Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævehvalpe - Hvordan skelne fra voksne ræve?
#1
Jeg har fået mulighed for at skyde rævehvalpe, hvad jeg ikke har haft tidligere. Jeg har faktisk aldrig skudt en ræv, selvom det i mange år har rangeret højest på min ønskeliste. Jeg har heller aldrig set ret mange på jagt eller i naturen i øvrigt, så jeg er noget usikker på, hvorledes en stor hvalp skelnes fra f.eks. en lille udvokset ræv.

Er der nogen, der kan give et par tips til, hvordan man på en sikker måde kan skelne hvalpe fra voksne ræve? Er der fysiske kendetegn, eller er det i stedet noget med adfærden jeg skal kigge efter?

Jeg er selvfølgelig med på, at det bedste er at komme ud og kigge, og så giver det måske også sig selv, men for ikke at få overbevist mig selv om noget forkert, vil jeg gerne lige have noget at gå ud fra.

På forhånd tak.

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#2
Størrelsen og farven, de er som regel lidt mere orange/brune og kommer gerne ud flere af gangen og graver i jorden, undersøger og springer lidt rundt, de voksne ræve har som regel lidt mere travlt.
så størrelsen er nok det nemmeste at se det på, du må ud og få nogle erfaringer.
Svar
#3
Ganske elemæntært.

Du råber bare " HVALP " og hvis så ræven adlyder og stopper op må det være en hvalp.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#4
Hæ hæ - good one [Wink]

Det er nemt - halen er forholdsvis kort på hvalpen, den er ikke så langsnudet, ofte brunlig (især i starten af perioden) og kroppen er kort, ellers er det nok lidt svært at forklare - hvis du er i tvivl, så lader du den bare gå.

Når du har set nok af dem, er du ikke i tvivl [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)