Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjlæp til udregning af hastighed
#1
Jeg tænkte på om der er nogen der kan hjælpe mig med at udregne hastighed på en given kugle. når man kender de andre parametre , samt kuglefald på 200m iforhold til indskydning på 100m.Er der evt en formel hvor man kan sætte hastighed til den ubekendte
mvh.gep
Svar
#2
Hej

Du må jo prøve at komme med de parametre du har så må vi se hvad vi kan gøre.

Taby
Svar
#3
Hej Gep

Denne tråd linker til et ballistikprogram, i det kan du indsætte og i øvrigt finde en masse parametre.

God fornøjelse

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...b,download

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Tak skal i have,jeg kan ikke rigtig udpakke filen,jeg må have hjælp af en yngre generation,han kommer nok senere på ugen,men hvis der er en der gider hjælpe,kommer vedkomne med i min aftenbøn.

Det ser således ud jeg skyder med en modificeret tikka tactical med en nightforce 5,5-22x5o monteret i tps montage,den skyder som en drøm og har i dag skudt 3skudsgrp på 9mm afstand 200m.

de parametre jeg har er som følger

cal .308win stigning 1-11"
pibe 52cm
kugle nosler accubond (hjemmeladt)
bal.koff 0.475
kikkert 46mm over midt pibe
kuglefald 195mm på 200m i forhold til 100m indskydnings afstand.det passer godt ,kikkerten klikker i millrad og da jeg gav, 10 op sad de i centrum. Det skulle gerne munde ud i en kliktabell fra 50-400m som jeg kan bruge indtil jeg løber over en som har en cronograf
hvis i kan hjælpe så på forhånd tak
Svar
#5
hej gep
en rigtig stor hjælp nu det er hjemme ruller du skyder med ville være krudt type og vægt [Big Grin]eks (norma 202 44 grains )
så kan den køres gennem QUICK LOAD
mvh paul [Smile]

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#6
Det har jeg desværre ikke,men data kan sikkert fremskaffes hos ham der har ladt dem for mig,så det må jeg jo prøve.jeg troede at der var en der havde en smart slags ligning,ellers må jeg vente til jeg kan få målt hastigheden
mvh gep
Svar
#7
Og lige ogsaa, hvad vagt er kuglen??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
hej hogmeister [:I]jeps også kuglevægt

hej gep
alt for mange ukendte til at jeg kan det uden kuglevægt og krudt data ellers ville det være gætteværk og det kan ikke rigtig bruges vel [Smile]

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#9
ja selvfølgelig kuglevægt 165 gr.(havde glemt den i skyndingen))
Svar
#10
Hej gep.
Jeg har en cronograf så du er velkommen her og få målt hastigheden[Smile]
Jeg bor mellem Vejen og Brørup.
Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#11
Tak skal du og I have,men jeg må se at få købt en selv,jeg troede lige at jeg kunne "skyde" genvej uden.
Svar
#12
Selvfølgelig kan du skyde genvej. Jeg har brugt det ballistik program son Claxel har linket til.

Men husk at det er teoretiske værdier.

Jeg har indsat de parametre som du har oplyst og så har jeg ændret på V'0 indtil jeg rammer 195mm på 200 meter.

Var det ikke sådan du mente?

[Image: fiktiv.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
1000 tak det var lige sådan noget jeg havde tænkt mig,godt nok teori,det giver mig lidt rettesnor og skal kun bruges på parpir så kan jeg afprøve det.

ps Du må hellere købe en lotto i denne uge du er med i min aftenbøn
mvh gep
Svar
#14
Idet jeg naturligvis også gerne vil med i aftenbønnen (har købt kupon'en forlods [Big Grin]) er der her et andet balistik program fra Berger. Det har ikke en database over kugler som PCB, men er ret nemt at bruge.

http://www.bergerbullets.com/Ballistics%20Program/index.html

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)