Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkertmontering????
#1
Man kan da ikke anbringe en kikkert på sådan én?
[Image: aw552113-1.jpg] Eller hvad?

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#2
Slaglodning!!!

If it don't shoot - chrome it [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Slaglodning!!!

If it don't shoot - chrome it [Wink]



Ja, selvfølgelig!!

Men det ser ud til, at den smider de afskudte hylstre lodret i vejret? I så tilfælde kommer kikkerten jo til at sidde lidt langt fremme?

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#4
Der findes faktisk en anden løsning... Sidemontage, altså at kikkerten monteres ude til den ene side ( som fx. fra sniper-versionen af Garandgeværet) om det ser pænt ud skal jeg ikke udtale mig om, men havde det selv på min (da jeg stadig var en ung fløs [Sad]) og det virker udemærket...

Mvh

Takle.....

[Image: anim-ChicagoPD.gif]
Svar
#5
en såkaldt sidemontage er løsningen her... de bliver lavet af mange amerikanske fabrikater... og de virker upåklageligt...

andre jydske montageløsninger kunne være epoxylim eller patentbånd...[:0]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Mange problemer er i tidens løb, løst med isoleringsbånd og ståltråd. Nå spøg til side. Jeg har tidligre plederet for at skyde med kærv og korn, her er den perfekte drivjagt riffel til råvildt hvis den er i min cal. 3030. så i mine øjne vil det være synd at montere en kikkert.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

Mange problemer er i tidens løb, løst med isoleringsbånd og ståltråd. Nå spøg til side. Jeg har tidligre plederet for at skyde med kærv og korn, her er den perfekte drivjagt riffel til råvildt hvis den er i min cal. 3030. så i mine øjne vil det være synd at montere en kikkert.

Claus the Dane

Det er en 30-30, som er til salg på lauritz.com.
Sidste år solgte jeg min Marlin 30-30, og det har jeg bittert fortrudt, så jeg er på udkig efter en ny, men jeg er ikke rigtigt tiltalt af en sidemontering.
Det, som har gjort 30-30 særligt interessant er, at hvis den omkamres til 30-30 AI, skulle den blive lovlig til korn-, sika- og dåvildt.
Er der nogen, som kan bekræfte det?

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#8
Søren...Et lille venligt råd - Lad være med at købe winchester, find en Marlin istedet.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: post-26-90081-Stengif.gif]
Great Dane

Svar
#9
hvordan kan det være, at det er så spændende, at bevæge sig på marginalernes rand??? hvad er der galt med den hæderskronede 308w?

jeg mener at på det svenske jægerforbunds hjemmeside er opgjordt hvilke kalibre der er lovlige... (godt nok et andet lands regler, men, så har du et sammenlignings grundlag...)

desuden kan du komme ud i en masse forklaringsproblemer... husk at energien måles på 100 meter... og mangler der bare en joule ved en kontrol, jå så er helvedet løs... og kuglerne er enten flad-eller rundnæset... så hastigheden daler hurtigt...

er du til bøjlespænderjagt, så er der masser af andre kalibre der kan bruges... uden de medfølgende problemer... (ikke eet ord om 45/70)...

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Søren...Et lille venligt råd - Lad være med at købe winchester, find en Marlin istedet.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: post-26-90081-Stengif.gif]



og så kan MODERATOR godt skrue ned for forstørrelsen af sin gøb... han piver selv over for store billeder!!! [B)]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
GD`s billede kan vel ikke være mindre da det ilustrere en 40mm maskinkanon [^][Big Grin][8D]

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

GD`s billede kan vel ikke være mindre da det ilustrere en 40mm maskinkanon [^][Big Grin][8D]

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]



jamen det er så forståeligt... har lige fundet et billede af en slagkrydser fra ww2... den er stor... jeg tror jeg prøver at uploade et billede i forholdet 1:1...[Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Søren...Et lille venligt råd - Lad være med at købe winchester, find en Marlin istedet.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

Tak, det er noteret.

Mvh.........Søren [img=left] http://www.smouse.force9.co.uk/moose1.gif [/img=left]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

hvordan kan det være, at det er så spændende, at bevæge sig på marginalernes rand??? hvad er der galt med den hæderskronede 308w?

jeg mener at på det svenske jægerforbunds hjemmeside er opgjordt hvilke kalibre der er lovlige... (godt nok et andet lands regler, men, så har du et sammenlignings grundlag...)

desuden kan du komme ud i en masse forklaringsproblemer... husk at energien måles på 100 meter... og mangler der bare en joule ved en kontrol, jå så er helvedet løs... og kuglerne er enten flad-eller rundnæset... så hastigheden daler hurtigt...

er du til bøjlespænderjagt, så er der masser af andre kalibre der kan bruges... uden de medfølgende problemer... (ikke eet ord om 45/70)...

Dr. Strangelove


Jeg har en 308 lever-action, men har bare mange nostalgiske minder om, hvor støj- og rekylfri en 30-30 var, som jeg gerne ville genopleve.
Selvfølgelig skal jeg sikre mig, at det er lovligt, det jeg foretager mig. Det sørger min "hjemmelader" for, - og ellers må jeg jo bare bruge 308'eren hver gang, der er sikaer eller dåhjorte i farvandet - så enkelt er det!

Mvh.........Søren [img=left] http://www.smouse.force9.co.uk/moose1.gif [/img=left]
****************************************
Mvh. Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)