Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering af mink - erfaringer?
#1
Hej!

En lodsejer har bedt mig regulere mink langs et mindre vandløb, hvor han har set mink nogle gange.

- Er der nogen, der har praktisk erfaring med minkregulering?

- Der var engang, hvor man kunne låne minkfælder fra SNS eller DJ. Kan man stadig det?

- Hvilke fælder skal man vælge?

- Og hvilken lokkemad skal man bruge?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Hejsa

Om du kan låne fælder af SNS eller DJ kan kun de to svare på...

Du kan lægge fisk, kattemad eller kyllingelår i en minkfælde.

Hvis du regulerer i et vandløb kan det være en god idé at sætte fælden på en lille flåde i vandet. Så er det kun mink, der gå i den. Det er endvidere en god idé at drysse lidt sand eller måske mel ud på flåden rundt om fælden. Så kan du se spor efter minken, hvis den har været på flåden uden at gå i fælden.

Min er nysgerrige dyr, så hvis der pludselig er noget nyt på den revir, skal den nok undersøge det nærmere....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Der var en udmærket artikel om regulering af mink i Jæger for nogle måneder siden. Måske et år siden ?

Såvidt jeg husker gjorde regulatoren det, at han satte flåder ud med lukkede fælder. Jeg tror han brugte vådt sand som aktivitetsmelder, men det kan jeg ikke helt huske. Fidusen ved at anvende lukkede fælder er, at så er du ikke så ophængt af kravet om tilsyn. Først når der var set spor af mink, blev fælderne indstillet til fangst, og så skal du tilse dem morgen og aften. Såvidt jeg husker var der meget hurtigt fangst i de fælder der var konstateret aktivitet ved.

Fandt lige reglerne på retsinfo, her er de: http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=129137
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Min den mellemste og naboknægten fanger dem uden lokkemad i fælden, mink er nemlig så nysgerrig at de går i fælden uanset.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Mht. fælder, så kan du evt kontakte en minkavler i nærheden og høre om du må låne/købe et par af ham. Min morfar havde mink og der var altid fælder oppe på farmen til dem der slap ud af burene når man håndterede dem. Vi lagde minkfoder i, der er en blanding af fiskeaffald og noget andet.

Men som Tonny siger, hvis de opsættes hvor dyrene har sin naturlige gang, så skal de nok gå i selv uden madding.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)