Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af våben fra England
#1
Hejsa.

Kan det være rigtigt at det koster ca 400£ at importere et haglgevær fra England? Det er incl fragt.
Svar
#2
Tja, det koster ca 3500,- at sende en riffel til Norge med en registreret fragtmand.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Har importeret et par rifler fra UK og det koster som sådan ikke noget....dog kommer der selvfølgelig udgifter til fragtmand osv. men importtilladelsen og alt papirarbejdet koster ikke noget...

Mvh.

Kelle
Svar
#4
Man importerer ikke fra UK, man indfører - import er noget man betaler told for/af.
For at udføre våben fra England skal man udfylde en end user licens/udførselstilladelse og for at indføre våben i Danmark skal man have en indførselstilladelse. Sælgeren i England skal selvfølgelig ha' noget for at forestå papirarbejdet med udførslen (det kan til tider være temmelig kompliceret og tager ofte en måneds tid) og så er der kommet nye regler omkring fragt af våben..........der er kun to transportfirmaer tilbage i England som har tilladelse til vejtransport af våben og det er ikke svært at regne ud hvad det har betydet for priserne.

@Kelle - papirarbejdet i England har kostet dig noget, det var blot indregnet i prisen på dine rifler - begge gange. Det er korrekt, at indførselstilladelsen til Danmark er gratis, man betaler dog normal pris for selve våbentilladelsen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
ID

Hvor har du dine informationer fra? Jeg har en bekendt, som ofte sender våben med posten fra UK til Østrig.

Royal Mail kan forsende våben,
http://www.royalmail.com/portal/rm/jump2...d=36200679

Hilsen Renegade
Svar
#6
Royal Mail har også et samarbejde med PestDk - så strander den nok dér. =o(

http://www.upu.int/pls/ap/www_sites.disp...anguage=an

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Hvis prisen er 3500kr.og man skal bare eje den skyder Hvorfor ikke hente den selv Papirerne skal selvfølig være i orden.Hvad kan de komme til at koste? 5-600kr fly billeterne + x antal kroner Transportgebyr til fly selskabet. Så maske 1000kr.+ transport af egen person i UK.tro i ikke de kan lade sig gøre?
Maske tage lillemor med (hyggeweekend) og samle en masse polletter som kan konverteres til Jagt og skydnings fritit sener.
Spørg Walnut han ved hvordan mann stavler poletter til sener brug![Big Grin]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#8
@Renegade - Jeg indehaver det danske agentur for Accuracy International Ltd. og får jævnligt sendt våben og våbendele fra England. Jeg er i 2010 blevet oplyst at Royal Mail ikke engang vil forsende magasiner mere, så jeg står uforstående over for din påstand - er det sportsvåben din bekendte får sendt fra UK til Østrig med Royal Mail?
@Lille - du skal stadig ha' en End User Licens som kan tage 1 måned at få...........og så for din egen skyld; mød ikke op i en engelsk lufthavn med et våben hvor papirarbejdet ikke er i orden - jeg er helt sikker på at din "ferie" bliver noget længere end først planlagt.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
ID

Ja, han har sendt jagtrifler frem og tilbage imellem UK og Østrig med posten. Jeg er udmærket klar over at dette ikke hjælper med hensyn til Post DK.
Jeg har ikke hørt at det har ændret sig i år og Royal Mail's link siger da også at de gør det.
Med hensyn til at hente våben selv, så skelnes der, så vidt jeg kan se, imellem haglbøsser og rifler. Man kan nemlig søge om at købe en haglbøsse på en Visitor's Shotgun Permit.

Hilsen Renegade
Svar
#10
Hmmm, underligt, det vil jeg følge op på i morgen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
hej ID

jeg skrev Hvorfor ikke hente den selv Papirerne skal selvfølig være i orden.

End User Licens kan den ikke søges i god tid før på tænkt afhentnings tidspunkt for eksempel en måned [Smile]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ID

.......der er kun to transportfirmaer tilbage i England som har tilladelse til vejtransport af våben og det er ikke svært at regne ud hvad det har betydet for priserne.

[black][font=Tahoma]

Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Hej Id

Kunne man spørge hvilke[?][?]

Måske kender jeg et tredie[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Jeg ved det faktisk ikke, mine varer overgår oftest til et andet fragtfirma når de kommer til Danmark.
Når jeg sender våben, bruger jeg Leman, men det er jo dansk så jeg ved ikke hvad de gør når varene skal til England eller Irland - jeg ved positivt at Leman ikke fragter våben i England mere.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)