Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så ankom luftgeværerne
#1
For 2 uger siden ankom endelig de Shin Sung luftgeværer jeg havde bestilt til test.

1 stk. 12.7mm 2 stk. 9mm og 2 stk. 6.35mm og 2 stk. pumper.

Arrig var jeg, da jeg opdagede at der (som lovet) ikke var nogen studs med, der passede til danske dykkerflasker.

Men det blev løst, da en venlig kunde lånte mig en studs han havde i overskud.

Hatting var på besøg den dag og vi skulle da prøve dem.

Han kørte ned og hentede nogle små stykker 4.5x9cm reglar i den nye forretning.

Et stykke blev sat foran en .22LR skydekasse.

Overrasket blev vi da både 12.7mm og 9mm haglene "knaldede" lige igennen 4.5cm reglar og ramte skydekassen med et "KLONG". [:0][:0]

Vi prøvede at skyde på skydekassen direkte med et 12.7mm hagl.

Det blev til en fuldstændig flad pandekage ca. 0.4-0.5mm tyk.

Desværre er de 12.7mm hagl forb.... dyre. Ca. 7-8 kr. pr. styk.

Men jeg vil nu prøve at tilvirke riflen til at kunne bruge 12.7mm projektiler på 300gr fra H & N, da de kun koster omkring 1.25 kr. pr. stk.

Ja, de dage (fra min ungdom)hvor en Diana 35 var det kraftigste luftgevær på markedet er vist forbi [Wink]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
hvad er prisen på de luftgevær[?][?][?]

[Image: Unavngivet1.jpg]

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#3
De er forholdsvis kostbare.

Jeg har endnu ikke regnet en pris ud på dem, men vil skyde på at prisen blever 5 - 6.000 kr. afhængig af model.

Dertil komme ren pumpe til små 2.000 kr. med mindre man har adgang til en proff. kompresor eller en dykkerflaske.

De her er også bare købt hjem for at se hvor kraftige de var [Smile]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Altså hvis kvaliteten ellers er OK, så er prisen da slet ikke afskrækkende... En FX koster jo mindst lige så meget og kan max fåes i kal. 5.5. Og dertil skal man også have pumpe. Kan dog kraftigt anbefale at finde en brugt dykkerflaske eller 2. Det koster ikke alverden i at få dem fyldt op rundt omkring ved de lokale dykkerklubber og dykkerudstyrs forhandlere. (Det er hårdt arbejde at pumpe 2-300 Bar i sådan et gevær...)

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Altså hvis kvaliteten ellers er OK, så er prisen da slet ikke afskrækkende... En FX koster jo mindst lige så meget og kan max fåes i kal. 5.5. Og dertil skal man også have pumpe. Kan dog kraftigt anbefale at finde en brugt dykkerflaske eller 2. Det koster ikke alverden i at få dem fyldt op rundt omkring ved de lokale dykkerklubber og dykkerudstyrs forhandlere. (Det er hårdt arbejde at pumpe 2-300 Bar i sådan et gevær...)

MvH
Morten



Har ikke prøvet pumpen, men har hørt at det kræver kræfter, at fylde riflen med en pumpe.

Ja, det er jo kalibrene, der gør dem ganske sjove ... det er sg. noget af en klump bly, sådan et 12.7mm hagl [Big Grin]

Jeg har fået fortalt, at man kan lave samlinger på omkring 10-12 cm på 100 meter med 9mm luftgeværene.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Så mangler vi bare energiberegninger, så vi kan finde ud af hvad vi må nedlægge med en 12,7'er [Wink]

Men den larmer vel af h' til ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Så mangler vi bare energiberegninger, så vi kan finde ud af hvad vi må nedlægge med en 12,7'er [Wink]

Men den larmer vel af h' til ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Så snart jeg er på benene igen (har fået en fibersprængning i venstre lægmuskel) så skal jeg have dem kronograferet.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Rex> Det er ikke sjovt at lege ret længe hvis man skal bruge pumpen alt for tit det kan jeg godt garanterer. Har haft en FX (Som jeg har fortrudt jeg kom af med) og der fik jeg ret hurtigt skiftet pumpen ud med dykkerflasker. FX har dog lavet en ny forbedret pumpe som skulle være lidt bedre. En kompressor til dem koster omkring en 14-16.000 kr, og det er jo også en slags penge.

Det var ikke noget at få FX som en del af dit program? De laver nogle rigtigt fine våben. De har jo bl.a en halvautomatisk 5,5 mm med 8 hagl i magasinet. Den er lidt sjov.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Rex> Det er ikke sjovt at lege ret længe hvis man skal bruge pumpen alt for tit det kan jeg godt garanterer. Har haft en FX (Som jeg har fortrudt jeg kom af med) og der fik jeg ret hurtigt skiftet pumpen ud med dykkerflasker. FX har dog lavet en ny forbedret pumpe som skulle være lidt bedre. En kompressor til dem koster omkring en 14-16.000 kr, og det er jo også en slags penge.

Det var ikke noget at få FX som en del af dit program? De laver nogle rigtigt fine våben. De har jo bl.a en halvautomatisk 5,5 mm med 8 hagl i magasinet. Den er lidt sjov.

MvH
Morten



FX står Jaguar Gruppen for her hjemme.

Nu er luftgeværer ikke noget jeg gør så meget i.
Shin Sung har jeg udelukkende taget hjem pga deres større kalibre.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
12,7mm "Duejagt" Høhøhøhøhøh[Wink]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#11
@lille. Når man kender dig så kan jeg levende forestille mig den latter. [Smile]
Svar
#12
Jep![Big Grin][Wink]

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#13
Kan Os våbenuvidende ikke få lidt billeder? Det lyder som nogle fine bøsser.

Mvh Hilbilly
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Hilbilly

Kan Os våbenuvidende ikke få lidt billeder? Det lyder som nogle fine bøsser.

Mvh Hilbilly



Her lidt om 9mm Fire modellen.
Det er 201 modellen han skriver om. Den hedder i dag 202.
http://www.luftvapenbladet.com/career_sh...1s_9mm.htm

Her en video a 12.7mm Dragon Slayer modellen:
http://www.youtube.com/watch?v=c-hJYrR_-...re=related

Her en video, hvor du ser et par whitetails skudt med en 9mm Career 707:
http://www.youtube.com/watch?v=vwAaXnbuw...re=related

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Har du så kontrolleret hvad jagttiden på drager er?
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Tak for link's.[Big Grin] Det ser godt ud. Kan / må de bruges til andet end sjov skydning her i DK.

Mvh Hilbilly
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#17
Det afhænger kun af hvilken energi de kan præstere. Kan de overholde energikravet til kronhjort, må du gerne nedlægge en sådan med luftbøsse.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13103

Det bliver sjovt at se hvilken vægt og hastighed der er tale om. Mit bud er, at 12,7´eren måske kan presses op til at være lovlig til ræv, men ikke til rådyr. Men det ved jeg i virkeligheden ikke et hammerslag om, så kom nu afsted til kronografen Rex, vi vil vide mere !

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Fandt lige denne slow motion video af .50 hagl affyret med en Shin Sung riffel:

http://www.youtube.com/watch?v=AUSo6ehRCHI

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Den skal da tunes, og så med til riffelprøven Smile

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#20
Du behøver ikke riffelprøve for at gå på jagt med luftbøsse. Riffelprøven er kun til centraltændte patroner, og kan så vidt jeg lige husker kun aflægges med centraltænding. Du må også gerne gå på jagt med salonriffel uden at have riffelprøve.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)