Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor gammel?
#1
Har en 11 mdr tysk ruhår han. Hvor gammel skal han være før jeg må cykle med ham og hvor meget ad gangen?
På forhånd tak

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#2
Det med Hunden ved jeg ikke noget om... men smider du ikke lige et billede op af dig på en cykel [}Smile] [Big Grin] [Wink]

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Det med Hunden ved jeg ikke noget om... men smider du ikke lige et billede op af dig på en cykel [}Smile] [Big Grin] [Wink]

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life



Jeg har nogen [:o)]

[Image: weird-bikes-7.jpg]

[Image: bike6.jpg]

[Image: a367_b11.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Har en 11 mdr tysk ruhår han. Hvor gammel skal han være før jeg må cykle med ham og hvor meget ad gangen?
På forhånd tak

hunden skal være omkring 1 år gamelt. start med korte ture og husk du må aldrig cykle hurtiger en at hunden traver
Svar
#5
Vil også sige omkring 1 år - og når du starter op, så begynd med en af de lineholdere, som kan sættes fast på cyklen. Du skal jo lige tænke på at en brækket arm er en rigtig dårlig start på jagtsæsonen [Wink]
Svar
#6
hej vi starter når hunden er ca 1 år gl. vi begynder med korte ture da man ellers kan slide hundens poter når man har den med på astfaltvej, husk at du ikke må cykle hurtiger en at hunden kan følge med i trave, god tur

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#7
Nu kender jeg ikke den nævnte lineholder til cyklen, men jeg vil da på det kraftigste råde til at undlade at fast gøre hunden til cyklen.

I mine yngre år, var jeg ude og cykle med mine forældres ruhår. Det var en dejlig dag, og solen skinnede, og jeg havde kørt snoren rundt om styret, da hun jo travede så fint ved siden. Pludselig kommer der en hest, og selvom den ruhår ikke var bange for noget, så blev den alligevel forskrækket og løb lige lidt hurtigere. Det resulterede i, at styret vendte sig 90 grader, og jeg fløj forover og fik cyklen over mig. Jeg slap med nogle hårde knubs og en hel del asfalteksem. Siden den gang, har jeg haft snoren i hånden, og aldrig rundt om håndleddet eller lignende. På den måde, kan jeg give slip og lade hunden løbe, hvis det skulle blive aktuelt.

Noget andet er, at jeg mener at hunden skal have en chance for at slippe væk, hvis jeg pludselig blev ramt af en stor lastbil. Tabet af mig skal familien jo nok komme over, men hunden...........[xx(]

Mvh.

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)