Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poul Strande
#1
Jeg har i min jagt på en ny jagtkniv fundet knivmageren (Peter holm Petersen) men for at være sikker på at finde en klinge der var lige til smag ville jeg slev finde den...[:o)][:o)]
Da jeg bor i Roskilde og den verdensberømte klingesmed Poul Strande bor tæt på tog jeg lige et smut forbi...[Big Grin][Big Grin]
Og hvis jeg var i tvivl før om hvordan klingen skulle se ud blev jeg da helt rundtosset nu.....[:p][:p][:p]
Et forsigtigt bud på en 1500-1700 klinger lå der i kommoden til salg...
Klinger fra et par hunderede og til omkring "5 af de lange"...[B)][B)]
Men efter lidt pillen og roden fandt jeg en der ramte lige plet...
Så nu er den købt og bliver sendt til knivmageren, så må vi jo se hvad der kommer ud i den anden ende......
Han fortalte at i klingen jeg købte var der "over 1000 lag"..[:0][:0]
[Image: PoulStrandeblad.jpg]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Fantastisk at en smed kan ombestemme sig så mange gange, at han bliver nødt til at smede den sammen til én klump igen.

=op

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Mange [?] Stålet er kun vende 9 gange [Big Grin] du ved,,, 1 vendt gir 2,
2 vendt gir 4, 4 vendt gir 16, 16 vendt gir 32 osv [Big Grin]
Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
Men smukt er det må I da indrømme....[:p][:p][:p]

Jeg har lige sendt den afsted til Knivmageren Peter Holm Petersen http://www.jagtkniven.dk så skal han fremtrylle et håndtag i masurbirk med nogle sølvskiver i...

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#5
Hehe, var ski da også kun skrevet i sjov. =o)

Har selv en damascus-smedet kniv og interesserer mig for samme kunst.. =o)

1-2-4-8-16-32-64-128-256-512-1024 - dog må man lige huske, at nogle af lagene brænder væk, når man kommer op i de "mange" fold.

Men hvis der er over 1000 lag (eller bare i nærheden af) - ja så er den jo foldet ni gange. =o)

Så forresten at Davide Pedersoli laver haglgeværer med damascus-løb... sådan én gad jeg ski godt have.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Bare af nysgerrighed... Hvad regner du med at kniven kommer til at stå dig i når den er færdig?

Ser rigtigt godt ud. Bliver spændende at se det færdige resultat.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Hej FarT4.

Den skulle du ha lavet selv [Wink] det giver noget andet når man står med den i hånden.
Det er ikke så svært, bare man giver sig tid.
Min første kniv [Big Grin]
[Image: frstekniv007.jpg]
i den sjove ende [Big Grin]
[Image: Ronaldskniv.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#8
Du er sgutte helt uden evner fisker.. Sjov ide, og smukt arbejde!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Bare af nysgerrighed... Hvad regner du med at kniven kommer til at stå dig i når den er færdig?

Ser rigtigt godt ud. Bliver spændende at se det færdige resultat.

MvH
Morten


Mht. prisen lander vi på ca. kr. 2.500,-

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej FarT4.

Den skulle du ha lavet selv [Wink] det giver noget andet når man står med den i hånden.
Det er ikke så svært, bare man giver sig tid.


Tja.. Jeg har bare desværre hverken tiden eller værktøjet til at forsøge mig med sådan et projekt..
Desuden tror jeg også at jeg i givet fald ikke havde startet med så dyr en klinge...[8D][8D]
Men fin er din kniv..
Jeg skal nok poste et billede af det færdige resultat når den (om et par måneder[Sad]) kommer hjem..

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#11
Så fik jeg mail fra "min knivbygger" med nogle billeder af processen og her smider jeg lige et billede af det næsten færdige resultat....
[:p][:p][:p]

[Image: kniv.jpg]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#12
Den er lækker [:p]

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#13
Så fik man sku' lige en lille pakke....[:p][:p]

[Image: foto.jpg]

Færdig pris kr. 2.600,- (klingen for kr. 1.000,- og kr. 1.600,- for at få lavet resten).[Smile][Smile]

Mine absolutte bedste anbefalinger til knivbyggeren
Peter Holm Petersen, Gjern.
http://www.jagtkniven.dk (og han er bedre til at bygge knive end til at opdatere sin hjemmeside..)...[Big Grin][Big Grin]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)