Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plastskæfte til 202
#1
Jeg har en 202, som jeg er ret glad for (og det er IKKE et oplæg til endnu en tråd om modellen :-)). Jeg rejser en del med dem og vil gerne have den ellers ret smukke pind skiftet med plast.

Er der nogen, der ved, om skæftet fra Extreme / Outback umiddelbart kan anvendes?

/bundgaard
Svar
#2
Det der er det afgørende, er hvilken pibe du har på. Hvis du har en almindelig medium kaliber med en pibe på ø15 mm burde der ikke være problemer.Dog er Extreme beregnet til pibe med ø22 mm så der skal du regne med, at piben bliver meget fritliggende. Så hvis det er en medium kaliber, vil jeg umiddelbart mene, at det være pænest med Outback forskæftet.
Bagskæftet er det samme til alle. Jeg har et almindeligt forskæfte,og et match forskæfte. Sidstnævnte er beregnet til de tykke piber, men den sidder fint nok på. Og så er alt tvivl om, hvorvidt piben er fritliggende eller ej helt udelukket.

Hvis du finder en god pris, hører jeg meget gerne okring det [Smile]

Mvh.

Christian
Svar
#3
@CFR - Det lyder rigtigt. Har dd haft et XT skæfe på for at teste. Det ser galt ud med luft omk. piben (mine er 15 mm) og helt galt da det var en 300 wm så det passede heller ikke omk. kammeret.
Får et outback skæfte hjem i næste uge via forhandler. Det bliver noget bytte bytte købmand med min pind (det er en elegance så den er ret pæn).
Kender du prisen på løse skæfter evt. hentet syd for grænsen?

/bundgaard
Svar
#4
@bundgaard - Jeg har desværre endnu ikke de store erfaringer med handel syd for grænsen. Det eneste det er blevet til, er et ekstra magasin købt under noget arbejde dernede. Og det var en lille bix, der ikke havde en masse, så jeg nøjes med magasinet. Men mon ikke, at den Frankonia der ligger syd for grænsen kunne være et bud?

http://www.frankonia.de/service/filialen/schleswig.html

Jeg planlægger selv at skulle forbi der i løbet af efteråret, for at snuse lidt til udvalget der.

Mvh

Christian
Svar
#5
Hej Bundgaard.

Som jeg læser indlægget er din 202ér i standard (ikke magnum). Her skal du være opmærksom at hvis du har eller tænker på at anskaffe et løb i cal. 9,3x62 så måler den altså 17 mm og så er der ikke meget at gi af ang. fritliggende løb.

Tror at jeg ville gå efter en forskæfte i model Extreme.[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
@Nemo - Yes, det er std. og jeg har en 9,3 pibe. Pladsen var faktisk osse rigelig trang da den skulle i træskæftet så jeg har pudset det lidt til - så er der rigeligt plads når 6,5 piben er på, men sådan er det jo med kompromisser.
Det xt skæfte jeg har haft på så simpelthen noller ud med 15 mm pibe.
Nu prøver jeg et outback med begge piber og hvis det ikke spiller bliver det et par år mere med olieklud eller salg af hele sættet.

/b
Svar
#7
Nu er der bestilt en XT med det nye "soft"skæfte til bytteprojektet.
I.flg. den forhandler der "medvirker", skulle det kunne æde både 6,5 og 9,3 piber, hvilket vel egentlig osse er det, der fremgår af sauers specs. Så indenfor en god uges tid skulle jeg gerne være træfri.

/bundgaard
Svar
#8
Så er det monteret.
Passer fint og tager uden problemer begge piber.
Skud et par serier på bane og det er super at skyde med.
Jeg var lidt nervøs for at den kunne blive næsetung, men det er ikke tilfældet.

Det er et rigtig fedt skæfte. Eneste anke er, at overfladen - som jeg endnu ikke helt ved, hvad er - virker en kende skrøbelig. Det kunne godt ligne en TPE overflade, som jeg ved af erfaring kan være skrøbelige. Har faktisk allerede krattet det første lille hul i bunden af pistolgrebet for at teste - det virkede ikke helt overbevisende. Men man skifter som bekendt ikke et smukt træskæfte med kønsløst plast af æstetiske årsager[Wink].

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)