Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
drivjagtkikkert ?????????
#1
Halløj
prøv lige at se nedenstående klip fra Dianas hjemmeside. mage til formynderi !!!!

Nyheder

Ny regel ved brug af sigtekikkert til drivjagt i Polen

2005-08-28

For god ordens skyld gør vi opmærksom på, at det iflg. den nye polske jagtlov udover åbne sigtemidler kun er tilladt at benytte sigtekikkert på max. 3 gange forstørrelse til driv- og trykjagt.

Variable kikkerter, som kan stilles ned til 3 gange forstørrelse eller derunder, er tilladt. Det vil sige, at fx 2,5 – 10 gange forstørrelse er tilladt. Kikkerter med fast forstørrelse på mere end 3 er ikke tilladt.

mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
hmmm...

og det næste de finder på, er vel, at er der faste sigtemidler på, samt kikkert, skal optikken fjernes... [xx(]

jeg tror jeg kender mit grej lidt bedre, end de gør...[:0]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Jo det er formynderisk. Men jeg vil påstå at de ikke er helt på glat is. Det er efter min mening ikke forsvarligt at skyde med en kikkert med stor forstørelse på en drivjagt, det er heller ikke i din egen interesse da det reducere dine chanser for et godt skud, specielt hvis vildtet kommer for tæt på, så kan du ikke finde det i kikkerten.
og det øger ricikoen for anskydninger.

Jeg mener vi forsømmer at træne med kærv og korn der er et eminent sigte middel helt ud til 50-80 m afhængig af vildtets størelse.
Vi er ÅÅ så forgabt i store kikkerter, de fleste jægere kunne sagtens klare sig med en kikkert i forstørelsen 1,2x6 [Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)