Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Søger erfaring m. Hornady GMX kobber kugle
#1
Hej
Som jeg skriver i overskriften søger jeg jagt erfaring med Hornadys nye GMX kugle til jagt.

Jeg har nu købt den til min 243Win og 270Win, men ville gerne høre om hvordan den opføre sig i vildt.

Skyder normalt med Barnes TSX i min 243Win, 7mm RM og 30-06 men jeg skal køre så langt for at købe den kugle, eller have den sendt.
Så ville det jo være dejlig hvis Hornadys GMX kugle kunne gøre det samme, for der skal jeg kun køre 20km for at købe den.

Skriv endelig om jeres erfaring

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Hej

Min erfaring er fra 308 win. Og den nåede ikke længere end til banen.

I min jagt efter noget der skyder lige så godt som scenar og A-Max skulle denne prøves af i 150 grains. Om det var konstruktionen eller vægten der var forkert ved jeg ikke.

Det skød som snot og det var i en riffel der normalt leverer varen.
For en sikkerheds skyld tog jeg en serie med min 6,5´er det kunne jo være jeg havde en dårlig dag. Det var ikke tilfældet.

Den er testet i Vapentidningen i 308, 30-06 og 300 win effekten i vildtet skulle være ganske god, men deres præcision var heller ikke noget at juble over.
Men som han skrev klart godkendt til storvildt = kan ramme en tennisbold på 100 meter hver gang.

VH Søren

PS Nu går jeg tilbage til den gamle 165 btsp i min 308 win
PPS har knap 100 150 GMX til overs hvis nogen skulle interesseret efter denne "anbefaling"

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Hvad skal de koste?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Hvad skal de koste?



Nu var det jo ikke ligefrem en anbefaling jeg skrev,så jeg garanterer ikke for noget som helst.

Jeg mener de koster omkring 7 kr stk. så hvis du sender en pm med relevante data kan du få dem for det halve + porto.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Hej 308 komp
Jeg har ladet nogle 270 Win med GMX og den skyder super, 3 skud på 100m kan dækkes med et 18mm plaster, jeg ladede også nogle SST og de skød også super, så jeg forstår ikke der har været problemer med spredning, men som sagt så har jeg kun skudt på 100m.
Er glad for at høre at kuglen skulle være god.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)