Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brunst hos råvildtet.
#1
Hey hey.

Kom her forleden til a tænke på, hvornår brunsten ca. går i gang hos råvildtet her hjemme i Danmark.
Kan der være nogle gæt ud over at det ca. sker i August? Jeg tænker meget på om alt den sne kan have en indlydelse.. [?]

Har tænkt mig, at jeg vil forsøge mig at blade bukkene med mit Buttolo kald når tiden er. Selvfølgelig udstyret med et kamera i hånden så I andre også kan se om jeg har heldet med mig [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Hej.
Jeg tror ikke du skal regne med at sneen gør nogen forskel,de naturlige drifter går ikke i stå pga lidt vinter,men bortset fra det så er min erfaring at brunsten starter omkring 1 juli og ca en måned frem,jeg har nogle gange i Sverige oplevet at brunsten er slut,når bukkejagten starter,og så er de gamle bukke sgu svære at narre.
MVH
LØVIG
Svar
#3
Den med at de gamle bukkene i sverige går dybt ind i skoven for at få noget føde og luft igen, kender jeg alt for godt til. Forrige år fx der var brunsten forbi da jagten startede. Hvor i mod sidste år, der var der stadig brunst da jagten startede.

Men har ike rigtig nogen fornmmelse for, hvornår det starter her hjemme. Men kan vel gå ud med riflen så længe jeg kan, så kan jeg se om de reagere. Hvis det først er efter 15. juli, så må det blive med kameraet i stedet for [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)