Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weaver Micro-Trac
#1
Jeg har lige haft en enfoldig lykkestund [:o)] Mine Tell er blevet sat under lup. På den ene var monteret en kikkert, som jeg, i første omgang, kiggede højrøvet hen over. Weaver [B)] Jeg har for kort tid siden afmonteret den, bla. for at tilse skinnen nedenunder. Kikkerten var snavset, og der sad striber rundt, som jeg ved første blik antog for at være "kvælemærker". Lidt gniden viste dog, at det lod sig fjerne [8)] Så var starten gået til en omgang rengøring, og resultatet er ganske imponerende. Inden under snavset lå en stort set uskadt kikkert. Linserne er uden ridser, og den er god at se igennem. Faktisk gik det langsomt op for mig, at den måske ikke er så ringe endda [:I]Den er også ganske klædelig med et lidt retro look.
Okularet (linsen) er omkring 33mm i diameter, og objektivet omkring 35 mm i diameter.
Jeg vil blive glad hvis, en eller flere kan tilføje oplysninger om denne kikkert.

[Image: DSC03624.jpg]

[Image: DSC03628.jpg]

[Image: DSC03627.jpg]

Walnut
Svar
#2
Hej Walnut . Den model blev indført lige efter 2.verdenskrig og var en af de første kikkerter som også almindelige mennesker kunne købe (betale) ,set i forhold til de tyske mærker . Den er ikke vandtæt ! Hilsen A-bolt
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut . Den model blev indført lige efter 2.verdenskrig og var en af de første kikkerter som også almindelige mennesker kunne købe (betale) ,set i forhold til de tyske mærker . Den er ikke vandtæt ! Hilsen A-bolt



Hej Abolt
Mange tak [Smile] Det gør den, i mine øjne, ikke mindre charmerende! Den virker faktisk ret gennemført i kvaliteten. Jeg vil se, om jeg kan finde noget lekture/ manual om den.
Gad vide, hvad micro-trac står for? Mange små klik? K 4-1 må angive, at den forstørrer 4X. Selvfølgelig øv, at den ikke er vandtæt, men så må den straks udnævnes til "tørvejrskikkerten" [Smile]
Walnut
Svar
#4
[8D][8D][8D] Nå!Nå! Fundet brugt hos Hunters House. Brugt sat ned fra 1.960 til 1.060. Beskrives som kvalitetskikkert med kvalitetsoptik[8D] [Big Grin]
Walnut
Svar
#5
Jeg mener at micro-trac står for at den klikker trinløst, altså at du ikke kan mærke klikkene men er nød til at kigge på skalaen. Jeg har selv haft to af dem og været udmærket tilfreds... indtil jeg også fandt ud af at de ikke er vandtætte[xx(] den ene kunne jeg holde guldfisk i efter tre timers bukkejagt i styrt regn[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg mener at micro-trac står for at den klikker trinløst, altså at du ikke kan mærke klikkene men er nød til at kigge på skalaen. Jeg har selv haft to af dem og været udmærket tilfreds... indtil jeg også fandt ud af at de ikke er vandtætte[xx(] den ene kunne jeg holde guldfisk i efter tre timers bukkejagt i styrt regn[Smile]

Mvh. Jakob



[B)] Dælme ikke noget ønskescenarie [Big Grin] Den kan så sidde i Sakoens ledsagevogn og håbe på at blive indsat i tørvejr [Big Grin]Det er korrekt, at der ikke er klik. Der der drejes med mønt og studeres skala.

[Image: DSC03629.jpg]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)