Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En hund mere
#1
Hej alle sammen.

Jeg har gl. lab, men kunne godt tænke mig en hund, som skulle benyttes når morgentrækket var færdigt. Vi har rigtig mange hektar jord ude ved vadehavet, hvor det kunne være sjovt med en stående hundt til de fugle, der nu kunne trykke sig på markerne.

Så kom med nogle forslag til en stående hund til sådan en type jagt. Den vil ikke blive brugt til morgen og aftentrækket, da labben er perfekt.

KFN
Svar
#2
Hej KFN.
Jeg har også labber men stod jeg i din situation ville jeg uden tøven vælge en engelsk setter,de har et rigtigt godt søg.
MVH
LØVIG
Svar
#3
I min verden hedder det Tysk kort- eller ruhår[8D]De er samtidig store vand elskere

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by prethom

I min verden hedder det Tysk kort- eller ruhår[8D]De er samtidig store vand elskere

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]


Hej.
Som all round hund vil jeg give dig helt ret,men idet der var tale om en hund der ikke skulle bruges til andejagten,ville jeg tage en setter.
MVH
LØVIG
Svar
#5
Hej

Du kunne jo vælge dig en tysk langhåret hønsehund. Det er nogle rigtig dejlige hunde med en god fast stand og de er meget alsidige. Jeg bruger min til alt fra drivjagt i skoven, turen over markerne efter fugle. Jeg har også tit min med på bukkejagt, hvor han enten sidder ved min side eller ligger under stigen hvis jeg sidder i sådan en. Jeg var en tur på Sjælland i weekendem og vælge en ny lille hanhund som skal hentes sidst i juli. Jeg tror der er et par hanner tilbage men du kan prøve at kikke på http://www.wysiwyg.dk

Mvh Taby
Svar
#6
Enig med Taby - tysk langhår. Utrolig alsidig hund, meget jagtivrige og med et rigtig godt sind/nervefaste. Bruges bla. meget i Norge til rypejagt i fjeldet og det kræver altså sin hund. Samtidig en dejlig "klog" hund at arbejde med og så gør det jo heller ikke noget at der ikke er så mange af dem og at de fleste man møder synes det er en utrolig smuk hund (hvis man har valgt en brun:-))

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
synes lige vi skal have noget på det rene.
engelsk settere er ganske fortrinlige apportører både i vand og på land.
så du kunne såmænd tage setteren med på andejagt om morgenen, gå på jagt efter fuglevildt på mark el. i skov hele dagen ,og så tage hunden med på aftentræk til sidst.(men så var labberen jo egentlig overflødig[Big Grin][Wink])
det gælder bare, som det iøvrigt gør ved alle mulige andre hunderacer osse ,at sætte sig lidt ind i afstamning/avl.
dernæst give hunden en ordentlig dressur.[Smile]
kennel senja i bramming er et godt at starte.

mvh støver.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)