Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TSX og hylsterhalse
#1
Der er rigtig mage herinde der er helt vilde med kuglen. Jeg har ikke selv jaget med den - men jeg har ladet lidt med den, og det synes jeg faktisk er rigtig træls[xx(].

Det jeg har rodet med er 130 gr og 165 gr i .308" og Remintonhylstre. Jeg har meget vanskellig ved at sætte kuglen i halsen uden at ødelægge hals eller kugle. Halsen skræller faktisk en "stor" mængde af kuglen, og hen over "båndene" hakker det helt vildt i pressen. Nogle tricks[?]

Ved samme indstilling er der ingen bøvl med andre kugler uden disse "bånd".

D93
Svar
#2
Har du husket at reife hylsterhalsen?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#3
Ja det har jeg - og der er som sagt ingen problemer selv med flatbase projektiler med samme indstilling og procedure.
Svar
#4
har ikke haft problemer i hverken 308, 300 win eller 300 rum.

Jeg bruger også rem hylstre, men også redding dieset med løs bushing, der kun lige klemmer halsen dertil hvor den har nok fat i projektilet.
Måske er det forklaringen. Husk på at alle standard dieset skal kunne klemme en hvilken som helst hylsterhals nok tilbage til at kunne holde et hvilket som helst projektil.
jeg købte en del bushings før jeg var helt på plads[xx(]

Det problem du har haft har jeg i kombinationen lapua 6,5-284 hylster og nosler accubond. Alt andet går fint, men lige præcis dette projektil, uden bånd og med lang boattail, giver bare bøvl hele tiden. I norma hylstre glider det lige på plads.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
@308 Komp - ok det er bizart. Jeg har ingen problemer med 6,5-284 Lapua hylstre og Accubond i mit Hornady die.

Jeg vil lige prøve at rende nogle TSX'er gennem et andet dieset for at se om det skulle løse problemet!

D93
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by D93

@308 Komp - ok det er bizart. Jeg har ingen problemer med 6,5-284 Lapua hylstre og Accubond i mit Hornady die.

Jeg vil lige prøve at rende nogle TSX'er gennem et andet dieset for at se om det skulle løse problemet!

D93



Sådan er verden så uigennemskuelig. Jeg har af samme årsag været ganske tæt på bare at skrotte lapua hylstrene og købe lidt flere Norma.

Men lad os høre om ikke du får tsx´erne til at virke.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
@Søren,

det er fordi du skal "lære" at bruge Lapua hylstre.....[Big Grin]

Beskaffenheden af hylsterhalsen er simpelthen for blank til at man kan seate uden en lille smule smørelse.
Enten lidt grafit eller molybdændisulfid.
Alternetivt en ussel smule hylsterfedt på en bomuldsbørste.
Har brugt sidstnævnte i tusindvis af gange uden nogen efterfølgende problemer.
Mange vil af uvidenhed blive bange for lidt fedtelse i hylsterhalsen, men det sker der ikke det fjerneste ved i de mikroskopiske mængder.

Lapua bruger blandt andet det "pressfit" til at holde ret hårdt på projektilet for derved at kunne lave patronerne længere uden at få sodede hylstre.

Anden gang hylsteret skal lades er der aldrig problemer.

har selv et par tusinde Lapua hylstre til min 308 og har haft problemet inde på livet inden dovenskaben tog over og der kom smørelse på......

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by GT

@Søren,

det er fordi du skal "lære" at bruge Lapua hylstre.....[Big Grin]

Beskaffenheden af hylsterhalsen er simpelthen for blank til at man kan seate uden en lille smule smørelse.
Enten lidt grafit eller molybdændisulfid.
Alternetivt en ussel smule hylsterfedt på en bomuldsbørste.
Har brugt sidstnævnte i tusindvis af gange uden nogen efterfølgende problemer.
Mange vil af uvidenhed blive bange for lidt fedtelse i hylsterhalsen, men det sker der ikke det fjerneste ved i de mikroskopiske mængder.

Lapua bruger blandt andet det "pressfit" til at holde ret hårdt på projektilet for derved at kunne lave patronerne længere uden at få sodede hylstre.

Anden gang hylsteret skal lades er der aldrig problemer.

har selv et par tusinde Lapua hylstre til min 308 og har haft problemet inde på livet inden dovenskaben tog over og der kom smørelse på......

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!



Takker for det gode råd.

Så er det jo en del af case prep fremover.

Jeg tror jeg vil bruge noget af det tørre grafit. det lyder mest rigtigt i mine ører.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)