaret vill simpelthen blive:" Kan De ikke selv tage Dem af det??" underforstaaet en kugle for panden.
hogmeister



Og så har man skudt et andet menneskes bedste ven fordi han glemte at lukke lågen [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Det vidste han paa forhaand. As a matter of fact, det ved alle hunde ejere.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Hogmeister i danmark er holdning til "menneskets bedste ven" en anden. sladderblads pressen ville være fyldt med diverse føleleses betonede historier om hvor fantastisk lille fido var, i stedet for den historie at han rente rundt og skam bed bambi.

Problemet er jo hellere ikke hvis en nabo glemmer at lukke lågen en enkelt gang. Det er de hundeejere der ikke forstår at "lille søde fido" faktisk er et rovdyr, og mener at det er synd for ham at gå i snor. Jeg tror nok man regner med at hunde hvert år bider ca. 10 stk hjotevildt i hjel i jægerprisdyrerhave, det synes jeg er noget svineri. Dem mener jeg der skal slåes hårdt ned på.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev ChristensenProblemet er jo hellere ikke hvis en nabo glemmer at lukke lågen en enkelt gang. Det er de hundeejere der ikke forstår at "lille søde fido" faktisk er et rovdyr, og mener at det er synd for ham at gå i snor. Jeg tror nok man regner med at hunde hvert år bider ca. 10 stk hjotevildt i hjel i jægerprisdyrerhave, det synes jeg er noget svineri. Dem mener jeg der skal slåes hårdt ned på.



Enig, store bøder vil nok hjælpe. Nedskydning af alle løse hunde i Jægersborg Dyrehave vil nok være en politisk fofejl.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Nu snakker jeg heller ikke om lille Fido i et villa kvarter, men en stor koter der rende frit i skoven, mark eller eng. Den er simpelthen fredlos. Og der er vel heller ingen der i sin vildeste brandert kunne finde paa at fortalle ejeren at de havde skudt kraet. Bare lade den ligge, saa skal andre aadseladere nok rydde op.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Ligegyldigt om det er en granddanoir eller chiwauwau så ser folk deres hund som "lille søde fido", der aldrig ville gøre et insekt fortræd.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
Jammen saa bare paa med vanten. Faa saa mange politikere, grupper og udnavn indblandet, og da helst ogsaa dyrevarns foreningen saa der kan dannes et udvalg med bredest muligt grundlag, og glem ikke domstolene, for nu snakker vi jo om hunde. Christensen, kan du for pokker ikke se hvor latterligt det er? Istedet for simpelt hen at gore hundeejere opmarksom paa at de er ansvarlige for deres dyrs farden og handling, og andre mennesker der foler sig forulempet har lov til at nedlagge hunden hvis den begiver sig ind paa anden mands ejendom. Igen vi snakker ikke om blot for at tisse en taar, men jager vildt. En simpel losning der virker.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Hogmeister jeg kan sagtens se at det ikke burde være på denne måde, men jeg er nød til at forholde mig til hvordan den politiske virkelighed ser ud i Danmark Anno 2010 og meget lovgivning laves som hovsa løsninger på enkelt sager fra diverse dagblade. Skyde hunde i Danmark ikke er noget jægere bliver populære på, så vi bliver nød til at løse problemet på en anden måde.

"Lille fido" ville hurtigt få sig en tåre vædet historie på forsiden af EB også ville de andre dagblade og tv sikkert følge med, og så ville vi være endnu mere begrænset i vores evne til at gøre noget ved løs gående hunde end vi allerede er.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#12
Nedskydning af hunde i DK har meget laenge kraevet fremlysning i aviser foerst. Men er det paa plads saa er det en mulighed der eksisterer, man kan sige at ejeren af hunden skal have en advarsel foerst. Det samme er i oevrigt indfoert for katte som ellers tidligere kunne skydes alene baseret paa at afstanden til naermeste hus var for stor.
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Ud fra den rolle Katte og hunde har i vores samfund, synes jeg faktisk den nuværende lovgivning er ok.

Derudover skal man også lige tænke på at den hund der løber rundt på din grund kunne tilhøre din bedste jagtkammerat, og være brudt ud af indhegningen/være sluppet løs ved et uheld.

Jeg synes at tanken om nedskydning af en hund første gang man ser den på sin grund virker voldsomt kynisk, og ude af proportion med skaden en hund normalt vil påføre husdyr/vildt.

Hilsen
Kenneth

EDIT: omformulering :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#14
Jeg bojer mig. Skik folge eller land fly
hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Jeg er til dels enig med hogmeister. Selvfølgelig skal der advares inden man skyder (det kræver lovgivningen jo), men efter den advarsel, er man jo i sin fulde ret til at bortskyde hunden/katten. Det er da super ærgeligt og jeg ville være meget ked af hvis det skete for min egen hund, men det er jo ikke ham der skyder hundens skyld - det kan ikke være andre end hundeejerens.

Alle hunde kan slippe ud en enkelt gang, men hvis det sker gentagne gange, er man ikke sit ansvar som hundejer voksen. DU har valgt at få en hund, så må DU også sørge for at den bliver holdt i haven eller huset når den ikke er under opsyn og DU må sørge for at du har kontrol over den når linen bliver taget af. Jagter den anden mands husdyr eller vildt, så er det dit ansvar hvis han ser sig nødsaget til at skyde hunden. Man kan jo så håbe på at manden prøver at kalde hunden til sig og aflevere den til politiet inden han tager drastiske midler i brug, men typisk vil en hund der først er gået i jagt-drift være meget svær for andre end ejeren at kalde ind.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)